Uitslagen 19/20 dec. Heren Regio C

• Voetfout

Voor elke beslissing is inderdaad wat te zeggen. Op zich was er best te rijden gisteren, zeker op de snelweg. Maar er wordt niet voor niets een weeralarm afgegeven en als je dan besluit niet op weg te gaan, lijkt mij dat een goed besluit.

Even over de wedstrijd Savosa - Heerle heeft gisteren verdiend verloren. Of er nu twee of vijf scheidsrechters hadden gestaan, had niets uitgemaakt, Savosa was gewoon beter en de spelers van Heerle hadden hun dag niet, maar werden soms ook gewoon weggespeeld. Heerle begon direct met heel fysiek verdedigen dat op het randje en soms eroverheen was en de scheidsrechter heeft dit vanaf het begin aan banden gelegd. Binnen twee minuten viel al de eerste gele kaar t voor Heerle. De kootsj van Savosa heeft gewoon de juiste tactiek toegepast, zowel in de verdediging als in de aanval en de spelers hebben die heel goed uitgevoerd.

Er werd strak, maar sportief verdedigd door de mannen uit Barendrecht en heel goed geblokt. Er zijn wel tien of vijftien schoten heel goed uitgeblokt en schijnbewegingen werden goed doorzien, waardoor de mannen uit Heerle op een gegeven moment niet meer goed leken te weten hoe ze door die verdediging heen moesten komen en behoorlijk gefrustreerd werden. Tel daarbij op dat de gelegenheidskeeper een aantal vrije doelkansen en strafworpen heeft gestopt en de combinaties bij Savosa goed liepen en de winst voor Savosa was daar. Geheel terecht gewonnen dus.

Wat voor Heerle erg vervelend was, is dat een van hun beste spelers vrij vroeg in de wedstrijd door zijn hoeven zakte en waarschijnlijk zijn kruisbanden heeft gescheurd. Ik ben overigens wel benieuwd wie de opmerkingen namens Heerle dan wel in het andere topic heeft geplaatst. Wellicht dat deze opmerkingen over hard verdedigen en trucjes om spelers uit de wedstrijd te halen invloed hebben gehad op het verloop van de wedstrijd. In ieder geval hebben ze de verhoudingen op scherp gezet.

Beetje jammer ook dat een speler van Heerle het blijkbaar nodig vindt negatieve uitlatingen over spelers van Savosa te doen op het forum ook al noemt hij de verwoordingen niet. Dan toon je jezelf toch wel echt een slecht verliezer. Toegegeven, het zijn niet altijd even lieve jongens in het veld en ze zouden nog beter moeten leren hun mond te houden, maar dat geldt voor zo veel handballers, daarbuiten zijn het gewoon toffe gasten. Ze moesten alleen een biertje lusten. ;)

• Hoekvlag

Sjonge jonge jonge,

Ik vind dat stuiterbal het nog netjes zegt.

Waar deze andere reacties op gebaseerd zijn is mij een raadsel.

Deze scheidsrechter deed ongetwijfeld zijn best maar kon het gewoon niet aan. Zo simpel als wat.

Mensen die vonden dat deze beste man goed heeft gefloten hebben naar ik meen geen verstand van handbal en mogen blij zijn dat maar met deze regioklasse te maken hebben.

Ik zeg mooi voor de competitie, meer ook niet.

Op het einde zal toch altijd de beste boven staan. En in de meeste competities geldt dat je niet alle wedstrijden hoeft te winnen om dit te bewerkstelligen.

Maar mensen kom op en geef gewoon commentaar dat nog ergens op slaat.

• Voetfout

Wat een slechte verliezers zeg! Jammer hoor! Ik had toch meer verwacht van jullie. Maar goed, dat kan ook haast niet anders met een coach die zijn spelers uitfoetert als het even niet loopt.

Je kunt ook best toegeven dat je verloren hebt omdat je niet goed gespeeld hebt en de tegenpartij gewoon beter was. Een scheidsrechter de schuld geven is altijd heel zielig.

• Joop

Savosa heeft de laatste 10 minuten losjes gespeeld waardoor Heerle nog dichter bij kon komen, denk dat als de wedstrijd er om vroeg dat het winnende team de stand nog ondragelijker had kunnen maken.

En daarnaast heb ik al toeschouwer meer dan eens een aantal overtredingen gezien die buiten de beugel gingen vooral aan de kant van Heerle en dit werd lang niet altijd juist in geschat. Het was gewoon een harde wedstrijd en aan beide kanten liet de scheids lekker doorspelen. Na zoveel winstpartijen de afgelopen weken zal een verlies wel hard aankomen zo voor de jaarwisseling maar dat had absoluut niets met de scheidsrechter te maken. De opmerkingen die te horen waren over ‘ga je in je eigen klasse spelen’ etcetera terwijl je met 10 punten achterstaat bewijst maar dat niet alles even serieus zou moeten worden genomen bij een aantal mannen van Heerle.

Fijne dagen allemaal,.

• Hoekvlag

Een eeuwige discussie inderdaad.

Als je verliest ga je naar de oorzaken kijken, lijkt me logisch.

Blessures, maar 1 scheidsrechter ( die ook uit fysiek oogpunt onmogelijk alles kan zien).

Ik zeg niet dat hij slecht heeft gefloten: hij heeft naar behoren gefloten in zijn eentje. Je mag toch gewoon zeggen het beter was geweest dat er 2 aanwezig waren geweest bij een ‘ topper ’ in de regio C.

Maar slechte verliezers zijn we niet. Ik kon er mee leven dat Savosa heeft gewonnen. We waren gewoon niet goed en daar liggen allerlei oorzaken aan ten grondslag en een deel daarvan bespreek ik liever ‘ binnenboord’ .

Maar voetfout? ik mag toch mijn mening hebben.

• BillC

Heren,

Graag alleen over topic Uitslagen 19/20 dec. Heren Regio C berichten a.u.b. (begin anders lekker een topic voor jullie zelf > Savosa - Heerle) >>

EHC - Unitas niet gespeeld, reden mag duidelijk zijn neem ik aan.

Iedereen fijne dagen :)-D op naar 2010:)o hopelijk word het weer net zo'n mooi en enerverend handbaljaar als 2009

• Voetfout

Hoekvlag Schreef:

——————————————————-

> Een eeuwige discussie inderdaad.

> Als je verliest ga je naar de oorzaken kijken,

> lijkt me logisch.

> Blessures, maar 1 scheidsrechter ( die ook uit

> fysiek oogpunt onmogelijk alles kan zien).

> Ik zeg niet dat hij slecht heeft gefloten: hij

> heeft naar behoren gefloten in zijn eentje. Je mag

> toch gewoon zeggen het beter was geweest dat er 2

> aanwezig waren geweest bij een ‘ topper ’ in de

> regio C.

> Maar slechte verliezers zijn we niet. Ik kon er

> mee leven dat Savosa heeft gewonnen. We waren

> gewoon niet goed en daar liggen allerlei oorzaken

> aan ten grondslag en een deel daarvan bespreek ik

> liever ‘ binnenboord’ .

> Maar voetfout? ik mag toch mijn mening hebben.

Een mening hebben is altijd goed, maar je schrijft zelf dat Stuiterbal het nog netjes formuleert en dat de scheidsrechter het niet aan kon en dat mensen die een andere mening hebben, geen verstand van voetbal hebben. Dat is meer dan een mening. Uiteraard zouden twee scheidsrechters beter zijn geweest, maar dat is altijd, zelfs bij een jeugdwedstrijd.

Maar goed, einde discussie, wat mij betreft, is alles gezegd. Volgend jaar gaan we vrolijk verder met de tweede helft van de competitie en dan komt iedereen elkaar weer tegen. Kijken of Savosa ook uit puntjes kan afsprokkelen van Heerle, wat een stuk moeilijker zal worden.

Ook ik wens iedereen fijne feestdagen met veel lol, rust, plezier en gezelligheid. En een vrolijk, gelukkig, sportief 2010.

• Giedd

Is Maar goed dat EHC - Unitas niet doorging want vogens mij was Unitas in topvorm!:P

Minimaal 17-43 ofzo…

Helaas..

• Heineken

Waar blijft het verslag van Westlandia - Saturnus????? Of zijn ze al met vakantie de mannen uit Leiden….

• Jan

De druiven zijn erg zuur in Brabant.

Wees gewoon een vent en geef Savosa de credits die ze verdienen. Met 8 punten verliezen en dan de schuld geven aan het feit dat er maar één scheidsrechter was ipv twee, dan laat je je wel érg kennen. Zelfs als er tien scheidsrechters waren geweest had Heerle dik verloren. En natuurlijk zal Heerle onder het niveau gespeeld hebben, maar zou dat soms aan het sterke spel van Savosa hebben kunnen liggen? Als Heerle moet worden teruggefloten voor tijdspel, zou dat dan soms iets te maken kunnen hebben met het sterke verdedigen van Savosa? Of is dit alleen het zwakke aanvallen van Heerle?

Wees blij dat de 9 (!!) spelers van Savosa het na 50 minuten wedstrijd genoeg vonden en de laatste 10 minuten wat hebben lopen kloojen anders was de eindstand 30-18 geweest ipv 25-18!

Toegegeven, Heerle verliest niet vaak, ze hebben dus weinig ervaring hoe daarmee om te gaan. Maar áls je verliest, doe het dan als een gentleman en geef je tegenstander de terechte credits.

Veel succes Heerle in 2010. En na 22 wedstrijden zal vast en zeker het beste team bovenaan staan en als dat Heerle is, dan hebben ze het kampioenschap voor de volle 100% verdiend.