Heren regioklasse B; Terugblik 9e ronden en voorspellingen 10e ronde

• Jeanette United

In Waspik stond de topper van dit weekend op het programma en het werd een wedstrijd met goed handbal die eigenlijk enkel in de eerste helft spannend bleef. Nadat Witte Ster in de eerste minuten een voorsprong nam van 4-1 kwam V&L toch weer terug. Witte Ster verzuimde meer afstand te nemen waardoor V&L beter in hun spel kwam en zelfs nog 2 punten voorsprong nam. De rust werd echter ingegaan met een stand van 11-11. Aan het begin van de tweede helft krijgt de linkeropbouwer van V&L rood na 3x 2-minuten en dit lijkt de ommekeer in de wedstrijd. Witte Ster gaat beter spelen en neemt langzaam verder afstand; na 15 minuten is het 18-13. Dit is een score die niet verder in gevaar komt en zelfs nog uitgebouwd wordt tot 9 punten in de 25e minuut. Met een uitblinkende keeper en 2 sterk spelende jeugdspelers houdt Witte Ster uiteindelijk de punten in de gewassen piemel en wordt de competitie toch nog spannend.

Jupiter wint toch vrij makkelijk van Wijnandia waardoor de strijd om de 2e plaats spannend blijft (hoe kan dat nou STIP??)

Voorspellingen 10e ronde:

Univé/Achilles - Wijnandia

Blerick - Witte Ster '75

Jupiter '75 - VHC

Swift H - Schuytgraaf/Swift 2

ASV UDI '96 - Flexpoint/V&L 2

de Gazellen - Reehorst

Unive houdt de punten na een gelijkopgaande wedstrijd in eigen huis;

Blerick uit is altijd lastig maar Witte Ster kan en laat hier geen punten liggen;

Jupiter kan het hier lastig krijgen tegen een op dreef zijnde VHC maar pakt de overwinning;

Swift Helmond pakt hier de 2e overwinning;

V&L wint hier, maar wederom maar net;

Dit wordt een makkelijke overwinning voor De Gazellen.

• De Stip

Goedemorgen echtpaar United (Jean zal toch zo ook wel komen zeker??),

Jupiter wint echt niet gemakkelijk bij Wijnandia…tenminste, niet naar mijn mening.

In de 28e minuut stond het 9-9, daarna gaat Jupiter met 9-11 rusten. De 2e helft waren wij erg slordig, veel balverlies voorin (foute passes), waardoor Jupiter met een 3-tal breaks een mooi gaatje sloeg. Mede door onverzorgd aanvalspel van ons (balverlies en slecht afronden) en een paar mooie reddingen van hun keeper, kwamen we niet meer dichterbij. Wederom een wedstrijd die we niet hadden hoeven verliezen. Wel een heel stevige pot handbal, met weinig doelpunten ;-)

Dus Jeanetteke…verwijt mij niets…en als goedmakertje mag je me toch trakteren in de 3e helft in 2008!

Leuk van jullie…maakt t weer wat spannender, met 3 titelkandidaten!

Enneh…wij nemen die punten mee uit Apeldoorn, het wordt weer eens tijd na 2 nederlagen…

• CARLOS TNT

He stip moeilijk was anders he :).. jullie begonnen goed aan de wedstrijd zodat je 4 1 voorkwam binnen 5 minuten…. maar dit lag meer aan onze onoplettendheid.. (koude hal, slechte opwarming.) maar tijdens de rust was het al 9-11…. dan lopen we vrij gemakkelijk uit naar meer doelpunten (oke door ook wel een paar domme balverliezen van jullie kant, maar dat geluk mogen wij ook wel eens hebbe) en een kwartier voor tijd staan we er 7 voor.. 20-13 en dan zijn we door gaan wisselen met onze spelers… eindstand 22-16.

was trouwens een echte mannen handbal pot.. lekker stevig! ik denk dat veel ploegen het daar bij jullie moelijk mee hebben!! ( ik heb trouwens nog steeds last van mijn kaak, toen ik tegen een arm van een van jullie opliep.)

Maar goed de volgende ronde, door witte ster is er weer spanning in de competitie, daarvoor dank.

Univé/Achilles - Wijnandia, Wijnandia wint hier gemakkelijk (wel zonder hars)

Blerick - Witte Ster '75, de sterren uit de gewassen piemel winnen met 3 verschil

Jupiter '75 - VHC, zware pot tot laatste minuut spannend, 33-31

Swift H - Schuytgraaf/Swift 2, swift pakt hier puntje nr3 en 4

ASV UDI '96 - Flexpoint/V&L 2, laten we hopen tegen beter weten in UDI (dus VENL2)

de Gazellen - Reehorst, gazellen met 5 verschil

• De Stip

nounounou Carlos…;-)

Waar er 2 spelen, hebben er 2 verschillende meningen hè, haha.

Als we beiden denken dat we ondergepresteerd hebben, belooft t nog wat in het Eerselse volgend jaar :) T was een stevige pot, maar goed…dat is ook handbal hè. En jullie spelen ook niet met zijden handschoentjes (een aantal keren met 3 man bovenop onze opbouwer…).

En die kaak…zoals ik je al zei toen je op de grond lag ;-), je wordt er alleen maar mooier op, hahaha.

Succes volgende week…en maakt t maar weer eens echt spannend!

• CARLOS TNT

:) wij spelen ook graag stevig handbal.. (belgische scholing bij een groot deel)

en wij hebben zeker niet ondergepresteerd.. al zullen onze hoekspelers toch nog wel een keer nadenken voordat ze bij je op goal gooien.. (save gemiddelde 80%?)

tot in Eersel

• De Stip

kijk uit naar ons tripje richting Eersel (sowieso wel fijn, is nu voor ons de dichtsbijzijnde uitwedstrijd).

Geen idee, ik hou geen gemiddeldes bij :)

Denk dat beide teams heel veel kansen gemist hebben door de keepers en door balverlies/ slordig spel. De stand wijst dat ook wel uit!

En die belgische scholing…die was wel te horen ja ;-)

• Sjonnie 21

Allereerst de complimenten aan Witte Ster voor het weer spannend maken van de competitie! Verder begint het kaf zich van het koren te scheiden, kijkend naar de stand.

Univé/Achilles - Wijnandia

Blerick - Witte Ster '75

Jupiter '75 - VHC

Swift H - Schuytgraaf/Swift 2

ASV UDI '96 - Flexpoint/V&L 2

de Gazellen - Reehorst

- Wijnandia begon goed aan de competitie, maar valt iets terug en Achilles herpakt zich ook weer iets al scoort men weinig. De punten blijven nipt in Apeldoorn.

- Blerick heeft niets in te brengen tegen Witte Ster (tenminste als de mensen in het zwart een handballende ploeg steunen)

- 2 Ploegen die aardig de weg naar boven zoeken. Zal een spannende pot worden met VHC toch als nipte winnaar.

- Zaak voor Swift H om punten te pakken. Denk eerlijk gezegd dat dat wel lukt, Swift 2 komt te kort voor deze klassen denk ik.

- Udi is een hele stugge ploeg met een goede generale. V&L zal meteen afstand moeten nemen, maar denk toch dat Udi in staat is tot een stunt.

- Beide ploegen stonden met lege handen afgelopen weekend. Verwacht dat Gazellen de punten thuis houdt. Reehorst weet nu ook dat het niveauverschil tussen Regio B en Hoofd A kleiner is dan gedacht.

• Number 24

Bedank Carlos dan weten we adt ook al vast hellas maf het niet overal

• Norrit

En stipje, heb je nu ook eindelijk kijk op balletjes van de hoek ;)

• Jeanette United

Volgens mij liggen we in scheiding want Jean reageert niet zo hard!! Mogelijk nog steeds onder de indruk van afgelopen zondag……….:;