vrouwen eredivisie

• 2voor12

nee maar wel ehf- cup, trouwens is je clubje de weg kwijt

• zondag

Bij welk cluppie hoort gewoon toeschouwer dan ???

• Fritzie

Ligt eraan hoe je er tegen aan kijkt gewoon toeschouwer. Als je idd zegt of ze met de absolute top aan kunnen haken (Zvevda Zvenigorod) zeg ik idd ook nee maar de ambitie was om bij de subtop aan te haken niveau dus van SKP Bratislava en Olympia de kampioenen van respectievelijk Slovenie en Slowakije en dan zeg ik geneigd ja te zeggen.

Vond Hellas trouwens ook een goed resultaat, goed voor het nederlandse vrouwen handbal.

• 9

Je moet eens vragen of ze een geit na kan doen als ze op de grond ligt! Hilarisch! Had vroeger zo bij ‘Wordt vervolgd’ gekund.

• cirkel

Tja, toeschouwer, de ambitie van VOC en alle aankopen…

Eerste ronde Europees: jammer, maar helaas.

Eerste rondes competitie: kan beter (of is dat overdreven?)

• Amsterdammertje

ik vraag me af wat “die aankopen” allemaal ontvangen van VOC. Dat is wel zo'n ontzettend rijke club. :-)

Vraag maar ook aan die trainers daar. Die verdienen ook zo ontzettend veel. Nee, echt hoor. Je kunt echt spreken van MEGA aankopen. Tonnen, denk ik. Kunnen eigenlijk wel stoppen met werken. Ik snap ook eigenlijk niet waarom die meiden werken of überhaupt nog naar school gaan.

Misschien willen die meiden wel gewoon bij een goede trainer trainen en hebben ze er iets voor over om bij VOC te gaan handballen. Voor sommigen kost het zelfs geld om in Amsterdam te trainen. Nou ja, geloof maar wat je geloven wilt.

• zondag

Ben er inmiddels achter dat “gewoon toeschouwer”bij Nieuwegein hoort.

Of heb ik het mis.

Nou gewoon toeschouwer, ik maak me ernstig zorgen over Nieuwegein.

Zijn ze al naar een nieuwe trainer aan het kijken, of blijven ze doormodderen.

Dan hebben ze denk ik, aan het eind van de competitie nog steeds 4 punten.

Want onder deze omstandigheden halen ze geen punt meer !!!

Ze spelen totaal geen systeem, het zijn allemaal individudualisten.(egoisten)

Met dit team kun je beter degraderen !!!

Ze zullen het op 1e divisie niveau nog zeer moeilijk krijgen.

• Tonijn

1) VOC

Door alle aankopen nog geen echt team, maar wel individuele kwaliteit en dat zal in de finale rondes de doorslag geven.

2) SEW

Individueel sterk en zal net als VOC niet altijd bovenaan staan, maar wel aan het eind

3) Hellas

Technisch vaardige handbalsters (geen echte sterren), goede trainer (die niet alleen kan trainen maar ook kan coachen), goede staf en haagse mentaliteit.

4) Academie

Breedste selectie van alle teams en meeste trainingsarbeid. Zullen het heel het seizoen goed doen, maar door de kolder van welke speelsters wel/niet mogen spelen in de finalerondes, worden ze gewoon 4e.

5) E&O

Joop Fiege is niet mijn held, maar toch presteren de dames altijd wel oké.

6) Dalfsen

Doet het dit jaar gewoon nog oke

7) Quintus

Veel meiden weggegaan en nu op zoek naar nieuwe hoofdsponsor.

Maar er loopt veel talent rond, en de meiden zijn technisch op orde en natuurlijk is de staf goed (zie Hellas). Kortom dit jaar middenmoot maar op de weg naar boven.

8) BFC

Het loopt niet over van kwaliteit en toch ontlopen ze de degradatiepoul. Want er zijn teams die het slechter doen! Frank blijft een geslepen coach en zijn “ over-mijn-lijk” mentaliteit pakken de meiden in wedstrijden op.

9) Fortissimo

Veel weg en weinig bijgekomen en toch blijven ze enkele goede speelsters hebben. Ronald is niet mij favoriet, maar wel een goede trainer. Als hij als coach nou wat leergieriger zou zijn (want als je doet wat je tot nu toe altijd doet, krijg je steeds hetzelfde resultaat), kon deze groep wel eens net uit de play-downs blijven.

10) Loreal

Brede selectie en deze meiden gaan ervoor en gaan niet zitten janken omdat ze een paar wedstrijden achter elkaar dik verliezen.

11) Nieuwegein

Je ziet het nu al bij ze; ze kunnen het verlies van Laura niet opvangen. Een straffe dekking is niet te bespelen voor ze en als Demeijer niet op schot is of niet meedoet, tja dan zit er helemaal niets meer in (want het is en blijft voorspelbaar rechttoe - rechtaan handbal).

12) Kwiek

Genoeg over gezegd en geschreven, blijft een team dat te weinig vooruitgang boekt.

13) AAC

Veel langdurige blessures en Jan Majoor is geen trainer voor deze meiden. Hij is een trainer voor jonge mannelijke talenten die blind ervoor willen gaan en vooral door kei- en keihard werken iets willen bereiken. En er zal vast wel weer een iets gebeuren tussen de meiden en Jan wat de verhoudingen verstoort.

• jopiedewit

weinig info over de teams uit het oosten….E en O hebben vorig seizoen niet best oftewel slecht gepresteerd en wat dalfsen betreft hebben die de laatste jaren veel vooruit gang geboekt denk dat ze dit jaar best eens bij de laatste 4 kunnen gaan eindigen, en kwiek is heel veel gebeurt afgelopen jaar en dit jaar weinig bij gekregen en dan ook nog een zeer onervaren trainer erbij…………maar het kan toch wel eens een raar seizoen worden voor deze ploegen

• gewoon toeschouwer

de tussenstand na +/- 4,5,6 wedstrijden is in ieder geval verrassend