Bergambacht in Zuid-Holland? Er is daar in de buurt geen vereniging te bekennen.
Bodegraven zou misschien kunnen.
cirkel kijk een van de reden waarom ik niet meer handbal
Conventus 2 (Heren) heeft aangevraagd lager te mogen spelen omdat ze een aantal langgeblesseerden hebben en er een aantal spelers gestopt zijn. MOK 1 heeft op hun en op eigen verzoek de plaats van Conventus in de 3e klasse overgenomen.
Iedereen is erg blij dat ze niet meer tegen MOK spelen want als je in Dordrecht speelt hebben ze een eigen scheids die in het bestuur zit, wiens zoon in het 1ste speelt en wiens koppelmaat de coach is van Heren 1.
Dit is te gek voor woorden want deze man fluit zeer partijdig. Er waren zelfs spelers van MOk die dit niet ontkenden
Goed initiatief dat je hierover begint want het is zeker een onderwerp dat aandacht verdient. Ik ben het deels eens met wat je zegt maar ik denk dat het idee dat verenigingen in andere steden een extra vereniging op moeten zetten net plank mis slaat. Begrijp me niet verkeerd, het is een goed initiatief maar waarschijnlijk niet geheel effectief.
Vanuit mijn oogpunt is dit een discussie over het voortbestaan van de sport handbal, overal verdwijnen verenigingen omdat bijvoorbeeld het geld niet meer opgehoest kan worden om voort te blijven bestaan, maar vaak ook omdat verenigingen geen nieuwe jeugdteams meer weten te vormen. En hier liggen de grootste kansen, de jeugd. Kinderen vinden het leuk om te bewegen, maar hoe leuk is het om gelijk bij een vereniging aan de slag te gaan. Het instap niveau is vaak te hoog voor een beginner wanneer deze aan wil sluiten bij een team dus is de lol er vaak snel vanaf.
Ik heb het idee dat het NHV er goed aan zou doen om een lessen pakket te introduceren bij basisscholen en misschien zelfs middelbare scholen waarbij de kinderen voorgesteld worden aan de sport handbal. Nu komen de verenigingen in beeld, er moet een soort follow up zijn. Verenigingen moeten bereid zijn trainers te leveren die na schooltijd op locatie van de school een “training” komen geven en verenigingen zouden er verstandig aan doen om bijvoorbeeld regionaal kleine toernooitjes te organiseren met handbalverwante vormen. Ik denk dat een tjoekbaltoernooi of een handbalvorm met kortere speeltijd, minder spelers en een aangepast speelveld veel leuker is om mee te beginnen en goed is om een aantal basisvaardigheden te oefenen.
Vanuit hier wordt de overstap al minder moeilijk naar een handbalvereniging. Daarbij bestaat de mogelijkheid misschien zelfs om op locatie een team bij elkaar te rapen en te trainen. In de verre toekomst kan dat ooit een vereniging worden.
Maar dit is mijn mening en dit is een discussieforum, dus laat maar horen!
Oudehandballer schrijft:
kijk eens naar het bestuur NHV
is al jaren zo willen niet groeien
allen maar zeiken over de top
en dat is ook niks
die acedemie is een lacher van de eerste hand hoe verspil je geld
Het is aan de clubs om eens in te grijpen
Daar reageer ik op en nu weer een reactie die hier niets mee te maken heeft.
Als ik op jou laatste reactie reageer zegt ik nogmaals (zeker vwb de teams die je noemt):
laat je zien op de afdelingsvergadering, want dáár hoort het thuis.
Stel een oplossing voor en je wint zeker, want ik mag toch geloven dat je niet alleen staat?
Jij kunt je op dit forum toch ook zo laten gaan en je zgn betrokkenheid tonen?
Doe dat dan ook even waar je als clubs echt in kunt grijpen!!!
Ga naar die afdelingsvergadering en anders….
niet meer zeuren
Stuiterbal, goede plannen, goede ideeën.
Helaas is het zo dat je op scholen nauwelijks meer binnenkomt!
En na schooltijd moet je als club wel voldoende menskracht hebben en ook nog kwaliteit en ook nog vrijwilliger.
Ik zie wel kansen als we met elkaar de juiste subisidiepotten kunnen pakken om kwaliteit te koppelen aan een redelijke vergoeding oftewel eerst investeren. Niet kijken wat het kost, maar kijken wat het oplevert.
nieuw clubs oprichten
leuk een mooi streven mooi waar zijn clubs gebleven bijv cosmos capelle aan den ijssel
terneuzen toch groei gemeentes maar die redden het ook niet waarom niet zelf woonde en handbal ik in terneuzen moet ik in rotterdam spelen s morgens om 10 uur dus om 7 uur vertrekken om op tijd te zijn
dank je
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?