Hoofdklasse A Heren voorspellingen

• Piepoo

Doordat er geen lijn zat in het spel van Achilles, daardoor gingen ze geforceerd schieten (wat niet kan zonder hars!). Hierdoor raakten ze gefrustreerd wat resulteerde in ergernis naar de scheidsrechters die daar geen zin in hadden en niet bang waren om daar 2 minuten voor te geven. En Celeritas speelde een stuk beter dan vorige week, misschien dankzij de nieuwe trainer. Maar Achilles kan blij zijn met dat ene punt want eigenlijk had Celeritas de volle 2 punten verdiend vanwege hun eigen inzet en het belabberde spel van Achilles.

• voyeur

last van het arbitrale duo of van de harsloosheid?

• Six

Beide!

Wat Piepoo hieronder zegt over geforceerd schieten wat onmogelijk is zonder hars, is absoluut waar! De reden van het geforceerde schieten, is echter een hele andere!

• MB9

Piepoo, jij was het met de scheidsrechters eens dat de actie - op de rechterhoek van Achilles - in de laatste 10 seconden geen strafworp was wegens cirkelverdedigen? Eens met het belabberde spel en teveel mee laten slepen maar door de beslissing van de scheidsrechters ging er 1 punt i.p.v. 2 punten mee naar Apeldoorn. Dat is door Celeritas een punt gestolen i.p.v. gewonnen. Klein verschil ;-)

• oja

grap van de week er had meer in gezeten !!

• MB9

Zeker! Maar ook wedstrijden met dramatisch spel kunnen met doorzettingsvermogen en goed gebruik van handbalregels worden gewonnen. Ben me er van bewust dat wanneer scheidsrechters een hele wedstrijd niet fluiten voor cirkelverdedigen ze dat ook niet in de laatste minuut doen. Maar toch…het NHV heeft niet voor niets een spelregelboekje uitgebracht. Laatste post van mij online over de wedstrijd. Op naar komend weekend en laten zien dat we het kunnen!

• Obelix

Voor cirkelverdedigen werd idd niet gefloten. maar wat ik nog nooit heb meegemaakt, is dat er bij Achilles na ongeveer 10 seconden balbezit tijdspel werd gegeven. volgens mij had nog nieteens iedereen de bal gehad… hoe verzin je zoiets.. Celeritas mocht overigens wel regelmatig een minuutje lang aanvallen.

Misschien hebben sommige scheidsrechters als hulpmiddel zo'n klok nodig zoals bij basketbal die vertelt hoe lang je mag aanvallen.

• CSV-R

alle uitslagen:

FIQAS/ Aalsmeer 3 - HVBS 33:18 - Geen verrassing, Aalsmeer 3 lijkt zo goed al kampioen.

Celeritas - Univé/Achilles 19:19 - Slordig van Achilles, tot volgende week ;)

CSV - GOconnectIT/Fortissimo 26:26 - Mooie wedstrijd voor het publiek, voor CSV had er meer ingezeten, maar Fortissimo had ook zomaar de winnende kunnen maken. Ruststand was overigens 15-13.

FHC - Hellas 2 15:26 - Weinig doelpunten voor een wedstrijd waarin hellas 1 v/d teams is.

Venus/Nieuwegein 2 - Mannak/Hurry Up-HVC 2 38:31 - Veel doelpunten, maar ook veel tegen voor N-gein die meer van aanvallen houden

VVW - Vrone 22:19 - regio? derby met weinig doelpunten. Lijkt me dat het een spannende wedstrijd was.

• kieka

You go six, uitslag csv-fortissimo goed, chapeau!

Eeh waarom heeft fortissimo fair play op de achterzijde staan…..

op de valreep nemen de mannen uit cothen nog een puntje mee..lopen de hele wedstrijd achter de feiten aan….

• Woutje Wachtmans

kieka zegt: You go six, uitslag csv-fortissimo goed, chapeau!

Woutje zegt: Heel goed Six!

kieka zegt:Eeh waarom heeft fortissimo fair play op de achterzijde staan…..

Woutje zegt: Omdat dat een van onze sponsors is…

kieka zegt:op de valreep nemen de mannen uit cothen nog een puntje mee..lopen de hele wedstrijd achter de feiten aan….

Woutje zegt: Fortissimo begon pas na 45 minuten te handballen.