Voorspelling Dames Hoofdklasse A ronde 18

• zapper

Ik heb je opmerking niet als kritiek op Zap gelezen hoor.

De vergelijking met VOC is eigenlijk niet te maken naar mijn idee. Die meiden zijn inderdaad veel verder zoals de totale vereniging dat is.De selectie is breder, wat ook scherpere inzet vereist, maar volgens mij is de trainingsintensiteit vele uren meer. Conditioneel verschil is dan heel vaak bepalend. Dat de ZAP meiden vorig jaar een werkelijk fantastisch seizoen hadden (en daar wil ik ook niets van afhalen) was natuurlijk ook omdat veel VZV junioren al bij de dms1 hadden lopen en VOC wellicht net weer aan het bouwen was (met B junioren?) Maar ook die A-selectie vorig jaar was te smal, dat brak hen ook op bij het NK. Maar we zijn nuchter genoeg om te beseffen dat dat seizoen een uniek en leerzaam jaar is geweest en we daar ons niet te rijk mee moeten rekenen. Overigens maak ik mij wel wat zorgen over de jonge leeftijd van veel teams en vraag me echt af of dat wel een goede ontwikkeling is voor de handbal in het algemeen. Hoe jong ben je straks eigenlijk nog voordat je hoogtepunt al weer voorbij is…en wat ga je dan doen? Maar die discussie is al eerder aangekaart. Doet niets af aan mijn complimenten voor de prestaties van al die jonge meiden bij alle teams!

Ik weet niet de reden waarom er niet meer met hars gespeeld wordt, maar wel dat de beheerder er op zich blij mee is.

Het zou mooi zijn als zondag het kampioenschap van VOC nog uitgesteld kan worden, qua ambiance zullen we inderdaad de 8e man proberen te zijn, maar de bal in het doel gooien moet toch echt door de meiden gedaan worden!

• Unknown

Hebben juliie die uitslag van DTS-Westsite gezien,hoe kandie met zoveel verschil gewonnene zijn door Westsite?

• sem klaver

Nou omdat ze gewoon (VEEEEEEELLLLL) beter waren dan DTS denk

ik weet van DTS dat ze niet compleet waren (belangrijkste speelster gebless.)

maar bij Westsite waren zo ook niet compleet ivm afwezigheid van belangrijke speelster(s) cq blessure leed.

• boompje

Wat boeit die wedstrijd nou weer. We willen alles over dos-vvw horen! Hoe kan vvw zo dik verliezen terwijl ze thuis nog winnen.

Heeft vvw al een nieuwe trainer?

• strekworp

dos was de betere ploeg! dos nu 4 punten los! maar pingels aantal zegt wel genoeg dacht ik zo……..

• martin

DOS heeft meerdere malen punten laten liggen bij tegenstanders waar het niet had gehoeven.

DOS wint met 10 doelputen verschil, dat zegt toch wel dat ze kwalitatief beter zijn.

Alleen volgens horen zeggen heeft DOS moeite met het spelen zonder hars.

De meeste speelsters hebben eredivisie gespeelt en weten niet anders dan spelen met hars.

Het handbal word er gewoon veel mooier van.

Ze hebben vorige week toch laten zien dat ze het wel kunnen, door met 24-28 van Borhave te winnen.

• Hajo

Wel toevallig dat de clubs die met hars spelen, bovenin staan.

Vorig jaar SEW ook.

• fan

Met hars spelen zou ook gewoon verplicht moeten zijn.

Belachelijk dat sommige ploegen proberen voordeel te halen uit het feit dat sommige ploegen niet zonder hars kunnen spelen.

Handbal wordt er traag en kwalitatief slecht van omdat er voorzichtig moet worden gespeeld.. bah.

Over DOS tegen VVW

DOS was gewoon veel beter en VVW probeerde met hun bekende spelletje het te winnen.

Niet gelukt en de punten bleven in Emmercompascuum

• Danielle

??! Tis maar hoe je het bekijkt???

Sommige ploegen gaan belachelijk slecht spelen omdat ze juist NIET gewend zijn om met hars te spelen en de tegenstander er dan nog maar wat meer aan smeert. DAAR ga je pas voorzichtig van spelen… Bij ons spelen sommige tegenstanders met hars en anderen niet. Wij dus ook niet. En we kunnen er ook niet mee trainen, omdat je bij ons in de zaal niet eens hars MAG gebruiken. Hoe je dus in vredesnaam aan de uistpraak 'Belachelijk dat sommige ploegen proberen voordeel te halen uit het feit dat sommige ploegen niet zonder hars kunnen spelen.' komt… Ik zou zeggen… draai het eens om.. De ploeg zelf kan er niets aan doen.. Dat soort reacties kan ik me dan ook mateloos aan ergeren…

• ballenmeisje

Het wil ook niet zeggen dat de ploegen die niet met hars spelen dat ook niet willen.

Vanwege het beleid in de sporthal waar wij trainen word er niet met hars gespeeld!

Helaas, helaas!

Een andere sporthal zoeken is voor ons geen optie omdat wij al trainden in een sporthal

die buiten de gemeente lag en nog werd na een paar werken het hars voor ons verboden.