Nou ik weet dat een hoop mensen het volgende niet inzien maar
dit probleem is nou precies de rede waarom de har&o in opgezet.
Elke dag handbal lessen op school geven om de sport in de breedte
te promoten, dat is een jaar lang meer 40 uur perweek handbalpromoting.
Deze kinderen naar de plaatselijke club, ook buiten de.har&o associatie, begeleiden zodat de club groeit.
Deze sport ook promoten bij trainers etc om er voor te zorgen dat de regio
club de kinderen kwalitatief beter gaan trainen.
Vervolgens als de kinderen ouder worden en meer moeten trainen om wel een kwalitatieve grooi door te kunnen maken maar helaas kan deze plaatselijke club kan dit niet aanbieden, gaat har&o extra trainingen geven. Maar deze kinderen worden nog niet geselecteerd, zijn te jong, lekker bij eigenteam laten spelen.
Als ze ouder worden en zelf kunnen kiezen voor jeugd topsport of gewoon lekker breedte sport, krijg je de mogelijkheid om bij het jeugd selectie team mee te spelen. Je blijft wel contributie betalen aan je oude club zodat deze breedte club gewoon fnancieel kan blijven bestaan.
Als je vervolens senior wordt kan je kiezen voor topsport of breedte, maar je blijft gewoon bij je oude vereniging ingeschreven.
Op deze manier wordt er een poging gedaan om handbal heel direct te promoten, in de bredte te groeien, kinderen de mogelijkheid te geven voor een goede opleiding maar wel bij hun vriendjes te laten spelen. Op latere leeftijd de mogelijkheid geven voor top of breedte sport. En de doorstroom naar de topsport zo min mogelijk ten koste te laten gaan van de plaatselijke breedte club
Ik geef toe het is niet allemaal perfect daar maar iig doen ze een poging daar de handbal situatie in Nederland te verbeteren waarbij ze ook nog even voorbij hun eigen persoonlijke belangen kijken…
Als mensen nog betere ideetjes hebben lees ik het graag.