1ste klasse Limburg 2010-2011

• knowitall

(tu)Zekers wordt dit een mooie competitie(tu).

Veel woorden worden nu al vuil gemaakt wie er kampioen wil worden.

Ik denk dat Swift bij uitstek de meeste ambitie heeft, zeker met het aantrekken van Paul Verjans, die het alleen doet om het goed te doen, anders niet.

Maar ook de nieuwkomers zullen er voor gaan. Vios en Sittardia 2. Heeft Sittard nog de oudgedienden of stromen die nu weer door naar 1.

Maar ook BDC'90 en Blerick met de mix van routine en talent hebben echte kansen als ze willen.

Clubs als ESC“90 (trainer Jo Reubsaet, nieuw), Merefeldia (Eric-Jan Hermans, nieuw, ja die scheids”wisperer") en Zwart-Wit hebben hun teams in de steigers staan.

Samenvoegen van twee teams en nieuwe mensen opleiden is hun motto , maar wel naar prestatie, met zeker de bedoeling op lijfsbehoud.

Wittenhorst en Swift 2 kunnen de boel goed bezich houden en deze mix zorgt dus voor een zeer mooie competitie.

Allemaal kanshebbers, maar ook vechters op gezonde basis.

Het wordt spannend, maar ook gezellig:)-D.

Mensen succes.>:D<

• Peter

Hallo Herenteams

Wij, heren Kwiek Hoogeveen, zoeken in het weekend van 11 en 12 september nog diverse tegenstanders aangezien wij Panningen een trainingsweekend hebben. Heeft iemand in de 1e klasse hiervoor nog interesse? Dit kan eventueel ook in de sporthal in Panningen…

Wij spelen 1e klasse afd. Noord en spelen komend seizoen met als doelstelling kampioen te worden.

Reacties graag naar: staakshoogeveen@gmail.com

Bvd

Kwiek Hoogeveen

• Aap3%

Denk zelf dat het zo eindigt in de 1ste klasse.

1. Swift 2000 1 (goed team, vorig jaar net geen 2de geworden)

2. Sittardia 2 (combinatie van oudere spelers met goede jeugd)

3. Merelfeldia 1 (team blijft ongeveer in tact, goede trainer erbij gekregen)

4. Zwart Wit 1 (doet het altijd goed in de 1ste klasse)

5. BDC'90 1 ( vorig jaar mooi in het midden geeindigd, dit seizoen weer)

6. Wittenhorst 1 (jeugdig team met veel potentie, eindigen verrassend goed)

7. Blerick 1 ( paar oude rotten worden vervangen door jeugd waardoor het toch net iets minder wordt)

8. Vios 1 (goed en jeugdig team, maar soms te wisselvallig)

9. ESC'90 1 (onbekend team maar vorig jaar ook onder in geeindigd)

10. BFC 2 (net zoals vorig jaar ook onderin)

11. Swift 2 (swift 1 wilt kampioen worden dus ze hebben alle goede spelers nodig voor het 1ste, 2de daarom minder of zijn dit de oudere garde die vorig dik kampioen zijn geworden?)

• Trainert

Volgens de laatste bronnen zien we Merefeldia op 3 staan. Jullie weten misschien niet dat er 6 tot 7 A jeugdspelers deel uit maken van heren 1 en dat de ouwe Muk gestopt is aan het einde van vorig seizoen? Een goede middenmotor met hier en daar een verrassende uitschieter. Plaats 5 en 6 denk ikzelf.

• Beatle

BDC'90 1,Swift 2000 1,Blerick 1 ,Zwart Wit 1. Denk dat deze vier teams voor de bovenste plaatsen 4 gaan spelen. Zijn redelijk aan elkaar gewaagd lijkt me. BDC heeft natuurlijk wel een goede speler verloren(als ik goed geinformeerd ben) Swift is altijd wel goed, zwart wit speelt ook meestal in de bovenste helft mee en Blerick denk ik dat gaat verrassen.

5.Sittardia 2

6. ESC'90 1

7.Merelfeldia 1

8.BFC 2

9.Wittenhorst 1

10.Vios 1

11.Swift 2000 2

• ..

Is er uberhaupt een team welke de ambitites heeft om regio/hoofdklasse te spelen?

promoveren er eigenlijk wel teams naar de landelijke klassen, daar de regioklasse misschien niet meer zal bestaan?

Denk dat veel teams afhankelijk zijn van een enkele speler. Denk dat Blerick en Swift voor het kampioenschap zal gaan. Echter hebben beide teams een minpunt.. Blerick toch wel een paar jonge, leuke spelers, maar af en toe NET verkeerde keuzes maken en een aanvullende oude garde (of zijn die gestopt?) die het niet meer zozeer van de duurconditie moeten hebben..

Swift voornamelijk afhankelijk van één opbouwer, echter kan Verjans misschien een nieuwe impuls brengen met misschien wat nieuwe jeugd in het team?

En hoe gaat het na dit jaar? Denk dat spelers die zich in de kijkers spelen, misschien wel gevraagd zullen worden door de regio/hoofdklasseteams… BFC/Rapiditas/Loreal/Noav… in midden en noord limburg zit voldoende teams misschien iets meer te bieden hebben qua niveau?

Maar goed..dat is iets voor later.

• BMH

Vind het leuk dat Blerick getipt wordt bij de bovenste vier maar nogmaals: wij gaan zeer zeker niet voor promotie ! Wij willen dit jaar met een leuk mix-team (jonge honden en oude vossen) plezier hebben !

Ik denk dat er maar 1 team voor de titel gaat en dat is idd Swift 1 alhoewel ik Zwart-Wit en Wittenhorst als outsiders tip.

Over een paar weken start de competitie dus bij deze voor allen: veel (handbal)plezier gewenst !

• Norrit

Zwart Wit lijkt me niet een outsider, selectie is behoorlijk dun daar. Ze zullen wel wat punten weg snoepen van de top, maar zelf de aansluiting net niet vinden.

Wittenhorst zegt me niets, maar kan wel een outsider zijn, al tip ik zelf toch BDC als grootste concurrent van Swift (wat inderdaad de grote favoriet is).

• Beatle

Ik dacht dat blerick wel een aardig team had.:P

Norrit zwart wit heeft nu toch aardig wat man (13 ongeveer) denk ik. En met jou is BDC wel een van hun beste spelers kwijtgeraakt he!

Wittenhorst lijkt me sterk, zijn wel fysiek redelijk maar qua techniek bedroevend.

Ik wens ook iedereen al veel plezier inde competitie

• Norrit

@Beatle

Zwart Wit zal inderdaad bovenaan meedoen, maar voor plek 1 toch echt tekort komen. 13 man selectie is goed, maar zodra ze gaan inwisselen krijgen ze het zwaar. De bank komt daar al een tijdje tekort…

En BDC heeft toch nog 1 van de beste opbouwrijen van deze klasse. Zeker nu Tatti blessurevrij is. Dus denk nog steeds dat ze voor de top kunnen gaan, mits alle neuzen daar dezelfde kant op staan.