oortjes voor scheidsrechters

• ookrr

Afgelopen zaterdag was het debuut voor de oortjes bij de wedstrijd Lions-EenO.

De heren Egberts en van Beek konden met elkaar praten via microfoontjes.

Dit resulteerde erin dat een door beide teams zeer aantrekkelijk gespeelde wedstrijd werd bedorven door cirka 40 overduidelijke foute beslissingen.

Loopfouten, penaltys, vaak fluiten voor de tweede overtreding ipv de eerste, peter pörtengen heeft de hele wedstrijd commentaar zitten leveren en zijn kop werd steeds rooier.

Ik vermoed dat de scheidsen zonder oortjes maar de helft van de fouten hadden gemaakt en stel voor ze direct te verbieden.

trouwens 20 ipv 40 scheidsrechtersdwalingen, overigens aan beide zeiden gemaakt, is nog steeds zwaar onvoldoende heren Egberts en van Beek.

• megamindy

Er is ook altijd wat om over te zeuren he. Zonder de oortjes communiceren de scheidsrechters slecht met elkaar, met fluiten ze voor de foute overtredingen.

Geef ze wat tijd om aan nieuwe ondersteunende zaken te wennen! Gelukkig kon jij gelijk zonder fouten lopen, fietsen autorijden enz.

• (Duim)-Zuigertje

megamindy Schreef:

——————————————————-

> Er is ook altijd wat om over te zeuren he. Zonder

> de oortjes communiceren de scheidsrechters slecht

> met elkaar, met fluiten ze voor de foute

> overtredingen.

>

> Geef ze wat tijd om aan nieuwe ondersteunende

> zaken te wennen! Gelukkig kon jij gelijk zonder

> fouten lopen, fietsen autorijden enz.

Alleen met het A.B.N. heeft hij probleempjes (spelling is niet zijn sterkste kant).

• wie dan?

Wie , jij?

• fietspad

slechte scheidsrechters worden geen goeie scheidsrechters door oortjes, brillen, lenzen, nieuwe schoenen, ander wasmiddel zodat de onderbroek niet meer jeukt of wat dan ook. Slechte scheidsrechters KUNNEN (gebeurt in Nederland eens in de 20 jaar) goede scheidsrechters worden door te leren van hun fouten. Ongeveer op dezelfde manier dus waarop wij proberen betere handballers te worden.

• schnit

Ik praat zo en zo niet met mijn koppelmaat, hooguit iets van “we gaan NU naar huis” alswe nog aan een frisje zitten, meteen na de wedstrijd, maar als je er ook radio 538 op kan ontvangen is dat misschien wel handig tijdens stilte bij een time-out.

• schnit

Dat zeg jij nou wel, maar groenen sokken helpen wel degelijk (:P)

• herman

Beste Ookrr,

ga aub terug naar je grot en laat die steen er weer voor zetten!!

laat die jongens gewoon lekker hun gang gaan!

ze zijn tenminste bezig met hun fluiten en zoals ik ze kan kijken ze altijd kritisch naar hun presteren en weten zij zelf ook wanneer iets goed of slecht is gegaan.

praat anders eens met deze jongens, doe ik al speler ook regelmatig!

Betreffende Peter Portengen: die loopt altijd rood aan en weet het altijd zelf beter. misschien nu hij stopt met trainen

leuk als hij gaat fluiten?

• marja

wel ja meteen alles weer de grond in getrapt. Geef scheidsrechters de tijd om hier mee om te gaan

We zijn mensen en fouten maken doen we allemaal Bij de jupitercup was er ook een scheidsrechtersduo die de wedstrijd floot met oortjes nou geweldig SCHEIDSEN GEWOON DOEN

• hansv

Het fenomeen oortjes is echt niet nieuw 15 jaar geleden is er door diverse koppels al eens geprobeerd hoe het zou zijn met beide een walkie talkie te dragen bij wedstrijden.

De techniek is alleen maar vooruit gegaan en ik denk zelf dat je als koppel er je voordeel mee zou kunnen doen

als koppel kan je maar 60 % goed waarnemen is onderzocht met de juiste opstelling.

Als het communicatie met oortjes kan bijdrage aan een verhoging hiervan zou dit het spel ten gunste komen

met name de voordeel regel zou veel beter tot zijn recht kunnen komen.

Er lijkt mij niks zo fijn als kunnen zeggen, wachten met fluiten, voordeel geven.

Het nadeel van de walkie talkie was als je de verbinding knop indrukte dat er veel storing was en herrie.

En altijd een hand in je zak moest houden bij het praten om de knop geactiveerd te houden.

Mijn advies is dus zeker om deze proef door te zetten en het een eerlijk kans te geven.