Uitslagen dames regioklasse A, weekend 20-21 maart

• Danielle

De uitslagen van dit weekend:

E&O 2 - Mannak/Hurry Up 26-35

VenS - Borger 30-14

SVBO - BWO 16-16

TVO - Hacol '90 24-22

WHC - DSVD2 19-24

De Lutte - Stevo 27-20

Mannak / Hurry Up: natuurlijk verwacht, maar ook netjes dat ze het er nu niet bij laten zitten. E&O wel netjes meegekomen.

VenS: gezien de stand te verwachten dat ze zouden winnen, maar zo dik had ik niet verwacht. Zo slecht is Borger niet? Of waren er weer geen scheidsrechters en moest dus weer iemand van de club fluiten?

SVBO: netjes hoor!

TVO gewonnen van Hacol?? Wat is hier gebeurd?

DSVD: gedaan wat verwacht mocht worden

De Lutte: verwacht, Stevo zit laatste weken in een dipje

Wat vonden jullie ervan?

En wie weet er meer van een nieuwe (poule)indeling? (zie discussie hier op forum)

Gaat dat komend jaar al in? Waarom laat NHV er dan niet meer van horen (discussie mag ook via ander bericht, zal zelf ook ff via ander bericht reageren…)

• Egon

Meeste uitslagen wel zoals verwacht behalve die van SVBO had verwacht dat BWO deze wel zou winnen

Inderdaad wederom geen scheidsrechters in Groningen……….het wordt ze daar wel makkelijk gemaakt zo!

• Danielle

BWO had ik ook verwacht.

En sorry hoor, maar dat kan toch niet zoals dat nu elke keer in Groningen gaat?

Hoe kan dat?

• toeschouwer

Moet je toch echt bij het NHV zijn.

Als scheidsrechters niet komen opdagen, zijn we blij dat er van beide verenigingen iemand bereidt is om te fluiten.

Bedankt Jaap en Bernard.

• Sjaan

TVO heeft verdiend gewonnen van Hacol '90 na een uitermate spannende en gelijk opgaande wedstrijd . Wellicht dat Hacol vooraf te licht over de wedstrijd heeft gedacht?

• noaber

Wel vreemd dat dit zo vaak in Grongingen het geval is. En als er eerlijk gefloten wordt is met vervangende scheidsen ook niets mis. Echter zijn er zeker al twee wedstrijden gespeeld waar daar grote twijfels over bestaan. één daarvan was ik zelf getuige van. ( echt beschamend )Toen werd er door een oudere man alleen gefloten net als bij de wedstrijd van WHC indertijd. Bij deze wedstrijd heeft er blijkbaar van beide clubs iemand gefloten en dat lijkt me wel eerlijker in ieder geval.

• handbalfan

He Danielle, Bij www.sportintwente.nl is een wedstrijdverslag van de wedstrijd. TVO- Hacol '90 te lezen. TVO heeft het gewoon goed gedaan denk ik.

• handbalgek

De eerste wedstrijd waar al die twijfels over bestaan, is ook gefloten door twee scheidsen van beide clubs. Dus lijkt mij ook eerlijk. Van die “oude man” weet ik het niet, hoe oud was die eigenlijk? Lijkt me ook wat vreemd dat het NHV zo'n oude man een regioklasse wedstrijd laat fluiten…… Blijkbaar is Groningen erg ver weg voor de rest van het land, want scheidsen komen gewoon niet opdagen. Lijkt me niet dat V&S daar de hand in heeft.

De coach van Borger was trouwens een van de scheidsen zondag, denk dat V&S gewoon heeft laten zien dat ze wel degelijk kunnen handballen. Ik vond het een dik verdiende overwinning.

Ik vond het trouwens verrassend dat SVBO niet gewonnen heeft van BWO, wat ik de laatste weken daarvan meekrijg, draait SVBO behoorlijk goed. En met het resterende programma moet WHC wel heel erg oppassen.

• ballenmeisje

Hey noaber!

dat wat jij schrijft herken ik helemaal in onze wedstrijd

in groningen!

In 1e instantie konden de scheidsrechters niet naar groningen komen vanwege de sneeuw (heel apart want wij uit twente konden wel naar Groningen! maar konden zo weer terug)

Toen de wedstrijd in moest worden gehaald op een vrijdag avond waren de scheidsrechters ook niet aanwezig want ze waren in de verkeerde sporthal in groningen!!! volgens is het dan een kwestie van de goede sporthal opzoeken en gassen! maar de scheidsrechters kwamen helemaal niet meer.

De wedstrijd werd gefloten door de ‘oude man’ die jij ook beschrijft! samen met iemand van onze vereniging maar de ‘oude man’ had toch wel degelijk de overhand in het duo.

Ik vind het een heel raar verhaal!!!

• handbalgek

Zo oud is die oude man die Stevo floot niet. De moeder van een van de dames van Stevo, een actieve scheids, beslist niet op haar mondje gevallen, was zeker niet de onderliggende partij ;-). De andere oude man (die inderdaad redelijk op leeftijd is) floot onze wedstrijd tegen WHC. Niet iemand van onze club in elk geval. Maar zeg mij eens, als je wedstrijd wordt gefloten door een oudere man, je krijgt 8 strafworpen mee, waarvan je er maar eentje weet te benutten en je verliest vervolgens met 13-10, is het dan ineens de schuld van de scheids?

Ik vind het wel jammer dat de discussie hier voornamelijk gaat over scheidsen op leeftijd en over wedstrijden in Groningen waarvan, heel apart inderdaad, ineens de scheidsen niet komen opdagen (vinden wij in Groningen ook heel vervelend). Laten we met z'n allen lekker gaan handballen en genieten van onze sport!