HET NHV KOMT NAAR U TOE DIT VOORJAAR

• barbamamma

Oke, bedankt.

Dan zijn we het over de rest eens.

• drijfzand

In de tijd van de BreedteSportImpulsen, extra subside om recreatief handballend Nederland te ondersteunen, is er onder de bezielende leiding van eerst Spaai en vervolgens Booiman tot twee keer toe een contributieverhoging geweest voor de Breedtesport. Vreemd natuurlijk, extra subsidie en ook nog eens deze verhogingen. Ik ben een behoorlijke insider en weet te vertellen dat het gehele subsidiebedrag van de BSI over de jaren 2002 t/m 2007 volledig is opgesoupeerd aan de lease auto's en vrijstellingen voor een groot aantal managers en Verbondstrainers. Ook de VFC was hiervan op de hoogte gesteld evenals de accountant toko van het NHV. De afdelingen en leden hebben dit natuurlijk nooit gehoord maar dit is makkelijk te achterhalen maar iedere afdeling laat zich foppen door de verantwoording van het bestuur en de “het moet niet te moeilijk worden” VFC!

Natuurlijk is dit een achterhaald verhaal maar de toekomst herhaald zich continue bij het NHV zeker onder de, tjah welke leiding, van Spaai en overige managers!! Ik lees hier bijzonder goede opmerkingen van Barbamamma, Cirkel en enkele andere. En ja die van de Bondsvoorzitter is beschamend maar dat is niet voor de eerste keer.

Blijf dit forum goed volgen, eerdaags kom ik met meer explosief materiaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met inside mailtjes

• barbamamma

Het leuke van een interland in Belgie is dat het net over de grens is en dat je er dus ook een heleboel mensen spreekt. Dan ook hoor je dat er onduidelijkheid is over de bondscontributie. Wat moeten we nu betalen de eerste 6 maanden van 2010?

Hieronder heb ik de jaarbedragen nog eens neergezet zoals ik die uit de begrotingsstukken voor de vergadering van 19 december heb kunnen herleiden. De contributieverhoging voor de periode 01-07-2009 t/m 30-06-2010 bedraagt 3,2%.

Senioren …………… € 31,05

A-jeugd …………….. € 26,00

B-jeugd …………….. € 22,70

C-jeugd …………….. € 19.30

D-jeugd …………….. € 13,20

E-jeugd ………………. € 6,00

F-jeugd ………………. € 6,00

Recreanten ……….. € 12,70

In de tweede helft van 2010 wordt dan nog een extra bedrag geint van 3 euro over de eerste 6 maanden van 2010.

Zoals het er nu naar uit ziet blijft het ledenaantal per 30 juni niet achter op het begrote aantal en zal er dus geen naverrekening komen van 3,2%, zoals de begrotingsvoorstellen ons willen doen geloven.

De kans bestaat dus dat het bondsbestuur voor de periode 1 juli 2010 t/m 30 juni 2011 nog met een contributieverhoging komt. Het is dan alleen te hopen dat het bondsbestuur hierover de verenigingen tijdig bericht aangezien de meeste verenigingen een boekjaar hebben van 1 juli t/m 30 juni en zij een mogelijke contributieverhoging zullen moeten doorberekenen in hun eigen contributie. De meeste verenigingen hebben echter vergaderingen in mei waarop de vaststelling van de begroting en de contributie plaatsvindt.

• cirkel

Mogen er ook competenties worden gesteld aan de uitvoerders van een ander beleid?

Mogen er ook competenties worden gesteld aan de makers van een ander beleid?

Zo ja, wat zijn die dan?

Kortom: welke bestuurders en welke managers hebben op basis waarvan bewezen geschikt te zijn om het proces naar een goed resultaat te leiden?

Moeten evt. nieuwe bestuurders getoetst worden op hun (bewezen of onbewezen) bekwaamheden?

Ik neem aan dat als men naar ons toe komt er minimaal en maximaal één volkomen helder verhaal gebracht wordt.

En dan lijkt het mij dat van Vliet dit doet op een wijze als zijn verhaal over “Naar één NHV”.

Het zou mij verbazen als bv de penningmeester (die geacht wordt de pecunia te bewaken) een warm pleidooi gaat houden voor de topsport.

Ieder zijn vak, nietwaar?

Wie kan het verhaal het best verkopen?

Dat lijkt mij essentiëel.

De combinatie wie, wat en hoe lijkt mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

• barbamamma

Kennelijk is er toch meer gebeurd als dat men ons eerst heeft willen doen geloven. (zie onderstaande tekst)

Over het aftreden van een bestuurslid werd op 7 januari niets vermeld in het stukje op de site van het NHV.

Oosterbeek - Tijdens de Bondsvergadering van 6 januari jl heeft Luc Pietersen naar aanleiding van de gevoerde discussies aangegeven dat hij met onmiddellijke ingang aftrad omdat hij zich niet kon verenigingen met de aard van de discussies. Van diverse zijden is tijdens en na de vergadering bij Luc aangedrongen op herziening van zijn standpunt en Luc heeft toegezegd hierover tijdens zijn vakantie na te denken.

Na zijn vakantie heeft Luc ons geïnformeerd dat hij bij zijn besluit blijft en daardoor is hij per 7 januari jl. afgetreden als lid en secretaris van het Bondsbestuur.

Het NHV respecteert uiteraard zijn besluit maar betreurt dit toch. Op deze plaats en op dit moment wil het NHV Luc alvast bedanken voor al zijn inspanningen voor de handbalsport in Nederland, die hem zo na aan het hart ligt.

Kennelijk dus nog geen “eenheid van bestuur”, want om als enige bestuurder af te treden om de aard (dus niet over de inhoud) van een discussie over een begroting is wel erg snel het bijltje er bij neer gooien. Luc zal daar wel zijn gegronde redenen voor hebben.

Wat zou er nog meer gebeurd zijn wat we nog niet weten?

• zondag

Luc Pietersen is/was ook voorzitter van de Vereniging “Handbalacademie”.

Zou hij zich daarom terugtrekken, omdat Luc telkens maar weer de zaken rondom de handbalacademie moest verdedigen,volgens mij tegen beter weten in,

Blijft hij dit trouwens wel doen, nu hij afgetreden is als bondsbestuurslid ?