Hoofdklasse A Heren voorspellingen

• Neutraal

Achilles werd zwaar benadeeld door de mannen in het zwart.

Tijdens de wedstrijd werd een hoekspeler ( die een sprongschot deed ) in de break onder uitgehaald en de speler in kwestie kreeg naar veel nadenken uiteindelijk 2 minuten. Aan de andere kant gebeurde hetzelfde en daar werd direct rood gegeven.

Dan hebben we nog niet eens over de andere zaken.

Ik als neutrale supporter was hierheen gekomen om een leuke wedstrijd te kijken en heb me enorm lopen verbazen.

Wat aan de ene kant wel mocht werd aan de andere kant bestraft. Cirkel verdedigen aan de kant van Celeritas werd niet bestraft.

De boosheid aan de kant van Achilles was goed te begrijpen.

• MB7

Over Celeritas-achilles.

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Celeritas had geen enkel moment van de wedstrijd ook maar recht op 1 punt. Handbal zonder lijnen. Het handbal werd achilles onmogelijk gemaakt. Op een moment in de 2e helft was elke beslissing die die gebrilde *#&($scheids maakte fout. Ongelofelijk. Ik heb een hekel aan scheidsen die geen antwoord kunnen geven en alleen maar dreigen je gaat nu weg of anders…… Getuigd van ontzettende onkunde. Hoop dat die gasten nooit meer fluiten. Puur letten op domme dingen zoals 3 meter afstand nemen enzo…..dan weet je het niveau al. Succes voor degene die die gasten nog krijgt. Wat een droeftoeters

• Six

Prettig om te weten dat een neutrale supporter onze mening deelt!

De aanvoerder en de coach van Achilles hebben de scheidsrechters laten weten een melding bij de bond te maken om hen nooit meer tegen te willen komen. Voor de scheidsrechters was dit wederzijds! Het is dus in ieder geval prettig dat Achilles deze twee mannen, als het goed is, de komende jaren niet meer tegenkomt.

• De bal is rond

achilles moet nu echt stoppen met dat gehuil. zelfs met scheidsrechter tegen en 5 man op het veld moet je van celeritas kunnen winnen

• toerist

Welke homo's floten er!!!

• NR01

Het is frusterend dat een scheidsrecht inconsequent fluit…ik heb in alle landelijke divisies gespeeld en helaas gebeurd het veel te vaak.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat Achilles met een scheidsrechter tegen mag verliezen van Celeritas. Daar heeft Achilles gewoon te veel kwaliteit voor. Dus niet zeuren en gewoon de komende wedstrijden winnen.

• HKA

Heren,

Laten we het zo netjes mogelijk proberen te houden. Respect naar scheidsrechters is - hoe slecht er ook wordt gefloten - op zijn plaats. Scheidsrechters staan er in vrije tijd en hoewel het misschien (soms) anders lijkt ben ik ervan overtuigd dat elke scheidsrechter elke wedstrijd zijn best doet. Fluiten er hier zelf geen mensen? Denk even na, je hebt er zelf vast ook wel eens een dra-ma-ti-sche wedstrijd tussen zitten. Ga je zelf beter fluiten als je geen respect krijgt van spelers / teams? Laat scheldwoorden achterwege en reageer je af door situaties en je gevoel op dat moment te beschrijven, dat maakt het concreet en maakt verbetering mogelijk. Hopelijk lezen de scheidsrechters zelf mee!

HKA

• Alejandro

+1 voor HKA

• Six

Ik heb totaal geen problemen met scheidsrechters die een slechte dag hebben. Ik ben zelf ook scheidsrechter en natuurlijk gaat het de ene keer beter dan de andere keer. Waar ik wel problemen heb, is dat wanneer scheidsrechters een slechte dag hebben, er maar 1 team is die hier last van heeft. Met name de hoofdscheidsrechter (deze verhouding was jammer genoeg erg duidelijk) was er niet op uit om een leuke pot te fluiten, maar om zijn macht te laten gelden.

Medescheidsrechters, ga alleen fluiten als je het leuk vindt en als je een liefhebber bent van de sport!

• zo jammer

juist HKA!

zo jammer dat het altijd maar weer over de scheids gaat. Het is iets wat je vrijwel niet in de hand hebt.

Als ik weer eens champions league voetbal kijk en ik zie dat er daar weer eens grote arbitrale blunders worden gemaakt, zijn die meestal fataal. Penalties die niet gegeven worden, buitenspellen etc. Dan bedenk ik me altijd weer waarom ik handbal zo leuk vind. Als je echt de betere ploeg bent, zal het je echt wel lukken om dat uit te drukken in de score. Zeuren op de scheids in het veld en in wedstrijdverslagen vind ik jammer. Leuk om het contrast tussen het verslag van CSV en die van Fortissimo te zien. Een van de scheidsrechters zondag was een invaller (die overigens ook op hoger niveau dan hoofdklasse fluit) en dan vind ik het jammer, terecht of niet, dat er dan zo wordt gesproken over de beste mensen.

Daarom ben ik het ook eens met het verslag wat er van Achilles: ook zelf in de spiegel kijken.