Regioklasse B heren; 17e ronde en terugblik 16e ronde

• eeuwige handballer

dank je arnhem 1 maar helaas ben ik per direct gestopt met handballen dit seizoen.

Wij hadden een moeizame wedstrijd veel geluk dat de scheidsen voor ons floten en tegen swift helmond.

Was door slecht spel van swift helmond en redelijk spel van ons een terechte uitslag voor rust had wat meer voor ons kunnen zijn. Kwam ook mede dat nr 5 er zeer onsportief eruit geslagen werd had van mij rood mogen zijn voor die wie het deed maar dat terzijde.

Tweede helft begonnen we redelijk ondanks gestopte speler en 2 gebleseerden en eentje in de wedstrijd hebben we lang kunnen vlhouden.

Helaas was swift helmond meer ervaren en gingengoed met de kansen om en de ervaren speler nr 11 heeft het tij doen keren bij swift proficiat.

Witte ster gaat deze wedstrijd winnen alhoewel het nooit makkelijk is in apeldoorn

regioteam moet dit gewoon winnnen

swift wint dit vind ik gewoon beter dan jupiter tenzij jupiter de nr 5 7 en 11 goed kan uitschakelen de rest is niet echt veel

swift udi gelijkspel en misschien trekt udiaan het laatste eind

vhc met gemak

v&l wint dit

• larry bird

carlos tnt

wie is vogels die opschept ik ken geen speeler met zo"n achternaam die bij swift speelt.

eeuwige handballer

zo ervaren ben ik nou ook weer niet jij praat net of ik al 40 ben dadelijk krijgen we nog de praat dat ik een teruggehaalde speler uit team 2 ben haha. dit was trouwens een wedstrijd die ook door jullie gewonnen had kunnen worden. ik wens wel lullie rechter opbouw sterkte met die vervelende blessure.

• Sleegertje

Eeuwige handballer,

Waarom stop je per direct voor dit seizoen? Blessure?

De speler van jullie die onze Kees de wedstrijd uitsloeg doet die vaker zo'n onsportieve dingen want er was zover ik weet toch niks gebeurd van tevoren waardoor hij wraak wilde nemen of iets dergelijks.

Bedankt voor de felicitaties.

• eeuwige handballer

nou om verschillende redenen gestopt en er was inderdaad niks aan vooraf gebeurd zodat ik kon zien

• eeuwige handballer

haha bedoelde het ook niet zo maar jij wist gewoon op het juiste moment de juiste dingen te doen en wij niet

• Sjonnie 21

Zijn we er al uit wie er degraderen dit seizoen??

Is wel moeilijk te voorspellen aangezien de onderste ploegen de laatste tijd vreemde uitslagen neerzetten, maar toch kan een voorspelling nooit kwaad :)

Ik ga er nog steeds vanuit dat er 3 uit gaan (dan kan het altijd meevallen haha). Mijn 3 ploegen zijn:

1. Blerick

2. Swift 2

3. Denk toch Reehorst (gezien hun programma)

Wat denken jullie???

• FreddyH

Ik heb gehoord dat er dit jaar 2 ploegen degraderen uit de Regioklasse B, maar zeker weten doe ik het niet. Ik denk dat er 5 degradatiekandidaten zijn, namelijk Blerick, Swift H, Swift 2, Reehorst en Wijnandia. Ik heb UDI en CAD2M niet eens meegerekend maar die staan maar 4 punten los van de op dit moment onderste 2 ploegen, dus alles ligt dicht bij elkaar en er zijn nog 12 (!) punten te winnen. Hier volgen de programma's:

Blerick:

- CAD2M thuis

- Jupiter uit

- Achilles thuis

- Swift H uit

- Wite Ster uit

- Swift 2 thuis

Swift H:

- Jupiter thuis

- Achilles uit

- Witte Ster uit

- Blerick thuis

- Swift 2 uit

- Wijnandia thuis

Swift 2:

- UDI thuis

- CAD2M uit

- Jupiter thuis

- Achilles uit

- Swift H thuis

- Blerick uit

Reehorst:

- VHC uit

- Witte Ster uit

- V&L 2 thuis

- UDI uit

- CAD2M thuis

- Jupiter uit

Wijnandia:

- V&L 2 thuis

- UDI uit

- CAD2M thuis

- Jupiter uit

- Achilles thuis

- Swift H uit

Je moet je eerst het volgende afvragen: Blijven ploegen die bijna veilig zijn zoals Jupiter, V.H.C. en Achilles hun sportieve plicht wel doen? Witte Ster en V&L zullen dit wel doen aangezien ze nog voor het kampioenschap gaan. Ik heb gisteren een mooi voorbeeld gezien van ons 1e (Swift) tegen E&O. 37-28 zege voor Swift. Je zag duidelijk een ploeg die strijdt tegen degradatie (Swift) en een ploeg die eigenlijk nergens meer voor speelde (E&O). Duidelijk verschil in beleving. Reehorst heeft idd een zwaar programma. Verder heeft Wijnandia ook een lastig programma. Indien Wijnandia compleet is dan moeten ze het kunnen redden, maar ze zullen wel vol aan de bak moeten. Wij moeten onze laatste 2 wedstrijden tegen Swift H en Blerick en dat zijn 2 ploegen die ook tegen degradatie vechten (laatstgenoemde ploeg letterlijk). Dus zou je kunnen zeggen dat wij het in eigen hand hebben. Maar ik denk dat de competitie juist in deze fase beslist gaat worden. Wat doen de onderste teams tegen de middenmoot? Het is wel mega spannend op deze manier zeg! Als er 2 teams degraderen dan zou ik gokken Reehorst en Blerick.

• Ibu10

Beste Freddy, Achilles doet altijd zijn sportieve plicht. Anders krijgen ze klapjes :)

Ben gisteren ook bij de wedstrijd Swift 1 geweest en E&O. Kan toch ook niet zeggen dat E&O zijn sportieve plicht niet deed. De beleving was inderdaad misschien anders maar toch, ik vond een aantal mensen bij Swift heel goed op dreef. Harmen stond goed te keepen, het lijkt me toch dat je in een directe confrontatie met een keeper graag de bal erachter mikt. Daar was Harmie deze keer heel sterk in. En Bram de Rijke miste ze tegen de keeper van E&O ook meer dan glorieus, toch? Wouter heeft (bijna) zijn draai gevonden, mag van mij nog wel meer durven eigenlijk. Legt hij er nog meer in. Jop is altijd zeer gedreven vind ik. Die is elke wedstrijd bereid meer dan 100% te geven. Ik vond dat Swift gisteren verdiend gewonnen heeft. Vond het een leuke wedstrijd. Miste de Limbo uit Black Lake trouwens, waar was je Dennis?

Jongens, allemaal mondjes dicht tegen de scheidsrechters dit weekend oké?

Gewoon blijven handballen. Allemaal een prettige wedstrijd toegewenst.

Oh ja, fighter, ik geef je gelijk dat het niet netjes is dat veel mensen hier negatief reageren op scheidsen, soms gaat het commentaar mij ook te ver. Ik blijf er echter wel bij dat scheidsrechters verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van iedereen op het speeloppervlak. Zullen we het er dan maar op houden dat de visie op veiligheid van sommige scheidsrechters soms afwijkt van mijn visie op veiligheid? Dan blijven we allemaal aan de veilige kant :) En ja, soms praat ik ook met de scheidsrechters NA een wedstrijd.

• Sjonnie 21

Al met al zijn de bedoelingen van de forumbezoekers goed. Dat gaat een enorm sportief weekend worden denk ik :)

• Jean United

Is ibu de bonkige cirkelloper van Achilles?