Regioklasse terugblik 18e speelronde, vooruitblik 19e speelronde

• BMH

Ik was even nieuwsgierig en heb daarom het regelement van het nhv geraadpleegd: Blackface heeft gelijk !!!

Regioklasse

- De kampioenen van de regioklassen A en D, promoveren rechtstreeks naar de hoofdklasse A;

- De kampioenen van de regioklassen B en C, promoveren rechtstreeks naar de hoofdklasse B;

- Uit de regioklassen A tot en met D, zullen zoveel teams degraderen naar gelang het aantal afdelingen waarboven zij ressorteren.

- Het aantal teams dat uit de regioklassen moet degraderen is als volgt:

uit de regioklasse A, (Noord/Oost) de nummers 11 en 12;

uit de regioklasse B, (Zuid/Oost) de nummers 10, 11 en 12;

uit de regioklasse C, (Zuid/West) de nummers 9 en 10;

uit de regioklasse D, (Noord/West) de nummers 8, 9 en 10.

Indien er uit de hoofdklasse meerdere teams degraderen, naar een en de zelfde regioklasse, zal er extra degradatie plaatsvinden uit de desbetreffende regioklasse.

• No : 16

Jeanette,

Mijn complimenten voor de duidelijke samenvatting van de wedstrijd.

Ik moet je ook gelijk geven voor wat betrefd onze invalcoach; aankomende wedstrijd moeten daar van te voren nog ff enkele pilletjes naar binnen gewerkt worden.

We zullen inderdaad tot op het bot gemotiveerd zijn en sinds enkele weken wordt er ook weer “vanouds” getraind, dus het moet er nu maar eens van komen!

Mijn voorspellingen :

Blerick - Univé/Achilles

Reehorst - Flexpoint/V&L 2

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75

VHC - ASV UDI '96

Wijnandia - de Gazellen

Witte Ster '75 - Swift H

Ik denk “hakketak” Blerick; maar hoop toch echt dat het handballen beloond wordt (Achilles dus).

Ik ga dan ook maar voor een overwinning vooe de Reehorstmannen.

Ook hier denk ik dat Swift 2 thuis de punten pakt; maar eigenlijk liever Jupiter gezien de stand op de ranglijst.

Winst VHC vanwege het thuisvoordeel.

Gezien de afwezigheid van Stip; overwinning naar de mannen uit Doetinchem.

Winst Witte Ster (de terechte kampioen); maar waarschijnlijk toch moeizaam (Swift is betere ploeg dan ranglijst aangeeft).

• Keeper Achilles

Sorry ik wil nog even reageren,

Ik heb nu namelijk de papieren erbij.

Gele kaarten:

Achilles: Nr. 9, 11, 14. dus 3x

Swift H: Nr. 6, 5, 3, 11. dus 4x

2 Min. straffen:

Achilles: Nr. 11, 12, 8, 3. dus 4x (waarvan wij 1x met 4 man stonden).

Swift H: Nr. 5, 11(2x), 3, 5. dus 5x

Waarschijnlijk hebben wij last van het vooroordeel van thuis fluiters….

En jullie van het vooroordeel van verliezers….

Dan moeten we daar maar mee leren leven.

• ognib

Op dit moment denk ik zelfs maar twee degradanten.

Uit Hoofdklasse geen degradant.

Drie kampioenen promoveren (Zwartwit 1-2 & WD2 & Duiven) en voor deze drie moet plaatsgemaakt worden.

Kampioen promoveert (Witte Ster) dus twee ploegen moeten degraderen.

Vorig seizoen drie degradanten uit HK (swiftH-Reehorst-Gazellen) en drie kampioenen promoveren Wijnandia Jupiter SwiftA2.

dus zes plaatsen moesten vrijgemaakt worden 1 kampioen 5 degradanten

Conclusie: bij niet degraderen PSV zijn er twee degradanten, bij wel degraderen PSV drie degranten.

Of en dan tovert het NHV: de nummers twee van limburg/Brabant/Oost spelen voor een extra plek in de regioklasse dan toch drie degradanten. Na laatste wedstrijddag pas eea bekend

• BMH

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het nhv wijselijk besluit om er eentje minder te laten degraderen.

Ik denk dat de nummer 10 van de regioklasse (wie dat dan ook mag zijn op het eind van de rit) meer toevoegt aan de competitie dan de nummer 2 van de 1e klasse brabant/limburg/gelderland.

De tijd zal het leren maar het zou toch wel netjes zijn van het nhv om dit op voorhand kenbaar te maken zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. De ervaring heeft echter geleerd dat het nhv-bestuur niet uitblinkt in duidelijkheid en visie…..

• -14-

Zo, mooi de punten weer binnen..Na een matige eerste helft speelde we een uitstekende tweede helft zo pakten we mooi de belangrijke punten tegen Swift Helmond!.. Jammer dat hun het als de fout van de scheidsrechters zagen dat ze van ons verloren. Door een goede omzetting in de dekking haalde we de angel uit de aanval van Swift!..Door slecht geplaatste schoten van Swift en het goede keeperswerk van onze keeper konden we in de tweede helft uitlopen..! Ik geef toe dat de scheidsrechters niet best waren, maar ze maakte aan beide kanten fouten en niet aan 1 kant..! Deze twee oudjes konden het tempo en niveau duidelijk niet aan..jammer..!!

Voorspellingen aankomend weekend:

Blerick - Achilles:

Blerick wordt dik overlopen..in hoevere de scheidsrechters het toelaten, anders kan het wel eens een ziekenhuis bezoekje worden…!! 21-34

Reehorst - V & L:

Mooie pot.. Reehorst moet en V&L ook.. Gelijkspel denk ik! 22-22

Swift 2 - Jupiter:

Swift 2 moet willen ze nog een kans maken.. Wij willen graag 3de worden dus ik ga voor Swift 2!! 23-21

V.H.C - Udi :

Een simpele overwinning voor V.H.C.. Udi uit en thuis is een vetschil..en vind V.H.C gewoon een goede ploeg! 28-19

Wijnandia - de Gazellen:

Mooie pot..zet mijn geld op de gazellen..ze presteren boven mijn verwachting en doen het goed! 19-24

Witte Ster - Swift H

Witte Ster.. In mijn ogen de enige echte kampioen! Sterk spel, goede tempo wisselingen.. Toch denk ik dat Swift lang partij kan bieden! Ik ga voor 34-27

Succes Allemaal!!

• blackface

volgens de regels van het NHV staat vast dat er in de regio B 3 teams degraderen, dus jammer genoeg zullen we dan weer versterkte promotie krijgen.

Of het NHV gaat hopenlijk buiten zijn boekje !

• ognib

dan gaat het tussen de nr-2 van Brabant en Oost want in Limburg staan Zwart-wit 2 en 1 op de eerste twee plaatsen en kunnen dus niet samen promoveren of gaat nu de nr 3 Loreal 2 nog meedoen.

• blackface

ja, wie zal het zeggen ?

Het NHV natuurlijk, ik hoop dat ze een verstandige beslissing nemen !

• arnhem1

Ik heb een schrijven onder ogen gehad waarin duidelijk stond dat er dit seizoen uit de regioklasse B maar 2 teams degradeerden. Ik zal ons bestuurslid er nog even op wijzen en dan de link plaatsen.

Ik hoop trouwens niet dat dit door de afdeling Oost geschreven is met de gedachte dat er toch wel weer twee ploegen uit deze afdeling zullen degraderen!