uitslagen heren regioklasse B ronde 18

• wasbaer

Jupiter - Blerick 26-24 (9-11)

Een moeizame overwinning voor de met blessures geplaagde ploeg uit Eersel.

Eerste helft was voor blerick met goed, simpel combinatiespel. Helaas hebben we in de 2e helft verzuimd om te scoren en verdedigend individueel steken laten vallen.

Het verlies heeft Blerick eigenlijk aan zichzelf te danken en was het de goalie van Jupiter die Eersel hoop bleef geven dankzij een reeks van goede reddingen.

Een mooie en wederom faire pot waar ook de scheidsrechters zich van hun goede kant lieten zien.

• Carlos TNT

Jupiter- Blerick

inderdaad een faire pot.. het kan dus toch :)

eerste helft was duidelijk voor Blerick, waar blerick zo nu en dan goede combinaties op het veld liet zien, kon jupiter enkel met enkele individuele acties scoren…

dit had mede te maken met de strakke 5-1 verdedeging van blerick, maar ook doordat jupiter eigenlijk maar 5,5 veldspelers op kon stellen. De tweede helft ging in het zelfde elan verder, totdat er een keeperswissel plaats vond (de eerste keeper stond niet slecht te keepen) en blerick een penalty mist, vanaf daar kwam er eindelijk peper in de kont bij sommige spelers en kon de overwinning veilig worden gesteld.

met een extra dankwoordje aan de scheidsrechters, die de wedstrijd strak in de hand hielden, en daarbij zorgde dat de wedstrijd niet een te harde kant kreeg.

maar om te stellen dat blerick van zichzelf verloren heeft vindt ik toch overdreven, ik denk dat het eerder andersom te stellen is, dat jupiter haast van zichzelf verloren had.

• vouwfiets

Swift Helmond eindelijk thuis geslagen!

Swift - V & L 26-29 (11-14)

Naar weer een goede start van V&L (3-8), liep Swift in tot 2 doelpunten. Vervolgens herstelde V&L zich en nam weer een voosprong van 5. Wederom kwamen de mannen uit Helmond terug, tot op zelfs 1 punt, maar het mocht net baten. V&L speelde de wedstrijd op z'n slakkegang uit.

De eerste 2 punten uit Helmond zijn voor V&L, ookal was dit in een zeer slechte en vooral ook trage wedstrijd.

• nr 10

Reehorst - Cad2M

Cad2M neemt de punten mee naar Doetinchem stand 24 -26

• wasbaer

Jupiter '75 - Blerick 26:24

Reehorst - Regioteam CAD2M 24:26

Swift Helmond - Flexpoint/V&L 2 26:29

UGHV - White Demons 2 24:25

Loreal 2 - VHC 24-24

ASV UDI'96 - Snelwiek 25:24

• bats

ASV UDi'96 - Snelwiek: Spannende pot absoluut. Waarbij Snelwiek eerste helf veel kansen liet liggen en ASV ook niet onverdiend de rust in ging.

Tweede helft ander speelbeeld, Snelwiek kwam goed terug en nam de leiding. Laatste minuten zelf uit handen gegeven.

Wel een kleine opmerking naar de mannen van Udi: dat je graag wilt winnen is me duidelijk. Maar herhaaldelijk spelers blokkeren op gezichthoogte, bewust achterover rollen om cirkelspeler te hinderen en voor influiten op de middellijn een speler van achteren helemaal onderste boven te lopen dat lijkt me net te veel van het goede. Dit leek op een gegeven moment niet meer op normaal fysiek verdedigen. In ieder geval gefeliciteerd met de punten.

• Scheids

Hmm geen scheidsrechterlijke dwaling deze week zeker ???

• bats

In dit geval wil ik de scheidsrechters niet op hun fouten wijzen, immers die maakten de spelers ook.

• Ventje

Ja daar issie weer…. en we hebben afgelopen weekend dezelfde scheidsrechters gehad als vorige week!! Dus ze hebben een herkansing gehad. Hoewel de wedstrijd beter is gefloten dan vorige week, vond ik het weer geen top wedstrijd van ze.

Ik ben van mening als een opbouwer tussen de 1ste en 2de speler doorspringt en vol van de zijkant wordt geduwd dat dit bestraft moet worden.

Daarnaast een speler die bij iedere strafworp zegt: Scheids voetfout…. we hebben 6 strafworpen gehad, en bij de eerste kreeg hij een waarschuwing dat hij dat niet mocht zeggen anders een tijdstraf, Als je vervolgens bij de 5de penalty nog steeds gewaarschuwd wordt, dan weet ik niet waarom je er iets van zegt maar niet bestraft.

Ik ben echter wel van mening dat we er niet bewust ingefloten zijn, want ze leken OPRECHT geschrokken van de fout die ze maakte in de laatse seconde! DE FOUT die ons de overwinning kost, omdat beide heren een genomen penalty in afkeurden omdat ze niet wisten wat er gebeurde toen de klok ging. 1 seconde op de klok en een penalty krijgen moet je de tijd niet meer aanfluiten alleen de penalty laten nemen!!!

Grootste probleem is onze eigen fout, namelijk een belabberde wedstrijd spelen. Dom balverlies en zonder druk spelen, het geluk is dat loreal ook niet in beste doen was. Daardoor spannende wedstrijd met domme fouten van beide kanten.

Dus voordat jullie weer zeggen dat ik alleen commentaar heb op de leiding, jammer van de penalty maar we hadden gewoon beter moeten spelen!

• Robok

Ventje, onbewust heb je nu weer commentaar op de leiding.

Allereerst, is het commentaar van een speler door te zeggen “let op, het wordt toch voetfout” niet te noemen als onsprotief gedrag maar eerder om het kat-en-muisspel bij een 7 meter te spelen en om de speler uti de concentratie te halen. Als deze opmerking niet zou mogen, zouden opmerkingen als “let op hij gaat toch missen” ook niet mogen.

Ten tweede staat letterlijk in de regels, en ik citeer:

“Regel 2:5 Klinkt het eindsignaal (voor de pauze of het einde van de wedstrijd) gelijktijdig met de uitvoering van een 7-meterworp, dan moet de worp worden overgenomen, ook als de bal zch reeds in de vlucht bevindt. Het resultaat van deze overgenomen worp moet worden afgewacht alvorens de scheidsrechters het spel beëindigen.”

Dus de heren scheidsrechters hebben correct gehandeld volgens de regels.