1e klasse ZH

• Nando

Trouwens misschien een stomme vraag, maar promoveren er 1 of 2 naar de regioklasse C?

Want dan kan het nog wel leuk worden, aangezien hercules 4 niet kan promoveren??? Dus wordt het dan Westlandia, Saturnus of toch nog Oliveo

Want dan kan die wedstrijd idd een staart krijgen tussen Oliveo en Westlandia

• Mat-Ice

Ik ga er maar gewoon vanuit dat we kampioen moeten worden om te promoveren naar de regioklasse C. Volgens mij is het namelijk mogelijk dat Hercules 4, mochten ze kampioen worden, kan promoveren naar een andere regioklasse (bv. Brabant) als ze dat zouden willen. Misschien zit ik er helemaal naast hoor … maar je weet het maar nooit met het nhv. Volgens mij kan alleen de nummer 1 promoveren.

Over de hars bij Westlandia … Hoeveel hars moeten die gasten van Westlandia op de bal gesmeerd hebben om Oliveo zo erg uit de wedstrijd te halen? Kwam de bal alleen met een duwbeweging van je hand af? Dat gaat leuk worden op zaterdagavond 21 maart. ;)

• Mat-Ice

Nando … om jouw verhaal aan te vullen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, vlak dan ook ETC (12 punten uit 10 wedstrijden) niet uit!!

• Mat-Ice

ETC 10 punten uit 10 wedstrijden bedoel ik. Westlandia moet ook nog tegen ETC.

• Eeuwige nummer 2

Ik dacht dat die regel over harsgebruik anders was. Het is toch zo, als de hal het toelaat, dan mag het?

• Eeuwige nummer 2

trouwens, als je zo verliest ligt het inderdaad niet aan het harsgebruik!!

• Dor

Juist als je in de beurt kan blijven heb je blijkbaar geen last van de hars die de tegenstander ook gebruikt.

Nu kwam oliveo geen moment goed in de wedstrijd, mede door westlandia zelf, maar ook de hars op de bal, waardoor de bal lastig te hanteren(gooien en vangen), hielp niet mee.

• Eeuwige nummer 2

Oliveo speelt toch niet in hun eentje… Ik bedoel, als Oliveo er last van had, had Westlandia dat toch ook?

• RPS

Van wat ik heb kunnen zien is Westlandia één van de ploegen die met hars traint en er vaak mee speelt, hoe kan dit dan nadelig zijn voor Westlandia, om met hars te spelen? Van wat ik heb gelezen tot nu toe is dit een beetje een vreemde vraag. Een ploeg die graag met hars speelt ondervind daar toch geen problemen in, zeker niet in eigen hal, tegen een ploeg die ogenschijnlijk nooit met hars speelt, ben zeer benieuwd naar je reactie, nummer 2….

• Nando

De reden dat ik van de promotie vroeg is namelijk zo:

Er zouden 12 ploegen in de Regioklasse C moeten zitten en dat zijn er nu 11.

Is het dan zo dat er geen 1 degradeert uit de Regioklasse C en dan 1 promoveert uit de 1e klasse, of

Promoveren er 2 naar de Regioklasse C en is er slechts 1 degradant uit de Regioklasse C en slechts 1 bij ons aangezien er 2 promoveren.

En de uitslag Westlandia - Oliveo is logisch als je niet met hars kan spelen.

Want als je er nooit mee traint, weet je ook niet hoe het werkt en dat voordeel heeft Westlandia wel.

Maar als er idd 2 promoveren maakt geloof ik op Roda, Conventus en ons na ( Gemini) iedereen nog kans op promotie.

En blijft het voor de middenmoot dus een spannende competitie!