Regio D: Tonegido overklast koploper Hercules

• Pinoo

Ok! Maandagochtend he ben ik niet zo scherp ;) !

• nr 13

voor alle duidelijkheid, het gaat om de titel van deze topic; vooralsnog is overklast wel de juiste benaming. 6-1 voorsprong, 14-9 rust, 19-11 eerste fase na rust 27-21 eind. Hercules is veel constanter en heeft meer potentie maar zondag werden ze door tactiek en collectef optreden overklast…

Ze verdienen het kampioenschap….

• journalist

http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/6620/Tactisch_Tonegido_overklast_koploper.html

ter info en gebruik LACOM!!

• Supporter

Zelfs de journalist in Hippolytushoef heeft meer handbalkennis dan Benno:

Afgelopen zondag waren de Wieringers eindelijk weer eens compleet met drie wissels op de bank. Tonegido pakte het vandaag geheel anders aan. Over het strijdplan werd al weken gesproken. Toch was het simpel; tegen de watervlugge technische jonge handballers uit Den Haag werd een passieve 6-0 verdediging neergezet. Dit hield in dat er niet werd uitgestapt en dat men als een groene muur met de bal mee schoof. Verder was het temporiseren en de bal in het eigen spel houden. Het bleek de juiste formule. De Hagenezen, met nog maar 2 verliespunten, kwamen er in de eerste fase totaal niet aan te pas. De groene muur bleek niet te slechten.

Tonegido deed daarin tegen wat het moest doen en pakte een verdiende 6-1 voorsprong. De gasten wisten even niet wat er gebeurde maar herpakte zich en schakelde snel een versnelling hoger 7-5. Nu waren de teams aan elkaar gewaagd. Hercules profiteerde van haar snelheid door bij overnames snel op te zetten 10-9. Toch was dit voor alsnog het enige wapenfeit van de gasten. 6 tegen 6 kwamen de gasten er niet doorheen, dit tot grote frustratie bij de koploper. De Wieringers gaven net voor rust, onder luide aanmoediging van het thuispubliek, nog even gas en wisten zo en verdiende ruststand van 14-9 op het bord te zetten.

In de kleedkamer bleef de concentratie hoog, ondank het tevreden gevoel van de eerste helft hield coach de mannen alert. Er moest vooral een goede startfase aankomen. Tonegido dat vaak verslapt in de fase na rust moest hier de basis gaan leggen voor de overwinning.

Het devies was niet tegen dovemans oren gericht. De hemden lieten de eerste score over aan Hercules maar daarna was het eenrichtingsverkeer naar het doel van de gasten. Mede doel drie knappe goals van Nathan Krom was het binnen een mum van tijd 19-11. Toch moest Tonegido, door een overbodige extra twee minuten bovenop de normale tijdstraf van twee minuten voor Koen Bakker, een fase toestaan met veel ondertal. Ook werd topscoorder Gijs Bakker door mandekking vastgezet. Nu konden de gasten meer het eigen spel spelen. Met snelheid speelde ze de Wieringer verdediging uit en konden zo weer de aansluiting vinden 21-18. Gelukkig liet Tonegido zich niet gek maken en bleef het scoren. De thuisploeg wisselde in de aanval veelal de 5-1 af met een 4-2 aanvalspatroon. De twee cirkels kregen, mede doordat de gasten Bakker vast zette, veel vrijheid op de 6 meter. Vooral Maurice Bugel, die donderdag nog op doel stond, wist deze vrijheid goed te benutten 23-20.

In de laatste fase bleef Tonegido scherp, het publiek ging er nog eens achter staan en trakteerde de thuisploeg bij elke score met een enthousiast applaus. Hierdoor gesterkt schakelde de thuisploeg nogmaals een versnelling op en legde zo de jonge ploeg uit Den Haag op de pijnbank. Toen het uitstekend fluitende arbitraire duo floot voor het einde stond er een dik verdiende 27-21 op het scorebord. Tonegido had vandaag laten zien dat het over een getalenteerd en collectief team bezit. Helaas is de wisselvalligheid, vaak door personele bezettingen, voor alsnog de oorzaak dat dit team niet bovenaan de ranglijst staat.

PS: LACOM hoeft dat niet te gebruiken, die weten donders goed hoe ze een leuke pot handbal tegen Tonegido moeten spelen

• Benno

Je bent wel erg neutraal supporter…

Helaas ik heb wel vaker van dit soort waanzinnige verslagen gelezen van de razende reporter uit Hypotyfushoef…

Ze zouden bovenaan moeten staan.. Heb je dan handbalverstand?? Zoals het Haagse puppy al aangaf hebben ze meer verloren dan gewonnen. Daarnaast hebben ze moeite om iedere week een team bij elkaar te rapen. Laat ik het zo zeggen ze hebben een middelmatige ploeg die leuk kan meekomen in de middenmoot maar ook niets meer dan dat..

Dat neemt niet weg dat het een knappe prestatie is om van Hercules te winnen. Maar neem van mij aan aankomend weekend worden ze weer even op de plaats gezet.

• tjongejonge

Die mensen in hippolytushoef weten het allemaal wel mooi te brengen. Enkele voorbeelden…

“Over het strijdplan werd al weken gesproken” ja vast:S

“Sebas Jellema scoorde weer eens met een prachtig lobje in misschien wel één van de beste wedstrijden van dit seizoen” lobje?? als dit 1 van zijn beste wedstrijden is dan vraag ik me af hoe goed(lees slecht) die is in mindere wedstrijden.

“Toen het uitstekend fluitende arbitraire duo floot voor het einde stond er een dik verdiende 27-21 op het scorebord”. uitstekend??? eerder belabberd!

“Tactisch Tonegido overklast koploper” gewoon gewonnen en beter.

Even om terug te komen op die tijdwaarneming.. met rust hadden wij 14-10 en 1 van de schreidrechters ook.. schreidrechters gingen er vanuit dat de tijdwaarnening het goed deed. scorebord dat uitvalt op 15.40 en weer aangezet word op 15.00. 2 minuten die aan het eind van de wedstrijd gegeven waren niet bijhouden. Maar dat is allemaal praat achteraf..:)

• Let je wel op!

Als je goed op heb gelet meneer tsjongejonge….

De klok telde voordat hij uitviel OP en nadat hij was uitgevallen liep hij AF

dus dan gaan we even rekenen met jouw tijden

bij 15.40 viel hij uit, dus dan speel je nog 14.20, toch?

Dan wordt ie aangezet op 15.00 dus heb je zelfs 40 sec langer de tijd gehad, jeetje wat is die tijdwaarneming dan slecht voor jullie geweest!!

• Sebas Jellema

Als je kan lezen dan zie je staan dat dit niet mijn beste seizoen was maar de beste wedstrijd van het team…

Maar ik kan tegen mijn verlies dus mij hoor je verder niet whahaha….

Het was ook niet mijn beste wedstrijd overigens hahaha >:D<

• Let je wel op!

Ik merk dat ze hier niet echt goed zijn in lezen en dat ze dingen vooral opvatten zoals ze het graag willen zien:

“Sebas Jellema scoorde weer eens met een prachtig lobje in misschien wel één van DE beste wedstrijden van dit seizoen.”

Waar in deze zin staat dat het Sebas Jellema's beste wedstrijd van het seizoen is?? volgens mij bedoelt de verslaggever dat het de beste wedstrijd van het seizoen als team is, anders had er namelijke gestaan:

“Sebas Jellema scoorde weer eens met een prachtig lobje in misschien wel één van ZIJN beste wedstrijden van dit seizoen.”

Goed op blijven letten jongens en niet te snel oordelen!

Negatief doen over Tonegido is prima, maar wel eerlijk blijven!

Want de scheidsrechter de schuld geven van het verlies is natuurlijk ook niet reeel, dat is juist het makkelijkste wat er is!!

• steve

hercules is gewoon slecht PUNT ze winnen het alleen op conditie