Regioklasse B heren; 17e ronde en terugblik 16e ronde

• Bukkum

Met de speler van ons team die lelijk onderuit ging nadat hij scoorde lijkt het mee te vallen. Er is gelukkig niets gescheurd of gebroken. Maar het ziet er wel naar uit dat hij voorlopig niet inzetbaar is. Dat is erg jammer aangezien we afgelopen zondag nog twee jongens misten.

Dan nog even over de wedstrijd tegen Swift Helmond.

De start van het regioteam was redelijk te noemen. De eerste helft hadden wij eigenlijk dikker uit moeten lopen. Nu kwamen we maar op een marge van 3 doelpunten. Dit kwam ook mede doordat de goede linkeropbouw/middenopbouw van Hoof letterlijk uit de wedstrijd werd geslagen. Hier hadden de scheidsrechters absoluut in moeten grijpen. Voor de meest rare dingen werden twee minuten gegeven maar de grove overtredingen werden niet bestraft. De ‘dove en de stomme’ floten echt een slechte wedstrijd. Beide teams hadden hier last van. Al werd Swift wel een duidelijk doelpunt ontnomen door af te fluiten in een break out.

De tweede helft begon aardig van onze kant. Al kregen we steeds minder grip op de goede rechteropbouwer van Swift. Deze man maakte constant dezelfde overhaal beweging waar het regioteam geen grip op kon krijgen. Het was op basis van individuele klasse dat het regioteam het tot het eind toe spannend wist te houden.

De eerste 50 minuten was het regioteam beter, de laatste 10 minuten trok Swift echter aan het korste eind.

We krijgen nu nog een aantal lastige wedstrijden waarin we absoluut punten moeten pakken.

Succes van het weekend!

• De Stip

@all: in 1 dag zoveel posts, waw…en een “nieuwe”: Welkom Bukkum ;-).

@Jean: haha, people change…Jean changes…Stip changes ;-) Kijk er erg naar uit

@all : wat heeft iedereen toch tegen onze hal? Hij was een paar keer flink koud (het licht werkt ook niet altijd verhelderend, maar och)…maar daar hebben beide partijen toch last van én dat zal toch geen excuus zijn om punten te laten liggen bij ons? Wij(nandia) uit en thuis is gewoon een groot verschil…hopelijk dit weekend ook ;-)

• fighter

Jonge jonge, en wat is er weer een commentaar op de scheidsrechters! Wanneer leren spelers, trainers en coaches nu eens dat scheidsrechter nu eenmaal een gegeven is? Je zult het er toch maar mee moeten doen. Want……. juist! Zonder hun…..

Wie wil nu nog eigenlijk scheidsrechter worden en op je vrije zaterdagavond of zondag een wedstrijd gaan fluiten? Fatsoensnormen lijken dan ineens niet meer te bestaan, iedereen weet de regels immers ook beter dan die 2 die daar lopen te fluiten. Hele discussies kunnen wij hierover blijven voeren, en natuurlijk ook de scheidsrechters maken nu eenmaal fouten maar waar zijn dan de mensen die zo'n commentaar hebben op de leiding na de wedstrijd? Wie durft (als iedereen gedoucht heeft in de kantine eens van gedachten wisselen met de scheidsrechter(s)?

Op één hand zijn die te tellen. Zijn de scheidsrechters nu zulke boemannen dat hier niet mee te praten is?

• Jeanette United

Het was even doorlezen al die reacties na een lange werkdag :)

Stip; als het jullie lukt om zondag V&L te verslaan, kom ik graag een keer op en neer naar het verre zuiden en wordt de belofte ingelost. Je weet inmiddels dat ik me aan mijn afspraken hou ;). Het is dat er zondag ook gecoacht moet worden anders waren we nog eens met de filmploeg af komen reizen, stelt Jean op prijs :).

Jean: ik doe dit jaar weinig liever dan jouw felicitaties in ontvangst nemen maar dan wel op het juiste tijdstip dus wat dacht je van 9 maart 2008 ;). Jullie hebben het kampioenschap nog lang niet opgegeven en weten toch elke keer weer die 2 punten te pakken al is het met een kleine marge (maar dat is niet wat uiteindelijk telt). Laten we dus met felicitaties nog maar even wachten……. het is nog lang niet gespeeld.

Eerder hebben we zonder onze A-jeugd tegen Helmond gespeeld en toen met 18 verschil gewonnen. Het is dus maar de vraag of deze 2 spelers zo bepalend zijn of we ook zonder hen onze wedstrijden pakken, we zullen zien. Volgend seizoen zijn zij nog steeds jeugdspelers en blijven de regels hetzelfde dus dat hoeft geen probleem te zijn. Misschien heb jij wel interesse :) ??

Ik ga zo tijdens het sporten eens nadenken over mijn all star team. Met al mijn analyses en filmmateriaal moet dat heel aardig worden ;)

Sjonnie: wat is dat nou? Dacht ik eindelijk een medestander op dit forum te hebben en dan wil je het spannend houden. Ach ik begrijp dat het voor de andere teams leuk is als het spannend blijft maar van ons hoeft dat HELEMAAL niet ;)

Fighter; je hebt helemaal gelijk als het gaat om de vraag hoe aantrekkelijk het nog is om je vrije tijd als scheidsrechter door te brengen en dat zal ook de reden zijn dat er weinig jonge mensen op het veld staan in het zwart. Eerlijk gezegd valt het niveau me dit seizoen nog mee en fluiten de scheidsrechters over het algemeen niet al te partijdig. Ach ja, er zijn in het publiek en op het veld altijd mensen die denken het beter te kunnen maar je hebt het te doen met de aanweizge scheidsrechters en dan kun je maar het best je mond dicht houden.

• CARLOS TNT

zaterdag eindelijk weer een redelijke wedstrijd gespeeld als team… nog lang niet terug op niveau, maar dat doet er dit seizoen niet meer toe..

ik zelf raak de laatste tijd nog geen koe ook al zit ik erop.. gelukkig doet het team het weer ietsje beter.. als achilles begint met zijn mond dicht te houden tijdens de wedstrijd was de score waarschijnlijk iets dichter geweest, maar niet veel dichter… wij stonden eindelijk weer redelijk te verdedigen, waar het bij ons toch van moet komen. aanvallend zijn we gewoon doorgegaan waar we de laaste 5 wedstrijden goed in zijn.. open kansen zo mooi mogelijk missen:).. in het begin van de 2de helft laat achilles het even liggen en lopen we 4 doelpunten uit.. uitendelijk beslissend voor de wedstrijd.

maar goed de voorspellingen.

sinds we verloren hebben van witte ster, kiezen wij de rest van het seizoen voor veel doorwisselen en iedereen veel speeltijd gunnen.

Univé/Achilles - Witte Ster '75

witte ster wint… al zal witte ster bij een platte 6-0 het toch lastig krijgen.

Blerick - de Gazellen

de gazellen laat weer eens onnodig punten liggen. tegen de stugge mannen van blerick.

Swift H - Jupiter '75

Swift is goed bezig, alleen jammer dat die Vogels zo moet opscheppen :P… wordt een spannende pot. wij hoeven niet perse swift wel… daarom een heel andere pot dan in eersel… 1 doelpunt verschil winst jupiter. (zorgt er iemand voor een tap in helmond?)

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96

Swift wil niet graag degraderen, zullen ze kunstgrepen uithalen? gok toch op udi verschil.

VHC - Reehorst

VHC moet winnen anders wordt het voor hun toch nog benauwd. vhc heeft hoger niveau dan reehorst (waar alleen de keeper uitblinkt) VHC wint in eigen hal met 6 verschil.

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2

Stip keept een wereld wedstrijd en beslist het seizoen… 30-11 voor wijnandia

• Number 24

Carlos zo,n dertigste kunnen we wel weer eens gebruiken we hebben er al te lang geen rondje meer voor gehad dus het word wel weer een tijd..

Univé/Achilles - Witte Ster '75

makkelijke overwinning voor Witte Ster

Blerick - de Gazellen

Als de mannen van de Gazellen tegen het harde spel kunnen of de mannen in het zwart er normaal voor fluiten nemen zij de punten mee naar huis

Swift H - Jupiter '75

Sorry Larry maar de punten vliegen toch mee naar huis met de mannen van Jupiter

Schuytgraaf/Swift 2 - ASV UDI '96

udi wint hier toch vrij makkelijk

VHC - Reehorst

Ook al hebben je mannen van Reehorst van ons gewonnen nu nemen ze geen punten mee terug naar Ede VHC wint

Wijnandia - Flexpoint/V&L 2

lastige wedstrijd voor beide teams maar als wij compleet zijn houden we de punten in onze ijshal (die trouwens wel weer wat warmer is ijs is aan het smelten)

• bartek#9

@ carlos tnt,

Haha ik weet dat onze sporthal nou niet echt iets om naar uit te kijken, ik hoop in ieder geval wel op een mooie pot handbal. Er is wel een kantine, maar deze ligt bij ons buitenveld. (paar minuutjes van de sporthal) Ik zou zeggen kom na de wedstrijd mee na de kantine en drink er eentje mee..

groetjes en tot zaterdag avond

• FreddyH

Je hebt helemaal gelijk fighter! Ik heb ook respect voor scheidsrechters. Ze offeren hun vrije tijd op voor deze k*t baan. Maar sommige offeren hun vrije tijd op om autoritair te doen omdat ze thuis niks voor het zeggen hebben.

Net zoals wij als spelers respect dienen te hebben voor de mannen in het zwart, vind ik dat scheidsrechters ook enig respect voor de spelers dienen te hebben. Heeft te maken met de manier van overkomen en ik denk dat iedereen dan wel weet wat ik bedoel… Ik keur het overigens niet goed dat spelers dan gaan praten cq schelden, want uiteindelijk benadeel je daar ook je team mee maar als de kaarten al geschud zijn kunnen de frustraties soms wel eens de overhand nemen…

• Sjonnie 21

Ik kan het alleen maar eens zijn met iemand die dit al heeft gezegd (ben te lui om te zoeken wie dat is haha). Vaak wint de ploeg die zich het minst met allerlei randzaken bemoeid. Jammer dat sommige teams dit nog niet doorhebben en daardoor enorm veel punten weggooien! En daarbij, laten we eerlijk zijn, maken de scheidsrechters meer fouten in een wedstrijd dan de spelers??? Ik kan het me niet voorstellen :) Dus voor aankomend weekend: HANDBALLEN en af en toe op de tong bijten!

• keigoed

goed gesproken sjonnie 21