Dames 1e divisie 2011

  • Barend

    Internos is mijn ogen een 1 dagsvlieg. Leuk seizoen gehad vorig jaar. Er vertrekken te veel speelsters en daarachter zit nog niets. Bovendien geven ze zelf aan niet voor Topspsort te gaan. Helemaal niets mis mee hoor. Een geweldige leuke vereniging leuke gastvrije mensen maar de komende seizoenen blijft het lijfsbehoud voor Internos.

  • topsport

    @Barend

    jou statement is duidelijk: laten we dus in Nederland nooi meer praten over dat ook de 1e divisie topsport is…

    Helemaal mee eens. 1e Div. is leuk en een leuk niveau. Laten we het daar bij houden. Dus de beste spelers in de 1e div. gaan naar topclubs en dus moeten 1e div. clubs nooit meer zeuren dat hun toppers weggehaald worden door de eredivisieclubs.

    Vraag aan alle 1e div. clubs: wie van jullie wil er graag in de eredivisie spelen en wat hebben jullie daar voor over? Wie wil er NIET promoveren?

  • BB

    Kampioenschap:

    - Aalsmeer (hadden vorig jaar al een goede ploeg, en hebben zich aanzienlijk versterkt)

    - Bevo Hc (te afhankelijk van één speelster)

    - DOS (nieuwkomer DOS kan nog wel voor een grote verrassing gaan zorgen. Goed team over de gehele breedte, met veel (eredivisie-)ervaring)

    Degradatie:

    - PSV (goede basis, maar totaal geen wisselmogelijkheden. Daarmee red je het in de hoofdklassse prima, maar niet in de eerste divisie)

    - DSS (team is na degradatie volledig uiteengevallen)

    - Quintus 2 (talenten zijn doorgestroomd naar het eerste team, maar door te dubbelen zullen ze zich van klassebehoud verzekeren)

  • Sticker

    @topsport

    Wat is dit nou weer voor rare post? Omdat Internos vorig seizoen niet mee wilde doen aan de nacompetitie, scheren we alle eerste divisieteams maar over een kam? Verder zeurt er hier niemand over het feit dat sommige spelers uit de eerste divisie kiezen voor de eredivisie (overigens ken ik ook genoeg voorbeelden voor de omgekeerde weg). Dus ik mis de clou van je post compleet en bespeur een hoop frustratie.

    Eerste en eredivisie hebben zelfde status (of je dat nou topsport wil noemen of niet). Niemand verdient er haar brood mee en de meeste teams trainen tussen de 3 en 5 keer per week (ja ook in de eerste divisie!!!). Dus laten we het gezellig wél over de eerste divisie hebben en de daarbij behorende (topsport?)ambities :-)!

  • Aalsmeerse insider

    Wat betreft Aalsmeer:

    Gestopt: Sharelle Maarse (DS1), Saskia Elenbaas (DS2), Sharon Tier (DS2), Melanie Tulp (DS2), Mariska Barbiers (DS2) en Marjon Daggenvoorde (DS2).

    Erbij: Manon v.d. Sar (keepster van Lotus), Roza en Teuntje Schaefers en Alyssa Alings (afkomstig van V.O.C.), Sharon Raams (van Westsite), Lindy Neves (keepster uit de A-jeugd en zusje van Jessica) en Kelly Hellinga, eveneens uit de eigen A-jeugd.

    En we hebben het hier over de SELECTIE = dames 1 en dames 2 samen.

    Dus alleen Sharelle Maarse is bij de dames 1 weg….

    Aalsmeer heeft dus vrijwel hetzelfde team als vorig jaar en is zeker een hele goede kanshebber.

  • per direct aalsmeer fan

    jah met een keeper op doel die “vd sar” op haar rug heeft staan kun je niet anders dan kampioen!

  • topsport

    @Sticker

    waar het mij om gaat is, als wij het niveau in Nederland omhoog willen, dan zal er onder de eredivisie ook iets moeten zijn voor clubs met ambitie.

    Waarom speel je anders in de 1e divisie?

    Ik ken clubs in de 1e divisie die 2x trainen. Mag ik mij dan afvragen wat de ambities van die clubs zijn?

    Willen zij naar de eredivisie en spelen tegen teams die 10 tot 14 uur trainen?

    Willen zij niet naar de eredivisie dan is het toch een kwestie van “leuk meespelen” en een status in stand houden?

    Waarom dan zo verbaasd op hetgeen ik schrijf? Barend geeft ook al een hint die kant op.

    Ik jaloers? Waarom zou ik?

    Het gaat mij niet om één club, want de 1e divisie maak je samen!

    Een sterke 1e div. komt de eredivisie ten goede. Nu mag de kampioen in de 1e div. echt blij zijn dat zij zich kunnen handhaven in de eredivisie.

    De krachtsverschillen zijn veel te groot

    Maar een kampioen krijgt van mij altijd wel de felicitaties, ook al ben je kampioen van de armoe….

  • Sticker

    Beste topsport,

    Deze post is een stuk beter onderbouwd en ik kan je dan ook beter volgen. Al vind ik dat je nog steeds zwart/wit denkt. Er zal vast een team zijn dat 2x traint en in de eredivisie is er 1 team dat 14 uur traint en misschien 1 a 2 teams die 10 uur trainen. Dat zijn de uitzonderingen. Het gemiddelde aantal trainingen in de eerste divisie zal op 3 liggen en die in de eredivisie op 4. Zo veel verschil zit daar dus niet in. Dat Internos geen nacompetitie wilde spelen vind ik ook belachelijk. Maar dat is 1 team. Ik weet zeker dat het gros van de teams in de eerste divisie ambities hebben en graag willen promoveren. Het niveau verschil tussen eredivisie en eerste divisie is inderdaad groot. Maar jij ziet het verschil in niveau binnen de eredivisie niet. DAAR ligt volgens mij het probleem. Je heb in de nacompetitie kunnen zien dat de bovenste eerste divisie ploegen niet veel onderdoen voor de onderste eredivisieploegen (Fortissimo wint nipt van Kwiek, Kwiek wint nipt van Aalsmeer).

    Wat ik probeer duidelijk te maken: clubs in de eerste divisie hebben zeker ook ambitie!

  • nieuweseizoen

    Volgens mij hebben een paar clubs wat geinvesteerd in speelsters zo geronnen zo gewonnen. Natuurlijk wil ik als buitenlandse club wel wat investeren in een nederlandse club ik krijg namelijk nooit meer de kans om zo goedkoop speelsters te halen. Ajax deed of doet dat in zuid afrika, wat franse en belgische clubs al heel lang doen.

    Laten we het maar moderne loonslaven noemen.

    Door de huidige vorm van media kan je niet zomaar meer wat doen. Vandaar de wildgroei van spelermakelaars ze willen allemaal hun droomtransfer a 10 / 15%

  • Babs in 't doel

    ambitie en timing is ook wel handig en niet altijd te plannen. Je kan toch ook ambitie hebben op lange termijn en daarna toe bouwen/groeien met een team?!