1e Klasse ZH zondag 8 maart

• matice

Aan de ene kant zou ik Oliveo willen bedanken voor hun inzet tegen Hercules … Aan de andere kant is het jammer dat we aanstaande zondag niet in eigen huis kampioen kunnen worden! ;) Maar goed, de druk is eraf! Dat scheelt!

En we doen vast ook tegen Saturnus en Westlandia nog ons uiterste best!

• eeuwige nummer 2

Hoe zit het met de bovenkant? Savosa (uiteraard gefeliciteerd!!) promoveert zeker, maar gaat er nog meer omhoog? promotie/degradatie wedstrijden?? Hoe zit dat?

• D-anios

Ja we zijn oliveo een bedankje verschuldigd! Prestatie van formaat mannen!

Maar ben ook wel benieuwd hoe het precies zit met de promotie degredatie naar en van de Regio C, enig idee waar we dat kunnen vinden??

• matice

Artikel 49 - Promotie naar hoofdklasse en degradatie uit de regioklasse

1. De kampioenen van de regioklasse promoveren naar de hoofdklassen.

2. Uit de regio klassen A tot en met D, zullen zoveel teams degraderen naar gelang het aantal

afdelingen waarboven zij ressorteren.

Het aantal teams dat uit de regio klassen moet degraderen is als volgt:

- uit regio klasse A de nummers 11 en 12

- uit regio klasse B de nummers 11 en 12

- uit regio klasse C de nummers 9 en 10

- uit regio klasse D de nummers 11 en 12

Artikel 50 - Promotie naar regioklasse; promotie en degradatie in de afdeling

1. De kampioenen van de eerste klassen promoveren naar de regioklasse van de regio waartoe het

team behoort.

De promotie naar de regioklasse is als volgt:

- naar de regio A de kampioen van de eerste klasse

- naar de regio B de kampioen van de eerste klasse

- naar de regio C de kampioen van de eerste klasse

- naar de regio D de kampioen van de eerste klasse

2. Het afdelingsreglement bevat bepalingen met betrekking tot de promotie en degradatie binnen de

afdeling waaronder bepalingen met betrekking tot de promotie naar en de degradatie vanuit de

(mede) door die afdeling georganiseerde tweede klasse.

• matice

Er klopt alleen geen moer van Artikel 49. Naar mijn weten zitten er in de regioklasse C namelijk 11 teams! Dus dat de nummers 9 en 10 degraderen klopt niet!

Ik snap helemaal niks van die regelementen van het nhv. Wie het wel begrijpt mag het zeggen!

• D-anios

Wat zeker is:

Er zitten nu 11 ploegen in de regio C, dit moeten er normaal gesproken 12 zijn, dit jaar had 1 team zich terug getrokken geloof ik (niet zeker)

Daarnaast komt dat Northa sowieso degradeert dus er zijn 2 plekken over, waarvan 1 voor savosa.

Dus er is een plek extra over, maar is dit voor saturnus 72 dat deze sowieso niet degraderen? of moet hiervoor gestreden worden, wat naar mijn inzien eerlijker is. Of is het nog anders?

• mouse

en de nr 11 in de regio c klasse degradeert die dan niet

• Nando

Savosa gefeliciteerd!!!!

Zeer terechte kampioen

En wij van Gemini ook blij, ondanks 2,5 wedstrijd minder gespeeld veilig :)

Qua promotie/degradatie werkt het volgens mij zo:

De nummer 11 degradeert vanuit de regioklasse C naar de 1e klasse

De nummer 12 uit de regioklasse is er niet (extra vrije plek)

Dit jaar zal dan dus promoveren

De nummer 1 uit de 1e klasse

De nummer 2 uit de 1e klasse

Uitzondering hierop is als er een hoger team al in zit ( Hercules/Saturnus)

Dus zal het best eens zo kunnen zijn dat Westlandia/Oliveo alsnog promoveert (zal die harswedstrijd dan toch nog van belang zijn ;) )

Dan komt de regioklasse weer op 12 teams uit

De nummer 9 degradeert naar de 2e klasse

De nummer 10 degradeert naar de 2e klasse

Aangezien er maar 9 ploegen zijn, zal dus alleen de nummer 9 degraderen en komen er 2 ploegen bij uit de 2e klasse

Hoe dat verder naar beneden gaat weet ik niet.

• dor

ik zie net dat de wedstrijd westlandia - oliveo is geschrapt uit de uitslagen en de matrix.

dus als hij van belang is zal hij nog wel over gespeeld moeten worden… zal dan een leuke wedstrjd worden…;)

• RPS

Ohh neeeeee,

wie had dat nou ooit verwacht. De bond die de regels opstelt en zich eraan wil houden ook. Ongetwijfeld dat er meer aan de hand is en dat Westlandia er meer vanaf weet. Ben benieuwd of de heren van Westlandia nu ook weer zo snel zullen reageren.

Echt ongelovelijk, dat sommige regels nog gehadnhaafd worden ook, het zou verboden moeten worden………..