Financien NHV

• drijfzand

Dit zijn natuurlijk de creatieve jaarcijfers zoals het NHV die tevoorschijn tovert uit de handbalhoed maar de werkelijkheid zal een domper worden gelet op de opgedroogde inkomstenbronnen. Maar waarom de leden weer opzadelen met een verhoging van de zuurverdiende centjes die door de NHV makkers in Oosterbeek weer heel makkelijk worden opgemaakt. U moet zich schamen meneer de voorzitter want waarom legt u niet wat extra druk bij uw sponsorbureau uit Rotterdam , Rotterdam Sport Partner, die met hun loze beloften ook heel wat centjes naar zich toetrekt met de genoemde belofte dat zij voor het NHV wel wat grote sponsoren naar zich toe halen. En wat is er van gekomen, alleen een continuering van bestaande contracten en waarvan de extra impulsen en dan bedoel ik extra inkomsten uit die sponsoring bijna nihil zijn.

En meneer de drukke voorzitter. Wat denkt u van uw managers en trainers die in grote luxe leasebakken rijden met veel zakelijke kilometers maar nog meer prive kilometers die u in de schoenen van de leden wilt schuiven want ja vertelt u uw leden maar dat er geen bijtelling is voor deze gelukkige NHVérs die zich een slag in de rondte rijden met ons geld. Loop ik even vooruit naar de kilometerheffing, wat moeten de leden dan wel niet ophoesten??

Maar zo zijn er nog wel wat items aan te dragen, maar u bent zogenaamd te druk met uw avondjes voor het NHV en uw reisjes naar het buitenland. Want daar gaat het u toch ook om, lekker belangrijk doen met wederom de centen van uw leden. En komt u niet aan met dat u belangrijk en goed werk doet voor het NHV want a: ledenwinst is er nog immer niet, b: het geld blijft achter waar andere indoorbonden het goed doen, c: waar blijven die grote sponsoren voor een bond als het NHV die alleen maar Wereldkampioen plannen maken en geld opmaken blijkt te zijn en d: wanneer gaat u besturen en uw medewerkers op bureau eens rust geeft, nee niet die medewerkers die al in die grote bakken rijden maar die anderen die zich druk moeten maken om u bestuurloze kwaliteiten. Een grote mond maar geen tot weinig daadkracht.

U kunt natuurlijk ook tot het einde van uw feestje, het WK in eigen land wachten, en dan moeten zeggen, sorry dit karwei was te groot voor mij en ons leden wederom met een financieel debacle achterlaten.

Dus meneer de voorzitter, ga doen wat u moet doen, besturen waar u voor gekozen bent en niet van die cynische, zogenaamd positief kritische, belerende en zielige antwoorden op dit forum posten.

• ANONIEM

Ha Henk,

doet me goed weer eens van u te horen en dat u toch nog even tijd voor mij weet te maken, u mag nu wel weer van die kast af komen:) Kunt u vervolgens de creatieve boekhouding even toelichten, een voorstel misschien nog een contributieverhoging voor een privéchauffeur..dan kunt u achterin de “dikke bak” een mooi topic schrijven! Misschien puntsgewijs, vond het een mooie opsomming van barbamamma..

Hooi

• cirkel

Drijfzand en Anoniem weer lekker bezig!

Of je nu ergens voor of tegen bent, ik vind dat je op basis van argumenten moet praten of schrijven. Dit cynisme levert niets op. Als je het ergens niet mee bent vraag dan eens om duidelijkheid overhet hoe en waarom?

Kom eens met inhoudelijke argumenten!

Ik heb ook moeite met de cijfers en vooral de forse contributieverhoging.

Bij de stukken zitten o.a. vergelijkingen met contributies met andere sporten, waarbij voor mij slechts zaalsporten relevant zijn. En dan gaat het vergelijk niet op.

Als zaalhuur voor handbalclubs een van de grootste kostenposten is, dan moeten we constateren dat de volleybal op datzelfde handbalveld 4 speelvelden kunnen uitleggen en de basketbal 2 velden. Bovendien kunnendeze sporten gebruik maken van spelzalen die aanzienlijk goedloper zijn.

Weliswaar een detail, maar waarom dit onvergelijkbare vergelijk gemaakt om een conributieverhoging te beargumenteren?

Het boekjaar wijzigen naar 1 januari is alleen een methode om de verhoging versneld te kunnen doorvoeren.

En bij de enorme verhoging komt toch ook nog de naheffing omdat men een bepaald ledental niet heeft bereikt plus de bijdrage van 0.65 voor de reorganisatie?

En dat laatste bedrag zal waarschijnlijk niet éénmalig zijn!

(Waarom horen en lezen we zo weinig van het naar één NHV)

Als we dan kijken hoeveel er meer naar topsport en academie gaan en slechts een zeer klein bedrag aan talentontwikkeling beschikbaar is, dan blijf je toch achter de feiten aanlopen en geschiedenis corrigeren?

Talentontwikkeling is ontwikkelen voor de top op lange termijn en bij vele zaken denkt de bond wel lange termijn.

Investeren in top is kiezen voor een visie en daar hoef je niet allemaal mee eens te zijn.

Maar als je daadwerkelijk kiest voor top dan MOET je ook kiezen voor talentontwikkeling.

Je kunt zeggen dat daar een eerste verantwoordelijkheid ligt voor de clubs: is ook zo. Maar dan geldt dat toch ook voor de top? Daar ligt ook een verantwoordelijkheid voor clubs?

Het beleidsplan Talentontwikkeling legt de nadruk op o.a. Handbalscholen. Dat zijn dan toch de voorportalen voor de Academie en nationale selecties. Ik zie in de begroting geen enkel bedrag voor die handbalscholen!

Hier klopt iets niet….

Dat topclubs nu extra moeten betalen is een logisch gevolg van een keuze. Op de totale begroting is het peanuts, voor de clubs waarschijnlijk veel geld.

Nu betalen ze alleen aan de afdeling maar niets aan de organisatie die de competities in elkaar zet (of zat dat al niet in de bondscontributies???)

Kiezen voor topsport is kiezen voor maximaal ere- en 1e divisie en de voorkeur van de twijfel krijgt de huidige hoofdklasse.

Maar eigenlijk heeft handballend Nederland maar hooguit een 5-tal clubs die echt de naam topsportclub mogen dragen, vooruit dan: 10 clubs.

Kiest het NHV voor een status bij NOC*NSF of voor handbal als breedtesport?

Ik ben bang dat voor het eerste gekozen is.

Normaal wordt een huis gebouwd vanaf de fundering. Nu lijkt het er erg veel op dat het NHV eerst de dakpannen wil leggen.

• penfloor

Barbamamma,

Ten eerste wil ik je een compliment geven om je zo te verdiepen in de begroting van het NHV dit heeft jou menig uurtjes gekost, je had net zoals Meneer de Voorzitter kunnen gaan slapen ik neem aan dat jij ook een volledige baan hebt(:P)

Voor enkele jaren terug moesten wij de leden ook al behoorlijk wat meer gaan betalen om de begroting van het NHV rond te krijgen, belachelijk!!!!!!! wel gemakkelijk zodra je een tekort heb het op de leden afschuiven.

En nee kom dan niet aan met dat de begroting moet worden goedgekeurd want dat stelt ook totaal niets voor zoals ook al is verteld.

Waarom word hun boekhouding niet gecontroleerd door een aantal mensen die er verstand van hebben en die niet direct betrokken zijn bij het NHV te Oosterbeek.

Een juiste controle van de boeken zal menig stof doen opwaaien!

Een klein voorbeeld toevallig ben ik bevriend met een speelster die in het Nederlands team speelt en van haar weet ik dus dat de A meiden allemaal geld, kadoos tot een ring met briljant aan toe en dat nota bene de directeur op zijn reisjes met het damesteam dezelfde bonussen heeft gekregen als de speelsters………..

Barbamma bij deze heb je een bondgenoot in jouw onderwerp en zou graag zien dat er een keer goed gecontroleerd wordt

• Vrouw van!!

Wie zijn nek uit steekt bij het NHV zelf en niet de kont van meneer Spaai likt, ligt er ook vanzelf uit. Denk nu niet dat het nog fijn is om bij het NHV te werken. Haha de enige die er werken zijn vrienden en kennissen van meneer Spaai zelf. Al de ontslagen die meneer Spaai veroorzaakt kosten de leden ook heel veel centjes. Dat die man nog kan slapen is mij een raadsel.

• zondag

Het nederlandse A-team ALTIJD net niet. Lees de teksten op handbalstartpunt : Nipt verloren, weer nipt verloren, ook laatste wedstrijd nipt verloren.

Totdat het op de financiën aankomt, dan staan de meisjes van de HA er voor de volle 100% op. Meisjes HA kosten de leden GEWOON bijna 5 ton. Ik vind dat toch wel veel geld voor 25 meisjes, waarvan er, denk ik, 10 bijlopen die gewoon de kwaliteiten niet hebben om gebruik te mogen maken van alle rechten die horen bij de HA.

Laten we nou eens goed nadenken wat we willen met het handbal in Nederland, zonder daarbij 25 meisjes van de HA te bevoordelen op kosten van heel handballend Nederland.

• barbamamma

De laatste die er uit gewerkt is, was iemand die toch door de meeste mensen zeer werd gewaardeerd. Iemand die al heel wat jaren zich meer dan 100% heeft ingezet voor het handbal en heeft bijgedragen aan een aantal goed georganiseerde topsportevenementen.

Wat zegt de toelichting op de begroting “De hogere eenmalige personeelskosten betreft een ontslagvergoeding van € 50.000, maar ook was er een hiermee gepaard gaande overschrijding van de juridische kosten van € 5.000.” Een ontslagvergoeding is een schadeloosstelling voor toekomstig te derven loon. Het inkomen dat men dreigt mis te lopen door ontslag, een lagere functie, minder uur werken, en andere verslechteringen in de functie kunnen aanleiding geven voor een ontslagvergoeding. Schuld ligt in veel gevallen bij de werkgever als een ontslagvergoeding wordt betaald.

Als we kijken wat het NHV de afgelopen 3 jaar al heeft betaald aan ontslagvergoedingen, dan kunnen we concluderen dat als dat niet was gebeurd we nu over een positiever saldo zouden beschikken. Het is toch frappant dat in een dergelijk kleine organisatie zo veel mensen de laan uit gaan met een ontslagvergoeding.

• Barend

Beste Penfloor,

Via je vriendin ben je er dus achter gekomen dat er dure ringen en geld uitgedeeld worden aan de A speelsters. Goh…laat ik nu zelf eens bijna iedere dag met die A speelsters te maken te hebben. Dure ringen en geld van het NHV? Maak dat maar eens heel erg hard!!!! Of gewoon hard is ook wel goed! Dat kan je namelijk niet omdat het namelijk nonsens is. Maar mischien is jouw vriendin een uitzondering en is zij als enige bedolven onder de sieraden en euro's?????

Zonder harde bewijzen moet je ook maar niet reageren op mijn reactie! Aan onzin praat is geen behoefte! Bewijzen vriend!!!! en neem die dan maar mee de 19e naar Oosterbeek! Ik ben heel erg benieuwd of je er zult zijn! En ik zal het iedereen op dit forum maar vast voorspellen…. Je zult er niet zijn omdat je ook geen bewijzen hebt!!! Maar wellicht heb ik mij vergist en worden onze A speelsters inderdaad gelukkig gemaakt met allerlei sieraden e.d In dat geval neem ik mijn woorden terug! Maar bewijs eerst even al hetgeen je hierover beweerd,

Tot de 19e zou ik dan maar zeggen!!!

• ANONIEM

Zo Barend! Iedere dag omgaan met A-speelsters,dan kom je dus of uit de begeleidingsstaf of uit het team zelf :) Je kent het spreekwoord, waar rook is… En zeker weten dat die academie opgevuld wordt met meiden die de kwaliteiten niet hebben, maar dienen als veldvulling!

@ iedereen: Spaai kan alleen maar zo te werk gaan als iedereen achter hem aan loopt als een kip zonder kop..dat probeer ik al een tijd duidelijk te maken. Het zijn gewoon omhoog gevallen piefjes die elkaar in leven houden, door een baantje hier en daar en dan weer smijten met premies etc… Net zoals in bijna iedere bedrijfstop! Tegenspraak of iemand die de spijker op z'n kop slaat wordt niet getolereerd en dan wordt de pief in het harnas gejaagd…

• Gerrit Spilt

Omdat dit de eerste keer (en overigens ook de laatste) is dat ik op dit forum actief ben, lijkt het mij handig dat ik mij even voorstel. Ik ben sinds iets meer dan een jaar voorzitter van de afdeling MN en sinds een jeer of 3 betrokken bij het handbal. Een mooie sport die helaas door te weinig mensen wordt beoefend. Tot vandaag dacht ik ook dat handbal een echte familiesport was en dat men (over het algemeen) redelijk met elkaar omging. Ik heb op dit forum zaken gezien waarvan ik vind dat dit daarmee helaas in tegenstrijd is.

Ik wil met iedereen in discussie (ook buiten de AAV om) maar alleen als men zich ook gewoon bekend maakt. Omdat dit op dit forum niet gebeurt zal ik dus niet aan de discussies deelnemen. Maar als je met mij in discussie wilt of vindt dat ik het als voorzitter van de afdeling niet goed doe, stuur mij dan gerust een mail (met je echte naam) en je krijgt van mij in elk geval een reactie. Mijn email adres is: gerrit@polderhandbal.nl.