vrouwen eredivisie

• cirkel

Fritzie,

als je het zo bekijkt heb je gelijk.

Maar de topic was : “eredivisie”

Een spagaat waar het Nederlandse handbal in blijft?

Je hebt tenslotte ook een goede competitie nodig om beter te worden.

• Fritzie

Heb toch ook mijn voorspelling gezegd cirkel.

Beantwoordt alleen jou vraag waarom VOC in mijn inziens zoveel dames heeft gehaald.

Denk dat ook met alle respect voor de nederlandse eredivisie dat de dames van VOC niet beter worden van de westrijden nationaal. Deze moeten dat echt Internationaal doen.

• Handbalfan

Ik zal geen voorspelling doen kwa stand maar iets zeggen over enkele teams.

VOC

heeft zeker de sterkste ploeg en worden zeker kampioen, tenzij er ruzie gaat komen wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren met te veel goede speelsters. De speelster die op de bank komen te zitten kunnen net zo goed een nieuw team vormen dan heeft VOC tenminste nog tegenstand.

Hellas

goede groep en hopelijk komt Sanna v. olphen weer terug dat was een topspeelster. Kunnen ze goed gebruiken.

SEW

Goede speelsters individueel. Nu nog als een team proberen te spelen.. zal moeilijk zijn met veel egocentrische speelsters.

Dalfsen

Leuke ploeg afgelopen seizoen. Hopen dat ze niet te veel op Wendy Smits gaan spelen. Niet dat zij niet goed is, maar dalsen zal hun spel dan verliezen. En hopen dat de europacup er niet te veel in gaat hakken.

Quintus. Benieuwd hoe de ploeg het gaat doen zonder een leider (roxanne/marinda). Misschien wel een keer goed voor Quintus om niet bovenin mee te draaien. Even met beide voeten op de grond. Hoop wel dat de jeugdspeelsters het goed zullen oppakken en de ervaring opdoen. Go Quintus.

Fortissimo

Te veel kwaliteit weg? Zitten leuke speelsters in het team maar niet genoeg om een competitie mee te spelen. Hopen dat die samenwerking met Udsv voordelen heeft.

AAC

Te traag spel. Kunnen hardheid van eredivisie niet aan.

Handbalacademie. Gewoonweg belachelijk en competitievervalsing. De 1e wedstrijden van hun worden al uitgesteld lees ik op het forum?

BFC/Loreal????

• watnudan

Volgens mij zet je een juiste weergave neer betreffende alle teams. Ik ben het hier in ieder geval mee eens.

• Huphup

What about dames Nieuwegein. Die missen we nog in het rijtje…

• Handbalfan

Ik zei ook dat ik iets over enkele teams zou zeggen. Jij je zin":

Nieuwegein vind ik geen goede ploeg. Ze maken het teams wel lastig, maar blijft een aparte ploeg. Qua handbal niet veel bijzonders. Dan bedoel ik weinig systemen. Meer recht toe recht aan handbal. Ze bikkelen wel. Tenminste de meeste. Op 1 opbouwster na die wel 100x per wedstrijd het loodtje legt maar vervolgens weer vrolijk door hobbelt.

Wat vinden jullie over alle teams dan?

• (Duim)-Zuigertje

Zucht

• gewoon toeschouwer

Handbalfan Schreef:

——————————————————-

> Ik zei ook dat ik iets over enkele teams zou

> zeggen. Jij je zin":

> Nieuwegein vind ik geen goede ploeg. Ze maken het

> teams wel lastig, maar blijft een aparte ploeg.

> Qua handbal niet veel bijzonders. Dan bedoel ik

> weinig systemen. Meer recht toe recht aan handbal.

> Ze bikkelen wel. Tenminste de meeste. Op 1

> opbouwster na die wel 100x per wedstrijd het

> loodtje legt maar vervolgens weer vrolijk door

> hobbelt.

> Wat vinden jullie over alle teams dan?

Je mag je mening nog herzien. By the way: Wie is die ene opbouwster eigenlijk?

• jopiedewit

hij zal wel deemeijer bedoelen denk ik……maar klopt dan wel een beetje, ze kan goed en bal ingooien maar ligt wel vaak op de grond om niks

• gewoon toeschouwer

Re: vrouwen eredivisie

Gepost door: Fritzie ()

Datum: 14 augustus 2009 11:28

1. VOC

2. Hellas

3. SEW

4. Dalfsen

5. Handbalacademie

6. Quintus

7. E&O

8. Loreal

9. Nieuwegein

10. Fortissimo

11. AAC

12. BFC

13. Kwiek.

Cirkel, als je naar de ambities van VOC kijkt snap ik de aankopen wel. Alle prijzen in Nederland pakken die er te verdelen zijn + bij de Europes subtop aanhaken.

Als je 2 jaar achter mekaar Nederlands kampioen, 1x Bekerkampioen + 1x supercup zit de uitdaging ditmaal niet echt in de Nederlandse competitie maar in de Europese wedstrijden. Vorig jaar was de selectie te smal voor dit soort wedstrijden. Nu heb je op iedere positie 2 gelijkwaardige speelsters. Ben dus echt benieuwd wat VOC kan dit jaar Europees gezien.

Dat weten we dus nu, in ieder geval geen CL niveau…..