Uitslagen Heren regio B / ronde 13

• bart van kempen

Ik heb de wedstrijd niet gezien en ga er ook niet vanuit dat een speler bewust de bal tegen het gezicht van de keeper gooit. Maar de regel is dat als de keeper stil staat op het moment dat de strafworp gegooid wordt en de keeper wordt geraakt in het gezicht is het een rode kaart.

Toch wordt deze regel (volgens mij) ook verschillend geïnterpreteerd.

Ik heb op internet 2 filmpjes gezien / gevonden waar in mijn ogen eenzelfde soort situatie gebeurd, ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Dit zijn volgens mij 2 verschillende interpretaties van deze regel:

Filmpje 1: http://www.youtube.com/watch?v=-hn8FJu4NYw (het gedeelte waar ik op doel begint bij 1.57 ongeveer) op handbal inside staat hetzelfde fragment ook.

Filmpje 2: http://handbalstartpunt.nl/2005nieuwspaginas/december/geluid-video/video-sew-handbalacademie_dec2009.htm (beginnen bij 1.40 ongeveer)

ben benieuwd naar jullie reactie?

• Sanka

Ik heb de situatie bij NOAV niet gezien dus kan alleen reageren op de filmpjes. In het eerste filmpje gooit de speler bewust in de buurt van het hoofd van de keeper. Terechte rode kaart dus. Als je de bal vlak langs het hoofd van de keeper wilt gooien en dat mislukt, dan is de rode kaart het risico dat je loopt. In het tweede filmpje gaat de keepster zelf met haar hoofd naar beneden en is ze duidelijk in beweging. Conclusie: goede stop van de keeper, maar geen rode kaart in mijn ogen.

• Thijs

Nou ik schoot de bal zeker niet extra tegen zn hoofd aan…dr was nog 12 min te spelen met 2 goalen voor dus had m liever erin gegeooid!!

De uitleg van de scheidsrechters na de match was idd dat de keeper stil stond, maar tis toch een beetje een gevoels kwestie.

Gelukkig geen schorsing..

• Peb

Op de een of andere rare reden krijg ik het tweede filmpje niet geopend.

Bij Denemarken tegen Frankrijk was het toch een aardig poeier. Daar was hier geen sprake van, al hoef een bal natuurlijk niet hard in het gezicht te komen om pijn te doen.

Denk dat het voor de keeper gewoon ff k*t was dat het op een relatief korte periode vaker voor kwam.