mag deze scheidsrechters fluiten?? help wie weet het antwoord

• eeuwige handballer

wij hebben dit weekend in eerste klasse oost een wedstrijd gespeeld.

daar waren scheidsrechters waar we 2 wedstrijden geleden tegen gespeeld hebben en toen waren ze niet bepaald gecharmeerd van onze speelstijl. mogen ze dan deze wedstrijd fluiten?

was het ook toeval dat wij in totaal bijna 1 helft met 5 man gestaan hebben en zij maar 2 keer 2 min straf??

• roosje

De scheidsrechters worden door Oosterbeek aangesteld op wedstrijden zonder rekening te houden met overige activiteiten.

Zelf zou ik als scheidsrechter in deze situatie afgeschreven hebben alleen al om dit soort discussies te mijden. Er zullen altijd situaties in een wedstrijd zijn welke voor tweeerlei uitleg vatbaar zullen zijn. Als we dan als scheidsrechters kiezen voor de ene uitleg (volgens ons op dat moment de juiste) kan, bij analyse, dit een toch een foute keuze zijn. Scheidsrechters zijn tenslotte ook mensen, die fouten kunnen maken. Juist op het moment dat er sprake is van zo'n foutieve beslissing, is het beter voor de wedstrijd en zeer zeker gezonder voor de sport om iedere discussie te vermijden en de wedstrijd door een ander te laten fluiten.

• Nr.9

wie is er wel van jullie speelstijl gescharmeerd, jammer dat ik er een maand geleden niet bij was!

• eeuwige handballer

een maand geleden hebben we helemaal niet gespeeld dustegen wie praat je nu als ik vragen mag.

het is gewoon een algemene vraag dat scheidsrechters die zelf spelen ook wedstrijden mogen fluiten in eigen competie inverband ook met competitievervalsing

• Lachende 3e

Een team wint (en/of verliest), een scheids fluit.

• Alegandro

Nee…dit mag niet (in NHN in ieder geval…)

• Nr.9

nou gewoon dat wet je best, greven!

• gewoon toeschouwer

Ach als speelsters in een competitie voor twee clubs mogen spelen, waarom mag een scheidsrechter dan niet in zijn eigen competitie fluiten?????

• laros1983

Jij hebt het over de wedstrijd Gazellen 2 - Duiven 1.

Ja deze scheidsrechters mogen deze wedstrijd fluiten ik zou niet weten waarom niet. Ze zouden mij zelfs mogen fluiten als we die week ervoor er nog tegen gespeeld zouden hebben.

Wij waren ook niet echt blij met jullie speelstijl, we vinden een hard potje handballen niet erg maar jullie gingen toch regelmatig iets verder dan hard en fair.

Jullie kregen soms idd soms goedkoop 2 minuten maar jullie kregen er ook genoeg niet die ik wel gegeven zou hebben. Bijvoorbeeld voor het duwen van tegenstanders ook al is er geen bal in de buurt.

Maar zal je vast verklappen de kans dat je deze heren nog een keer krijgt is erg groot.

p.s. ik denk trouwens dat je minder commentaar had gehad als je gewonnen had ipv met 27-24 verloren en dat nog wel van een zwaar incompleet team.

• eeuwige handballer

nou het maakte mij niet uit of we nou wel of niet gewonnen hadden het was voor mij gewoon een vraag omdat ik het raar vind stel het gaat om een kampioenswedstrijd.

en ga nou niet zeggen dat jullie zo slecht gespeeld hebben of wij zo hard waren dat viel erg mee jullie waren zelf ook geen lieverdjes maar laten we elkaar nu niks verwijten ik heb in ieder geval antwoord gekregen op mij vraag wie ik in het algemeen wou weten