Ik heb je opmerking niet als kritiek op Zap gelezen hoor.
De vergelijking met VOC is eigenlijk niet te maken naar mijn idee. Die meiden zijn inderdaad veel verder zoals de totale vereniging dat is.De selectie is breder, wat ook scherpere inzet vereist, maar volgens mij is de trainingsintensiteit vele uren meer. Conditioneel verschil is dan heel vaak bepalend. Dat de ZAP meiden vorig jaar een werkelijk fantastisch seizoen hadden (en daar wil ik ook niets van afhalen) was natuurlijk ook omdat veel VZV junioren al bij de dms1 hadden lopen en VOC wellicht net weer aan het bouwen was (met B junioren?) Maar ook die A-selectie vorig jaar was te smal, dat brak hen ook op bij het NK. Maar we zijn nuchter genoeg om te beseffen dat dat seizoen een uniek en leerzaam jaar is geweest en we daar ons niet te rijk mee moeten rekenen. Overigens maak ik mij wel wat zorgen over de jonge leeftijd van veel teams en vraag me echt af of dat wel een goede ontwikkeling is voor de handbal in het algemeen. Hoe jong ben je straks eigenlijk nog voordat je hoogtepunt al weer voorbij is…en wat ga je dan doen? Maar die discussie is al eerder aangekaart. Doet niets af aan mijn complimenten voor de prestaties van al die jonge meiden bij alle teams!
Ik weet niet de reden waarom er niet meer met hars gespeeld wordt, maar wel dat de beheerder er op zich blij mee is.
Het zou mooi zijn als zondag het kampioenschap van VOC nog uitgesteld kan worden, qua ambiance zullen we inderdaad de 8e man proberen te zijn, maar de bal in het doel gooien moet toch echt door de meiden gedaan worden!