Ronde 8 Hoofdklasse A Dames

• ----

Ik denk dat het vanuit twee kanten gezien kan worden. Ben je de winnende ploeg, is het slim. Ben je de verliesende ploeg is het onsportief.

Ik ben van mening dat het slim spelen is, je doet alles voor de winst. Dus als dit het risico is?

• Fritzie

Ik weet dat dit vorig jaar ook is gebeurd bij een wedstrijd in de Dames Eredivisie.

Deze desbetreffende speelster werd daarvoor een wedstrijd geschorst wegens onsportief spel/gedrag.

Eigenlijk is het een slimme actie want je ontneemt je tegenstander nog een kans op een doelpunt, maar het is natuurlijk wel zwaar onsportief.

• Albert

Het ging niet om de laatste minuut hoor maar om nog 7 seconden en de bal werd inderdaad weggeslagen.

Dat noem ik wel slim, te wilt tenslotte graag winnen. hier werd dus geen speelster mee geblesseerd of zo.

Bovendien liet de scheidsrechter de tijd gewoon doorlopen ipv direct de tijd te laten stoppen. Ik denk dat daar ook wel verschil in zit.

Maar ik denk ook dat het een kwestie van interpretatie is.

• panda

even terug op komen hoe onsportief vvw is hoezo onsportief op dit moment ligt er een speelster van vvw in het ziekenhuis na een duw in de rug die ze kreeg tijdens een schot op doel .

zij moet een ct scan en een mri ondergaan en verblijft daardoor nog in het ziekenhuis en hier hoor je niemand over.

Hoezo vzv deelt ook uit hier hoor je niemand over bij vzv of kijken ze door een mooie gekleurde bril.

• panter

bij dos loopt er ook nog 1 met krukken door een duw in de rug van een vvw speelster zo kunnen we over elke club wel een boekje open trekken, het is nou éénmaal een contact sport.

• VVW'er

Ik wil eerst even inhaken op de reactie van Panter. De speelster van DOS kreeg geen duw, maar kwam na haar schot verkeerd neer en zwikte door haar enkel. Hier kon niemand wat aan doen.

Dan het verslag van de wedstrijd VZV - VVW. Gelukkig zijn er ook verstandige mensen van VZV en is dit verslag netjes aangepast. Over deze wedstrijd zijn al genoeg woorden vuilgemaakt, dus het laatste woord is hiermee gezegd.

• panter

de speelster van dos werd wel degelijk geduwd. dan hebben we het toch over een andere speelster denk ik?!

• VVW'er

Ik heb het over Annelies Smeets, maar ach voordat daar een discussie over ontstaat, laten we over deze wedstrijden ophouden.

• schnit

Een overtreding in de laaste min. van de wedstrijd, met als doel om een een gelijk spel of verlies te verkomen, wordt gezien als grof onsportief gedrag, dus bestraft met een direkte rode kaart, met een raport ter beoordeling van de straf en protest commisie, Dit staat los van het “snelrecht” wat tot enkele weken geleden gebruilkt werdt in de eerste en ere div., maar nu is afgeschaft.

• blabla

wat een dicussies zeg, lekker hoor daar lust ik wel pap van.

Ik adviseer dan ook een ieder vooral doorgaan.

genieten!!