Regioklasse B heren; 17e ronde en terugblik 16e ronde

• Sleegertje

Afgelopen zondag moesten we uit naar de Gazellen of Regioteam CAD2M.

We begonnen zwak aan de wedstrijd en na bijna een kwartier werd er een speler van ons de wedstrijd uitgeslagen. Helaas deden de scheidsen hier helemaal niets aan. De dader heeft niet zo'n goede naam aangezien er zelfs jongens uit het team weg zijn gegaan vanwege hem.

De scheidsen floten ook een zwakke en partijdige wedstrijd zodat we dus het nog zwaarder kregen. Zelfs 2 minuten geven voor cirkel verdedigen werd er aan mij gegeven. We bleven knokken en trokken aan het langste eind. Zelfs het publiek gaf ons complimenten en wees ook op de zeer partijdige scheidsen.

Hopelijk valt het met de speler van de Gazellen mee die na een break out gescoord te hebben lelijk zijn been/knie verdraaide en veel pijn had. Sterkte in ieder geval.

Univé/Achilles - Witte Ster '75

Blerick - de Gazellen

Swift H - Jupiter '75

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96

VHC - Reehorst

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2

- Witte Ster wint hier met 7 verschil

- (hopelijk) wint de Gazellen. Met 2 verschil

- Udi wint hier met 3 verschil

- VHC wint thuis van Reehorst met 5 verschil

- Dit wordt een leuke pot met 1 punt verlies voor V&L, dus een gelijkspel

- Swift is heel goed bezig in het nieuwe jaar is alleen uit bij V&L verloren, wat ook nog eens onnodig was ook en de overige wedstrijden werden gewonnen. Ik denk dan dat we deze lijn doortrekken en met 2 verschil winnen van Jupiter.

• Jean United

Zo beste mensen…ik zal me ook maar weer eens melden in deze gedachtenuitwisseling..

Ten eerste…de wedstrijd gisteren tegen Swift…

V&L begon gisteren uitermate zwak aan de wedstrijd tegen Swift Arnhem, waarin deze ploeg tog duidelijk de wil had en de motivatie om de punten mee naar huis te nemen. Ze hadden zelfs een speler van het eerste meegenomen, dus ze kwamen niet voor niks in ieder geval. Ik ben het niet eens dat Arnhem de betere ploeg was deze wedstrijd. Een gelijkspel was verdiend geweest, dat zeg ik dan wel weer, want teveel mensen bij V&L haalden hun niveau absoluut niet deze dag en daar kwam bij dat we één van onze opbouwers mistten en er een aantal mensen noodgedwongen de dag ervoor met het eerste hadden moeten meespelen (dit is normaal nooit het geval!)..

Los daarvan waren de scheidsrechters aan beide kanten sleht, maar trokken helaas voor Swift op het einde naar onze kant omdat jullie gewoon niet weten dat je in deze klasse je mond moet houden tegen de scheidsrechters. Constant commentaar geven op de leiding werkt alleen maar tegen je…dat weten alle ploegen…dus jullie hebben dat helaas aan jezelf te danken en niet aan de mannen in het zwart. Want ook bij jullie werd er genoeg niet gezien..!

Maarja..kortom een slechte wedstrijd van onze kant, met veel spelers die hun niveau niet halen, 4 7-meters die er gemist worden en een legio aan open kansen. Een keeper die alleen maar ballen aan het rapen was uit zijn eigen net en een team dat totaal niet uitstraalde dat ze uberhaupt nog voor het kampioenschap willen gaan.

Ik durf dan nu ook de voorspelling eindelijk te doen dat Witte Ster kampioen gaat worden en dat V&L nog punten zal gaan laten liggen..Witte Ster bij deze alvast gefeliciteerd..

@ Stip: ik hoor verontrustende verhalen uit het Wijnandia-kamp van geblesseerde keepers en hersenschuddingen en alles?? Los daarvan gaan de punten volgende week gewoon mee naar Geleen..met een paar puntjes verschil winnen we die pot..ik heb de wanten en oorwarmers al in de tas zitten…

@ Larry Bird:

Vriendelijke vriend kijk je dan ook even naar mijn voorspellingen van de afgelopen weken…ik tip jullie toch regelmatig als winnaar!!

Er was trouwens op de vorige topic een reatie van iemand van Blerick!!!! moet niet gekker worden..gaan ze hier nu ook al rellen..?

@ Jeannette en Stip en iedereen eigenlijk:

Valt me tegen dat dit altijd het topic is met de grootste belangstelling en deelnemers, maar dat er bij het allstarteam van de harde kern geen reacties komen. Jeannetteke als analyticus bij Witte Ster moet daar toch wel een goed woordje over kunnen doen lijkt mij…en als stip alles weer op een rijtje heeft…hij ook!

Voorspellingen van komend weekend:

Blerick - de Gazellen

Swift H - Jupiter '75

VHC - Reehorst

Witte Ster gaat het hier wel even moeilijk krijgen, aangezien ze wat spelers moeten afgeven aan Tachos, die toch wel een belangrijke wedstrijd voor de boeg hebben tegen Nieuwegein. Dat is het nadeel van op zaterdagavond spelen. Ben benieuwd ook hoe Witte Ster dit volgend seizoen gaat doen. Maar ondanks dat, moeilijk deze, maar pakt Witte Ster de punten, al twijfel ik hierbij erg of Achilles er niet een gelijkspel of meer weet uit te slepen…

Ik hoor hier een blessure bij het Regioteam…welke speler was dit?? Blerick verliest gewoon…waardeloze ploeg..degraderen met die handel!

Jupiler pakt hier de punten, aan het verslag te horen hebben ze de draad weer te pakken.

Udi pakt de punten tegen de mannen van Swift. Zijn gewoonweg de betere ploeg.

Reehorst heeft de weg naar boven gevonden, maar VHC thuis is een lastige pot. VHC houdt de punten in eigen huis met een paar puntjes verschil.

Ondanks dat V&L het moeilijk heeft en weinig motivatie meer schijnt op te kunnen brengen, staan er wat extra belangen bij deze wedstrijd. Een aantal spelers weten zich op te laden en zoiezo als Wijnandia niet compleet is hebben ze weinig in te brengen tegen V&L..helaas stip..

• De Stip

@Jean: nu dwing je me toch om te reageren.

De verhalen over geblesseerde Stip kloppen (hersenschudding, auto-ongeluk), maar ik heb toch afgelopen zaterdag mee kunnen spelen (wat op zich nog wel aardig ging ook). Het was que teamprestatie weer eens een uitschieter…naar beneden dit keer. Volgende week komt de uitschieter naar boven, als we wél compleet én gemotiveerd zijn…en je weet…als jij en BigT meespelen…ik weet je hoek ;-)

Succes op jullie drukbezochte trainingen ;-) * lol

• Ibu10

Hoi dame + mannen, zo, dacht dat Achilles geleerd had aardig te mond te houden tegen scheidsen maar helaas , dit viel afgelopen zaterdag enigzins tegen. In tijden niet zo matig spel gezien van “mijn”mannen.

Al vanaf minuut één zag ik al dat de bezieling miste, waar het aan lag? Geen idee. Maar het was wel zo. De eerste helft ging nog redelijk maar daarna kwam er fors de klad in. Valt me trouwens op dat er redelijk veel commentaar geleverd wordt op scheidsrechters in deze regioklasse. Oké, er zitten droeftoeters tussen maar volgens mij verliezen teams toch echt omdat ze( net )niet beter zijn dan de tegenpartij. Afgezien van discutabele strafworpen in laatste seconden.. dan is er geen houden aan en is frustratie begrijpelijk. Ook wij hebben niet verloren door de scheidsrechters. Dat hebben we toch echt zelf gedaan. Ik vind wel dat scheidsrechters verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van iedereen op het speeloppervlak en dat mis ik toch wel bij een aantal koppels. Als ik zie wat er soms wordt toegestaan aan gehak, getrek en geduw. Toevallig het EK gezien? Er wordt stevig gespeeld op internationaal niveau maar van hoekspelers blijft praktisch iedereen af. Ik vond het bij het griezelige af afgelopen zaterdag. De muur in Eersel is wel erg dicht achter het doel en daar werd toch nog wel eens een Achillespeler tegenaan geplakt. Toegegeven,wij zijn het ook niet gewend en houden er misschien niet altijd rekening mee in het eigen spel maar toch, ik vroeg me wel eens af of er eerst ongelukken moesten gebeuren voordat er eens voor gefloten werd.

Grappig dat mensen menen Achilles te moeten filmen… De uitslag vond ik toch enigzins geflatteerd omdat we op het laatst wel met errug weinig mensen nog mochten spelen. Met één speler tegen de muur geplakt en twee verdedigers is het natuurlijk moeilijk een aanval te ontregelen :)

Ben benieuwd hoe we aankomende zaterdag overeind blijven tegen Witte Ster. We zijn als team nog niet stabiel dus het kan alle kanten op.

Verdere voorspellingen, ik verwacht dat Udi wint. Bij Jupiter tegen Swift denk ik dat Jupiter aan het langste eind trekt.

Gazellen mag van mij winnen van Blerick, ben benieuwd hoe de confrontatie Tjerk/houthakkers gaat verlopen,ha,ha.

En ja, zag de reactie van Blerick ook in de vorige topic. Tja, ieder mag voor zijn mening uitkomen. Dus ook Blerick. Het lijkt me duidelijk dat het grootste deel van de regioklasse er anders over denkt dan de mensen van Blerick.

VHC wint van Reehorst en V&L wint van Wijnandia.

Verder iedereen een prettige week.

• Sjonnie 21

Na een weekend waar al weer veel over is gesproken en geschreven maken we ons weer op voor een volgend weekend. Het einde (en daarmee de ontknoping) komt in zicht.

Blerick - de Gazellen

Swift H - Jupiter '75

VHC - Reehorst

- Achilles is nogal wisselvallig en WS ijzersterk. Voor de spanning in de competitie zou het mooi zijn als de punten in Apeldoorn blijven. WS wint echter met een puntje of 6 verschil.

- Blerick, tja. Hopelijk winnen ze niet, maar vrees het ergste. Winst voor Blerick (4 verschil ofzo)

- Swift H de ploeg in vorm op het moment? Denk dat Jupiler net iets meer kwaliteit heeft en zal winnen. (al is is dit echt koffiedik kijken)

- Vorige keer een magere overwinning voor Swift 2. De ploeg die zich het minste bezig houdt met de mensen in het zwart gaat winnen, ik denk Udi.

- VHC zal weinig problemen hebben met Reehorst normaal gesproken. Aankomend weekend dus ook.

- Zal de vrieskist zijn werk kunnen doen? Als WS wint dan hoop ik dat V&L wint en denk dat ze dat net gaat lukken en zo blijft de strijd om het kampioenschap spannend.

Succes aan ons allen!!

• FreddyH

@ Jean:

De reden dat wij de speler van het eerste (18 jaar) mee hadden genomen is omdat er 3 basis spelers vanwege blessures niet bij waren. De scheidsrechters waren de hele wedstrijd al aan jullie zijde en op het eind deden de Limburgers er nog een schepje bovenop. Tsja, logisch dat je dan gaat praten als je merkt dat de kaarten vooraf al geschud zijn… Maar goed, niks ten nadele van jullie. Ik vond het een sportieve en mooie wedstrijd en er was wederzijds respect tussen de spelers. Dat is ook wel eens anders bij sommige tegenstanders. Voor ons was het des te meer frustrerender omdat we eindelijk eens een goede wedstrijd neer hebben gezet, en dat met een behoorlijk gewijzigd team… Jullie veel succes met het achterhalen van Witte Ster! Wij zullen al het succes nodig hebben om niet te degraderen…

• FreddyH

@ Arnhem1:

Er zal weinig uit de hoge hoed komen a.s. zaterdagavond aangezien het 1e naar Geleen moet… Ondanks dat maken we er een echte derby van, daar kunnen jullie op rekenen :-)

• Jean United

@ Stip

Hahaha…stippeke tog..! Duik jij maar naar de hoek die jij denkt dat ik ga pakken dan..helaas is dat zo goed als eruit kerel..los van dat..wordt leuke pot..het zal me benieuwen!

Waar blijft je allstarteam topcoureur;)!

• arnhem1

@ibu 10

Heb je echt alles van het EK gezien en wellicht opgenomen?? Mij viel het namelijk op dat men regelmatig hoekspelers uit balans probeerde te brengen door ze op de heup te raken. Van de armen blijven ze inderdaad wel af.

@Freddy H

We zullen zien zaterdag.

• Killer_Bee

Blerick - de Gazellen

Swift H - Jupiter '75

VHC - Reehorst

- WS wint ruim van Achilles.

- Ik ben bang dat Blerick hier wint ik hoop het niet, suc6 Gazellen.

- Wij Swift H zullen maar weer eens het ongelijk tonen door te winnen van Jupiter.

- Udi wint hier met 4 punten verschil.

- VHC wint met 9 doelpunten verschil.

- Ik hoop dat V&L wint maar wordt moeilijk daar in de “ijs”hal. Tock geloof ik erin dat V&L de punten gewoon mee naar huis nemen.