Jack Stammes

• Kees

Ik ben het inderdaad eens met ballenvanger, en daarnaast vond ik het wel gewoon een mooie finale

• !

mentaliteit quintus mag omhoog dat is 1 ding wat zeker is! Al toonde ze aardig wat sportiviteit door Hercules 2 spelers zaterdag een wedstrijd mee te laten doen vanwege blessures bij hercules!

Het volgende is gebeurt.. speler van quintus in break.. speler hercules tikt bal weg en raakt speler van quintus niet aan.. speler van quintus valt overdreven en komt na 5 meter gerold te hebben tot stilstand. Voor publiek moeilijk te zien, maar schreidsrechters hebben juist gehandeld! Koppels op dit toernooi vloten zeer redelijk! Hercules terechte winnaars van toernooi.

• steve

oke nou mijn versie, dit is wat er echt is gebeurd!

aangezien ik een meter of 4 hiervan afstond langs de zijlijn zag ik het allemaal gebeuren:

speler quintus loopt aan in break, speler van hercules erachteraan

ze zijn ondertussen al bijna bij de 6 meter en de speler van quintus kapt de speler van hercules af (die van achter aan komt lopen)

hij springt (nog niets aan de hand) met zijn werparm gestrekt naar achter om te werpen.

nu komt zijn arm met bal en al tegen de romp van de herculesverdediger en kan hierdoor niet schieten, valt, rolt verder en is boos op alles en iedereen.

dat was het.

daarna bleef deze speler boos en is toen slim (mentaal) uit de wedstrijd gehaald door een andere speler van hercules

over het algemeen een mooie pot maar het had allemaal wel wat flitsender en sneller gemogen. Maar kan me voorstellen dat iedereen best moe en brak was na zo'n lang weekend.

sic.

• Jopie

mijn vraag is dan: wie van de twee (aanvaller of verdediger) kan hier het contact voorkomen?

ik denk het het de plicht van de verdediger is om contact tussen deze twee te voorkomen. doet hij dat niet, dan maakt hij zich schuldig aan een overtreding waarmee hij de gezondheid van de tegenstander in gevaar kan brengen.

het hoeft dus geen bewuste overtreding te zijn, de positie van de verdediger kan al voldoende zijn. misschien is het onkunde dat hij er als een dolle zo kort achter blijft lopen.

of denken we hier toch anders over?

• Kees

Die jongen had nog een hele tijd last van zijn arm dat zag je tijdens de wedstrijd ik denk niet dat hij expres een overtreding uitlokte.

• !

je weet maar nooit:P.. spelers zijn slimmer dan je denkt!

• waarnemer

De finale was inderdaad niet echt heel erg denderend. Maar wat wil je na zo een weekendje!

Als je kijkt naar de “overtreding” van de speler van Hercules valt er over te discussieren. Maar vanaf de kant van de bank gezien zie je goed dat de speler inhoud met lopen en wil achterlangs snijden. Op dat moment strekt de speler van Quintus expres zijn arm uit naar de speler van hercules zodat het lijkt alsof hij gehakt wordt. Hier was helemaal geen sprake van maar een beetje theater hoort bij de sport, niet waar. Toch denk ik dat de scheidsrechter het goed zag. Hij stond aan de kant van de bank en zag dat de verdediger zijn armen inhield, en inhield met rennen. Ook kon je vanaf daar zien hoe de speler van Quintus zijn arm uit stak! Ik denk dat als ik vanaf de andere kant had gekeken ik ook had gezegd: dit is een rode kaart! Maar vanaf de kant waar de scheids stond, en hij stond er bovenop zag je het toch heel anders doordat je vanaf daar de beweging van de aanvaller en verdediger goed kon zien.

Bovendien denk ik niet dat de verdediger van hercules de intentie had om de speler van Quintus te hakken, ze hebben tenslotte lang bij elkaar in de afdelingselectie gespeeld.

• Amsterdam

Ik denk dat waarnemer gelijk heeft op een paar punten na, en dat is bijvoorbeeld dat het mischien wel de manier van gooien is van die jongen dat hij eerst zijn arm naar achter doet maar daarbij denk ik ook dat de speler van Hercules het niet expres deed maar het wel had kunnen voorkomen en dat het dan alsnog rood zou zijn.

• Jek-Alez Uster

Typisch Quintus! Je laten zallen met een schwalbe en dan nog zeuren op de scheidsrechter ook!

Het was van zijlijn duidelijk te zien! De nummer 6 van Quintus zoekt bewust het contact met de speler van Hercules die hier niets aan kan doen!

Zoals gewoonlijk; het ligt nooit aan Quintus dat ze verloren hebben. En het nog raar vinden ook dat je met schelden tijdstraffen krijgt! Prima scheidsrechterskoppel!

Jammer dat Quintus altijd weer zo moet reageren!

Eerlijke winnaar; Hercules!

• karrol

valt ook niet een beetje op dat sommige door een anti-quintus bril heen kijken. Iedere scheidsrechter leert op de cursus dat als een verdediger van achter komt en de speler aan raakt het een directe rode kaart is. of minimaal een 2 min. straf of het nu expres is of niet de jongen doet het wel!.

Je brengt de gezondheid van een speler in gevaar en dat kan niet volgens het boekje.

en wessel je mag je naam er ook bij zetten als je door zoon befaamde bril heen kijkt

en wat de mentaliteit betreft, dat zijn een aantal spelers dus je moet het niet over 1 kant heen scheren .

Als ze zo onsportief waren zouden ze ook niet 2 spelers uit lenen waardoor jullie door gingen naar de winnaarspoule?

Groet Karrol