oortjes voor scheidsrechters

• kc

Misschien dopjes in de oren een goed idee om het gezeur niet aan te hoeven horen vanaf de kant.

Eindelijk wordt er wat uitgeprobeerd bij de scheidsrechters en wederom is het niet goed.

Kom op mensen volgens mij doen wij als de scheidsrechters het nooit goed, als zij dit zo willen proberen gewoon laten doen.

Ben alleen benieuwd met wie een solo scheids gaat communiceren met die oortjes haha

pff wat een discussie.

Ga lekker ballen en fluiten.

• ookrr

Ja Sorry

Deze scheidsrechters fluiten vele internationale wedstrijden per jaar en vinden zichzelf geweldig! ook na deze wedstrijd vol met blunders.

dat was mijn aanleiding,

ik zie in nederland veel te vaak een aanvaller 5-6 passen maken of met de knie inkomen. Vervolgens raakt hij de verdediging en die wordt dan bestraft, met meestal een penalty voor cirkelverdedigen gegeven door de doelscheidsrechter. Deze heeft vanuit zijn waarnemingspunt wel gelijk maar de eerste overtreding, de aanvallersfout moet bestraft worden. Dit heeft niets met oortjes te maken maar met waarneming door de veldscheidssrechter, die meteen hoort af te fluiten.

• herman

ben ik helamaal mee eens, denk dat zij er ook zo over denken.

alleen heeft het geen zin om dat hier te vermelden. praat er eens met hun over.

zijn ze zoals ik ze ken altijd toe bereid, ook om hun fouten toe te geven!

• #5 - Harry

Als een aanvaller een aanvallende fout maakt t.o.v. een verdediger die in de cirkel staat. Wat is dan de 1e overtreding? Lijkt mij het cirkelverdedigen, dus 7-meter.

Je geeft dat het niets met oortjes te maken heeft. Het zal te snel gaan om hierover te communiceren: direct beslissen. Wel kun je na de actie samen kort over de situatie spreken, zodat indien een soortgelijke actie aan de andere kant plaatsvindt op dezelfde wijze wordt gefloten. Er ontstaat dan wel een duidelijke lijn in beslissingen…

• scheidsinfo

heb ook oordopjes, voor elk oor 1 dan hoor ik de coaches niet als ze weer eens de spelers met fluit aan het coachen zijn in plaats van hun spelers.

oortjes een prima idee als je de andere nog de laatste mop moet vertellen.

voor fluiten een uitkomst, kun je beginnende scheidsrechters sturen en hun hebben een vraagbaak op het oortje zitten.

waar krijg je die techniek uitvinding, en wat kosten die.

• zondag

Het koppel dat in Franeker bij de Jupiler cup floot waren ook deze scheidsen.

Ik vind dat communiceren met oortjes wel een goed idee.

Alleen probeer het dan uit in een oefenwedstrijd en niet tijdens de play off van de eredivisie.

Natuurlijk werkt het niet altijd vlekkeloos, maar foutjes tijdens een oefenpot worden toch anders beoordeelt dan in zulke belangrijke wedstrijden.

• franeker

waarom zullen ze daar op een vriendelijk toernooi dan mee hebben gewerkt denken jullie??????

om het te proberen en daarna toe te passen in een echt wedstrijd

• fietspad

Feit blijft, als je de hele wedstrijd door je microfoontje loopt te kletsmajoren tegen iemand die ‘n stukje verderop staat ben je niet volledig geconcetreerd naar ’t spel aan ‘t kijken en mis je dus dingen (nog meer dan normaal). Als je met elkaar wilt praten doe je dat als ’t spel stilligt, onder 4 ogen zo als elk koppel. Je staat in 't slechtste scenario verdomme 20 meter van elkaar af. Dat stukje kun je toch wel lopen als je even moet discussieren. Kun je daarna weer verder met wat je moet doen ipv moppen tappen door de intercom…

• schnit

Ja, en vroeger reden ze op houten banden.

Ik denk dat het een prima hulpmiddel is voor koppel scheidrechters, echter je zal wel duidelijke afspraken moeten maken over wat er gecommuniceerd wordt, en op welk moment, dan denk ik met namen over de vooraf, af gesproken lijn, sommige in de wedstrijd onstaande aandacht punten, positie wisselingen i.v.m. persoonlijke iritaties ( ja die kennen we ook), maar zeker niet over de “split second” beslissingen, zoals lopen, aanvallende fout enz.

• Mark

dit waren dus dezelfde scheidsrechters