Einde THZL in zicht

• fietspad

de spelers die na de wedstrijd nog uren in de kantine blijven hangen zijn volgens mij niet de spelers die in de toekomst gaan doorstromen naar lions 2. daar verwijst cafhandballers denk ik naar. die mensen komen vanzelf wel kijken als de resultaten goed zijn. zo gaat dat denk ik bij bijna alle ploegen in de eredivisie. bij aalsmeer en volendam zit ook het hele seizoen geen hond. daar loopt t volk ook pas uit als d'r prijzen aan zitten te komen. dat is nou eenmaal de nederlandse handbalcultuur. als lions 1 zo blijft doorgaan als het nu bezig is zit die hal tegen het eind van ‘t seizoen ook wel vol. bij v&l zitten “zoveel” mensen juist omdat ze in de rust en na afloop nog n pilsje willen drinken in de kantine. over die uitzichtloze situatie voor beek en sittard… daar kan ik ook niet echt veel logica uithalen. v&l was juist de ploeg die ’t sportief niet meer voor elkaar had volgens mij. kijk naar ‘n ploeg als tachos. als v&l was gedegradeerd was ’t ook einde oefening geweest. dan had ‘t financieel nog zo goed in orde kunnen zijn, maar dan hadden de sponsoren ook niet meer staan te dringen in geleen. zie dan nog maar ’s terug te komen in de eredivisie. de samenwerking was waarschijnlijk voor alledrie de clubs een laatste redmiddel, vroeg of laat was 't bij ze allemaal misgegaan. nu staat er een organisatie met goede plannen. zoals ook RR zegt, er lopen iets van 32 spelers rond bij lions 1 en 2. daarvan zijn er 4 die hun opleiding niet bij een van de drie clubs hebben gehad. achter die 28 spelers die er nu al bij horen staat nog een grote groep die er aan zit te komen. 3 van de 4 buitenlandse spelers die nog rondlopen zullen binnen nu en 2 jaar ook wel verdwenen zijn.

• RR achteruit

Snap de term cafehandballers nog steeds niet.

Volgens mij is het V & L toch, dit met in jou termen gesproken cafehandballers de laatste Limburgseploeg die kampioen is geworden. Daar bleef iedereen na de training en wedstrijd uren hangen, dus wat bedoel je nu??

• RR vooruit

Off topic:

RR achteruit, wellicht zou je toch een wat originelere gebruikersnaam kunnen bedenken? Moet niet zo moeilijk zijn.

On topic:

Het wordt inderdaad spannend op het moment dat de subsidieregeling ophoudt. Ik verwacht echter, dat zo lang de nieuwe hal er niet staat (wat je er ook van moge vinden - zie andere reacties in dit topic), de Provincie zich niet zal kunnen permiteren de subsidie echt stop te zetten. De start van de bouw staat gepland voor 2013 (maar ambtelijke molens zijn vaak veel trager…)

Het enigste belang van de Provincie is juist die multi-functionele grote hal, handbal is daarin een (voor de Lions welkome) bijzaak.

Immers, men was op zoek naar een locatie voor een hal, alwaar grote evenementen zoals concerten, Davis-cup wedstrijden, internationale volleybalwedstrijden e.d. gehouden kunnen worden, een soort kleine Ahoy met +/- 4000 zitplaatsen en bij gebruik van het vloeroppervlak max 12.000 man. Toen is men gaan kijken hoe deze hal marketing-technisch weggezet kan worden en in welke regio dit het makkelijkst te realiseren is. Zo is men uiteindelijk als locatie bij de westelijke mijnstreek en bij het handballen en de CIOS-opleiding uitgekomen. Echt niet omdat men de sport handballen zo geweldig vond… Maar goed, dat is politiek voeren.

Of de Lions in de toekomst heel veel thuiswedstrijden in die nieuwe hal zal kunnen spelen is overigens nog maar de vraag gezien de plannen. De Ahoy is ook bijna wekelijks door evenementen bezet. Er staat letterlijk in de plannen “naar Ahoy voorbeeld”, dus tja… Voor de politiek (en straks de entiteit die de verhuur zal regelen) is een Daviscup wedstrijd toch “net” wat interessanter dan een wedstrijd Lions - Hurry-Up…

Niet daargelaten, dat het voor het handbal een mooie kans was. Er stond een mooie pot met goud aan het eind van de regenboog, dus waarom niet… Brengt me terug naar het begin, ik geloof dus, om geschetste redenen dat THZL nog wel enkele jaren (langer) de tijd heeft om te pogen een commerciële partij te vinden die een substantiele bijdrage kan leveren ter vervanging van de subsidiegelden in de toekomst.

• ook RR

OK Sorry , jullie hebben er hard aan gewerkt zeker de ouderen. Cafe handballer dat was ikzelf vroeger. Aanvaard mijn nederige excuses. wat betreft de financiele situatie, die was bij alledrie de clubs ook bij V&L heren uitzichtsloos en dat heeft ermee te maken dat, op de een of andere manier, men van ons verwacht dat we altijd topdrie van nederland spelen. zogauw we om plaats 5 spelen blijven sponsoren en publiek weg , Helaas maar bij volendam aalsmeer en emmen is dat niet anders, ook zij hebben tal van spelers zien vertrekken naar het buitenland en zit er bij reguliere wedstrijden geen hond op de tribune.