HET NHV KOMT NAAR U TOE DIT VOORJAAR

• barbamamma

Belangrijk is dus dat alle verenigingen zich tijdens de regionale bijeenkomsten laten horen. Dan kan ook duidelijk worden hoe de verhoudingen in Nederland liggen.

Zorg dat er ook binnen uw vereniging aandacht is voor de situatie binnen het NHV, overleg met uw bestuursleden.

Ook kan het dan belangrijk worden om te beslissen of de betreffende bondsafgevaardigde wel de juiste is voor die regio.

Maar in eerste instantie ligt het initiatief nu bij het bondsbestuur en dan bij de verenigingen.

Laat dus massaal u stem horen. zorg dat u er bij bent.

Laat een ieder dit forum volgen, zodra er meer bekend wordt zal dit op het forum worden vermeld.

• Henk van Vliet - Bondsvoorzitter

Kom je ook?

• #5 - Harry

Alstublieft meneer Van Vliet,

Zorg ervoor dat u in uw taak serieus genomen wordt en blijft, en ga derhalve niet op topics als deze reageren. Ik denk dat een bondsvoorzitter belangrijkere zaken te doen heeft.

Ik waardeer het enorm dat u middels het prikbord op de hoogte wilt blijven van hetgeen bij de gemiddelde handballer (ook handbalster) in Nederland speelt, maar ik denk niet dat we op een (bij dergelijke topics) meediscussiërende bondsvoorzitter zitten te wachten. Of u kiest ervoor actief mee te discussiëren op dit prikbord, in eenvoudige en moeilijkere tijden (zie overige topics), of u beperkt uw bezigheden op dit prikbord slechts tot het lezen wat er geschreven wordt.

• sjeff

Zonder caps wordt je spamblog ook wel gelezen of ben je zo hard op zoek naar aandacht?

• barbamamma

Natuurlijk kom ik ook. Ik wil ook graag mijn steentje bij dragen aan een goed lopend NHV.

Één voor allen, allen voor één.

• luisterend oor

Ik snap niet dat er van die berichten komen zoals Sjeff en andere berichten met dezelfde strekking?! Sjeff en alle andere die deze forums volgen hebben volgens mij geen enkel idee met wat er allemaal speelt binnen het NHV en wat het belang is voor de (recreatieve) individuele handballer/handbalster (contributieverhoging etc.) Al die topics die aan dit onderwerp zijn gewijd zijn zeker geen “spamblog” maar zijn geplaatst omdat iedere sporter op de hoogte moet zijn van het wanbeleid/keuzes zoals die gemaakt worden door bepaalde mensen binnen het NHV.

Kijk als je niets van de gehele gang van zaken wilt weten of je het niet kan volgen, even goede vrienden maar ondermijn niet de strekking en het BELANG van alle topics die hieraan gewijd zijn!

@ Sjeff: Waarom deze houding?

@ Harry: Bravo en terechte opmerkingen, helaas al vaker aangegeven

@ meneer van Vliet: Ik blijf mij echt verbazen over uw houding hier op dit forum en ja hoor wees maar niet bang ook ik zal aanwezig zijn :)

• jopiedewit

van vliet even een tip, misschien dat je je druk kan maken om de begroting rond te krijgen, en eerlijk zijn over wat er speelt bij jullie toko. want het enige wat jullie doen is een groot toneel spel opvoeren, maar dat is niet vreemd voor de normaal denkende handbal liefhebbers……begroting, academie,oranje plan. allemaal achter de rug om van de leden en de club's.

• cirkel

Als het NHV naar ons toekomst, waarom dan weer dat cynisme?

Via de site is niet goed, via de topics is niet goed, via post is niet goed….

Nu komt men met een manier waarop ik denk dat zij met open vizier “ten strijde gaan” en iedereen, dus ook de schrijvers op het forum, mogen duidelijkheid vragen.

Als men denkt dat het bondsbestuur iedereen “onder de tafel kan praten” dan zegt dat iets over de kwaliteit van het besuur of van de zwakte van de andere kant van de tafel.

Dus laten we met elkaar de confrontatie aangaan als dit nodig mocht zijn en de coöperatie zoeken waar dit mogelijk is.

Ik ben wel en voorstander van een gedegen voorbereiding van met name de teams die straks mogen uitkomen bij de EK's in Nederland. Het zou te gek voor woorden en jammer van de centen zijn als we de eerste ronde al afhaken.

Een prima prestatie op het EK kan erg goed werken, ook bij de media (zie het damesvoetbal: eerst geen aandacht en toen men een leuk resultaat dreigde te behalen, waren persmuskieten niet meer weg te slaan).

Waar ik wel een beetje bang voor ben is het feit dat het NHV nog nooit in staat is gebleken successen te vermarkten!

Laten we voor succes gaan en de juiste mensen op de juiste plaats om het vervolgens te verzilveren. De huidige mensen (management) hebben bewezen dit in ieder geval niet te kunnen.

Even terugkomen op “het NHV komt naar u toe”: willen we TEGEN elkaar strijden of MET elkaar strijden?

Is het NHV bereid om conclusies te trekken met inachtneming van de conclusies van Twijnstra en Gudde?

Of wil men veel geld laten besteden door mensen die bewezen hebben daar slecht mee om te kunnen gaan?

Komen er nog meer “lijken uit de kast”?

Als je zovel begrotingen in zo'n korte tijd presenteert, welke is dan geloofwaardig?

• barbamamma

Beste Cirkel,

Ik ben niet cynisch, maar wel realistisch.

Ik wil helemaal niet strijden met wie dan ook. Wat ik wil is bouwen aan een gezond NHV.

Dus niet eerst geld uitgeven en dan maar hopen dat we gezond worden. Nee, eerst zorgen dat onze financiële positie op orde is, Gezien de tekst uit de notulen van de laatste bondsvergadering waren we op de goede weg. Wat is er dan mis gegaan?

Uit de notulen van de bondsvergadering 20 juni 2009:

5.4 Voorstel m.b.t. herstel Eigen Vermogen NHV

De heer Van der Kloet deelt mede dat de solvabiliteit, mede door het positieve resultaat over 2008, is gestegen naar 17%. NOC*NSF hanteert 20% als minimum. Aangezien het bondsbestuur verwacht dat het NHV dit minimum eind 2009 zal bereiken, wordt voorgesteld om, voor het verder herstellen van het eigen vermogen, geen extra bijdrage aan de leden te vragen.

Het voorstel m.b.t. herstel van het eigen vermogen wordt unaniem goedgekeurd.

• cirkel

Beste Barbamamma,

ik bedoel het “cynisme” niet voor jou, maar meer voor andere schrijvers.

Ik heb best waardering voor de zakelijke feiten die je weergeeft.

Wat anderen ook al hebben aangeven dat via dit forum best een goede discussie kan worden gevoerd, mits het op feiten gebaseerd blijft en op respectvolle toon.

Het is jammer dat NHV-mensen als van Vliet en Spaai niet inhoudelijk op de feiten ingaan.

Spaai gaat veel te veel in de verdediging zitten en verklaart zaken die hij via andere kanalen naar alle clubs moet verkondigen zodat breed hanballend Nederland op de hoogte is en blijft.

Het is wel heel erg frusterend dat ik op dit forum meer lees dan ik via de NHV ter beschikking staande kanalen zou moeten kunnen lezen….

Slechts een zeer beperkt gezelschap schijnt al dan niet volledig geïnformeerd te worden, maar ik denk dat iedereen toch recht heeft op de feiten of plannen?

Ik denk dat het bondsbestuur nu naar ons toe moet komen met een volledige openheid van zaken waarbij men ook open dient te staan voor andere zienswijzen.

Dan lijkt het mij ook logisch dat men alle onderliggende stukken die men gebruikt om steun in het land te verwerven volledig publiceerd op de website. Je kunt alleen maar op gelijke voet meepraten en oordelen/instemmen als alle gesprekspartners over gelijke informatie beschikken.

Pas dan kan het etiket “SAMEN” er opgeplakt worden.