Dames 1e divisie 2011

  • -

    Wat zijn de verwachtingen voor de 1e divisie damens komend seizoen? Wie zijn mogelijke titelkandidaten? Welke ploeg wordt de verassing? Wie krijgen het moeilijk?

  • Harry

    Aalsmeer heeft zich behoorlijk versterkt. Zeker goede titelkandidaat.

    Ook Bevo heeft goede aanwinsten. Denk dat het tussen deze twee clubs zal gaan.

  • Sticker

    Aalsmeer zag ook behoorlijk wat dames vertrekken. Ben benieuwd wat voor team zij gesmeed hebben aan de start van de competitie.

    Bevo inderdaad weinig spelers weg en wel versterkingen. Dan heb je altijd Olympia en Bentelo die een periode pakken en gevaarlijk zijn (vooral thuis).

    Ik verwacht ook nog wel iets van V&L als outsider.

  • jahoorr

    Het zal idd tussen Bevo en Aalsmeer gaan denk ik… maar vlak V&L zeker niet uit! Die zijn in potentie misschien wel beter dan Aalsmeer. Daarnaast denk ik dat PSV het heel moeilijk gaat krijgen en Quintus2

  • tsja

    @ jahoorr,

    Waarom zouden PSV en Quintus 2 het zwaar gaan krijgen….., al een paar jaar achter mekaar zijn de kampioenen uit de hoofdklasse A of B in het eerste jaar altijd terug te vinden in de top 6.

    Vorig seizoen waren het nog VOC2 en Internos die beiden tot 6 weken voor het einde van de competitie nog mee draaiden om het kampioenschap. Dus PSV zou als nieuwkomer juist wel eens de verassing kunnen zijn, net als DOS.

    Quintus 2 gaat het juist komend seizoen erg goed doen gok ik zo, ze hebben 1 jaar kunnen bouwen en hoeft niet veel door te stromen dus zullen meer punten gaan pakken dan vorig seizoen.

    Aalsmeer had afgelopen seizoen ook al de titel favoriet te zijn voor de titel, maar toen ze eenmaal hun eerste periode titel binnen hadden zakte het compleet in mekaar. En dat is natuurlijk weer wat overdreven want laten we niet vergeten dat afgelopen seizoen zo'n beetje 8 a 9 teams de ranglijst aanvoerde het verschil was max 3 a 5 punten tussen nr1 of nr 8/9.

    DSS, met Alex Vaasen en wat nieuwe speelsters plus aanvulling vanuit de jeugd kunnen het ook nog wel eens goed gaan doen.

    BEVO, heeft als je de berichten moet geloven de beste papieren, is weinig vertrokken en er is wel bij gekomen, tijd zal het leren.

    Aalsmeer, zie tekst en uitleg hierboven, tijd zal het leren, maar met de kwaliteits impuls van de 4 meiden van VOC zouden ze een goede kans kunnen maken dit seizoen.

    DOS, als nieuwkomer een outsider maar heeft veel ervaring en een goede mix staan die zouden gelijk wel eens mee kunnen draaien bovenin.

    Bentelo, Olympia, Foreholte alle 3 tegenstanders die altijd bovenin mee draaien maar hoor weinig berichten over vertrekkende speelsters of zelfs nieuwkomers dus ben benieuwd.

    SEW2 & VOC2 zullen het dit jaar zwaar krijgen, SEW2 was afgelopen seizoen al niet zo dominant en volgens mij stroomt er nog niks door vanuit de A dus……., maar wie weet met de nieuwe technische staf komen er wat oud gediende terug tijd zal het leren.

    VOC2 heelveel speelsters uit de selectie gestopt, de “ talenten ” door geschoven naar DS1, ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan opvangen maar voorzie een spannend seizoen voor VOC2…….zo makkelijk als afgelopen seizoen zal het zeker niet gaan……

    Internos, verwacht ik ook wel weer veel goeds van komend seizoen, ben benieuwd of ze nog wat aanvulling hebben gekregen kan nog leuk worden.

    DSVD………………………niet zoveel nieuws over dus verwacht gewoon een leuke midden moot.

    Denk dat alles weer goed bij mekaar ligt komend seizoen, en dat het lastig te voorspellen is wie waar komt te staan………………beloofd in ieder geval veel leuks !!

  • aalsmeer

    Ik denk dat inderdaad Aalsmeer wel een grote kans maakt.

    DSS met Alex Vaassen heeft in de voorbereiding dik verloren van VOC2. Denk niet dat zij het gaan redden.

    Bevo doet denk ik ook wel mee om promotie.

    We gaan het zien heb er weer zin in!!!!!!!!!!!!!

  • jahoorr

    Vanwege het vertrek van een aantal speelsters van Quintus 1 moeten de betere weer doorschuiven van Quintus 2, daarom gaan zij het moeilijk krijgen denk ik. Mits ze veel kunnen dubbelen… dan blijven ze erin. En PSV een aantal keren zien spelen, maar dat vind ik toch meer een hoofdklasse ploeg.

  • sem klaver

    @ sticker, welke meiden zijn er dan weg bij aalsmeer die van enige belang van de selectie zouden zijn???????!!!!!!!

    ik heb het e.e.a. aan namen zien staan maar die spelen bijna tot geen rol voor de selectie dus…….

  • Sticker

    Ik heb gelezen dat er 5 speelsters zijn gestopt en er 4 bij zijn gekomen, geen idee wie of wat. Daarom zeg ik: ben benieuwd wat voor team er gesmeed wordt. Maar als jij me van meer informatie kan voorzien, graag :)!

  • Galder

    Waar blijft de naam van Internos in de voorspelling? Afgelopen jaar te moe voor de na competitie en roepen komend jaar voor het kampioenschap te gaan.

    Ik mag hopen op plaats 1 dan, anders wordt het seizoen wel weer erg lang.