de spelers die na de wedstrijd nog uren in de kantine blijven hangen zijn volgens mij niet de spelers die in de toekomst gaan doorstromen naar lions 2. daar verwijst cafhandballers denk ik naar. die mensen komen vanzelf wel kijken als de resultaten goed zijn. zo gaat dat denk ik bij bijna alle ploegen in de eredivisie. bij aalsmeer en volendam zit ook het hele seizoen geen hond. daar loopt t volk ook pas uit als d'r prijzen aan zitten te komen. dat is nou eenmaal de nederlandse handbalcultuur. als lions 1 zo blijft doorgaan als het nu bezig is zit die hal tegen het eind van ‘t seizoen ook wel vol. bij v&l zitten “zoveel” mensen juist omdat ze in de rust en na afloop nog n pilsje willen drinken in de kantine. over die uitzichtloze situatie voor beek en sittard… daar kan ik ook niet echt veel logica uithalen. v&l was juist de ploeg die ’t sportief niet meer voor elkaar had volgens mij. kijk naar ‘n ploeg als tachos. als v&l was gedegradeerd was ’t ook einde oefening geweest. dan had ‘t financieel nog zo goed in orde kunnen zijn, maar dan hadden de sponsoren ook niet meer staan te dringen in geleen. zie dan nog maar ’s terug te komen in de eredivisie. de samenwerking was waarschijnlijk voor alledrie de clubs een laatste redmiddel, vroeg of laat was 't bij ze allemaal misgegaan. nu staat er een organisatie met goede plannen. zoals ook RR zegt, er lopen iets van 32 spelers rond bij lions 1 en 2. daarvan zijn er 4 die hun opleiding niet bij een van de drie clubs hebben gehad. achter die 28 spelers die er nu al bij horen staat nog een grote groep die er aan zit te komen. 3 van de 4 buitenlandse spelers die nog rondlopen zullen binnen nu en 2 jaar ook wel verdwenen zijn.