Regioklasse B Heren 7e Ronde

• Jean United

Beste Robert,

Ik denk dat wij alleen op de hoogte waren van het idee achter de “jongens van Witte Ster” bij Tachos.

Maar bekijk het even zo(ik ben dus een speler van flexpoint V&L):

Ik begrijp de insteek dat talentvolle jeugd op een hoger niveau moet kunnen trainen en spelen. Dat is ook helemaal geen probleem.

Het probleem is dat deze spelers zowel bij Tachos meedoen een vol seizoen, als bij Witte Ster een vol seizoen.

Als een speler van ons eerste meedoet mag hij meedoen totdat hij (geloof ik) 8 tot 9 keer mee heeft gedaan met het eerste. Dan is hij niet meer speelgerechtigd voor het 2e team. Aangezien deze clubs dat niet mogen, waarom zou Witte Ster dan een uitzondering zijn? principe blijft hetzelfde ondanks de goede bedoelingen:)

• FreddyH

Blerick - Jupiter '75

Reehorst - Witte Ster '75

Swift H - Univé/Achilles

Schuytgraaf/Swift 2 - de Gazellen

VHC - Flexpoint/V&L 2

Wijnandia - ASV UDI '96

- Jupiter pakt hier de 2 punten

- Ik schat Witte Ster '75 hoger in, zij zullen dan ook de 2 punten mee naar huis nemen.

- Achilles gaat hier nipt winnen met 1 of 2 verschil

- Leuke derby idd, maar Swift zal de 2 punten thuis houden als de dekking staat zoals afgelopen zondag tegen UDI

- V&L wint, al zal het moeizaam gaan met het trage spel van VHC

- Wijnandia wint met 4 a 5 verschil. Irritante sporthal trouwens, heel erg donker en koud daar…

• Robert

Hoi,

Geert is ook een speler van HV Witte Ster en heeft inderdaad meegedaan. Wat betreft de keepers is het zo dat er momenteel 3 keepers zijn bij Tachos om de keepers toch wedstrijd ritme te geven en wij slechts 1 vaste keeper hebben (welke geblesseerd is) heeft 1 keeper van Tachos bij ons meegedaan.

Wat betreft het aantal wedstrijden zijn de regels exact het zelfde. Dit betekend dus dat een A-jeugd speler onbeperkt kan spelen bij de A-jeugd en de senioren teams. Voor een senior is dit niet het geval, hij is gebonden aan de helft + 1.

Ik ben wel met jullie eens dat de regels omtrent dit niet altijd even duidelijk zijn. Waarschijnlijk omdat het een relatief nieuwe vorm van samenwerking is binnen handballand. Ik denk wel dat dit steeds vaker zal voorkomen in de toekomst.

Groeten

• arnhem1

Blerick - Jupiter '75 18-26

Reehorst - Witte Ster '75 21-24

Swift H - Univé/Achilles 22-22

Schuytgraaf/Swift 2 - de Gazellen 24-24

VHC - Flexpoint/V&L 2 20-23

Wijnandia - ASV UDI '96 19-22

• De Stip

haha…het lijkt me inderdaad een lastige sporthal om in te spelen als je het niet gewend bent…zeker donker ja. En koud…och ja…laten we zeggen dat wij daar net zoveel last van hadden als jullie. Gelukkig is het niet altijd zo!

Van welk team ben jij Freddy??

• Madam Y

Blerick - Jupiter '75

Reehorst - Witte Ster '75

Swift H - Univé/Achilles

Schuytgraaf/Swift 2 - de Gazellen

VHC - Flexpoint/V&L 2

Wijnandia - ASV UDI '96

Blerick met gemak; fijne harsloze foambal geen probleem!

Witte Ster met speels gemak.

Swift H. pakt haar eerste punten.

Swift 2 met enig verschil.

V&L 2 met grote cijfers.

UDI ; gewoon maatje te groot.

• insider

Jean United,

Lees het stukje van Robert nu eens goed.

• Jean United

Okey dan Insider en Robert. Ik geef jullie gelijk als het om A-spelers gaat. Maar het ging mij om de keeper en eventuele senioren spelers die dubbel mogen spelen.

Maar de boel is opgehelderd en laten we even duidelijk stellen dat het mij geen ruk uitmaakt wie er nu wel of niet meespeelt..er moet gewoon van gewonnen worden!

Dus stop bitching and play your Game!

• FreddyH

He Stip, ik zit bij Schuytgraaf Swift 2. Ik vond het echt een bagger hal bij Wijnandia man. Donker, geen publiek en toen wij er waren was het echt ijs en ijskoud. We speelden ook nog met een donkere bal, was ook vet irritant.

We zullen zien of we thuis wel van ze kunnen winnen :)

Van welk team ben jij Stip?

Veel succes dit weekend!

• De Stip

Ey Freddy,

ik ben een goeie bekende van de beheerder van de ijshal ;-)

Ik speel bij Wijnandia…en ja, toen jullie er waren, was de hal een tijdje niet gebruikt en dus echt een vrieskist. Maar zoals gezegd, daar hadden we allebei last van, haha. Licht is ook even wennen ja, maar dat went. Ben inderdaad benieuwd naar de return (volgend jaar)…jullie hebben dan wel weer een hele mooie lichte hal, tenminste als jullie in dezelde hal spelen als jullie 1e team (vaker tegen gespeeld)…succes dit weekend!