Regioklasse terugblik 18e speelronde, vooruitblik 19e speelronde

• arnhem1

@stip

Inderdaad de eerste par minuten kwamen jullie niet meer te boven. Vergeet alleen even niet het aantal ballen wat wij wild naar voren hebben gegooid, vooral in de tweede helft. Dit staat minimaal gelijk aan het aantal gemiste open kansen van jullie. Ook vond ik onze keeper wat sterker dan die aan de overkant.

Voor wat bestreft de scheidsrechters, je kunt beter deze twee hebben in onze regio dan de rest wat er rondloopt. Mijn mening is dat het niveau van de scheidsrechters, net als het niveu van het handbal gewoon langzaam achteruit gaat.

@Ibu en keper Achilles

Er zijn in Gelderland wel jongere en wellicht betere koppels, maar om allerlei onduidelijke redenen, bijv. 1 wedstrijd te weinig beoordeeld (!), komen deze niet voor promotie naar de regioklasse in aanmerking.

Hierbij mijn voorspellingen voor aankomend weekeind:

Blerick - Univé/Achilles 18-21

Laat Achilles de puntjes maar lekker meenemen, succes mannen.

Reehorst - Flexpoint/V&L 2 19-27

V&L wint gewoon in Ede, laat de competitie maar tot de een na laatste ronde spannend blijven.

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75 22-26

Eenvoudige zege Jupiter

VHC - ASV UDI '96 24-24

Inderdaad twee wisselvallige ploegen, puntne worden gedeeld.

Wijnandia - de Gazellen 25-25

Over deze twee ploegen durf ik geen zinnige uitspraak te doen, net als VHC en UDI wisselvallig, laat ze de punten maar delen.

Witte Ster '75 - Swift H 31-24

WS houdt de punten in huis en gaat met twee punten voorsprong naar Geleen.

• Jean United

Jij komt maar met de cameraploeg..je zult er weinig aan hebben vrees ik aangezien we met een incompleet team zullen afreizen:) Witte Ster krijgt tog geen warme voetjes hè…ineens..haha:P!

En zoals ik al zei heeft het eerste niet voluit gespeeld zoals ook te lezen was op handbalstartpunt..de basis heeft veel rust gekregen met het oog op de play-offs. En dan vind ik het nog weinig 28-20! Maarja..wij spelen ons wel veilig, daar voorzie ik geen problemen in..wordt een grotere kunst om alle spelers te behouden en daar een sterkere selectie tegenover te zetten voor komend seizoen..

• Sleegertje

Afgelopen zaterdag moeten we uit naar Achilles en begonnen we fel en scherp aan de 1e helft en gingen we met een 13-12 voorsrpong rusten.

De 2e helft was de felheid minder en speelden we niet slim genoeg. Mede door ons slechte spel en dubieuze beslissingen van de bejaarden in het zwart en de felheid van Achilles kantelde de wedstrijd. Overal het harsgbeuren hoor je mij niks zeggen want de wedstrijdbal was zonder hars nog goed om mee te spelen, het is geen ballon zoals het bij Blerick wel het geval is.

Natuurlijk hebben we niet alleen verloren door de heren in het zwart maar dat speelde wel een rol.

Hopelijk kunnen we zondag de felheid wel 60 minuten opbrengen. We hebben het voordeel dat we heel vrij kunnen spelen en we gaan onze uiterste best doen om te stunten.

Blerick - Univé/Achilles

Achilles gaar hier winnen als ze net zo fel spelen als de 2e helft tegen ons en hopelijk zijn er ook mannen in het zwart die ingrijpen als de houthakker weer gaan hakken.

Reehorst - Flexpoint/V&L 2

Reehorst gaat hier een mooi pot spelen maar trekt net aan het korste eind.

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75

Jupiter ondervind geen problemen en wint hier.

VHC - ASV UDI '96

Dit wordt een leuke en spannende pot met een gelijkspel als eindstand.

Wijnandia - de Gazellen

Ook dit wordt een spannende pot en Wijnandia heeft thuisvoordeel en wint nipt

Witte Ster '75 - Swift H

De gewassen piemel heeft niet zomaar gewonnen maar zullen wel aan het langste eind trekken, helaas.

• blackface

volgens de promotie/degradatie regels, degraderen er altijd 3 ploegen uit de regioklasse b. Als dat niet zo is dan zal dit bekent gemaakt moeten worden door het nhv.

• blackface

Als er betere en jongere koppel rond lopen in Gelderland dan zal deze afdeling en moeten gaan nadenken wat beter is; Jonge koppels die nog veel kunnen en willen leren of koppels die met een“ rollater uit het verzorgingstehuis” komen.

• Ibu10

Nou,nou,nou wat een felle reactie op het harsgebruik.

Ik geef toch al aan dat het voor ieder team dat gewend is met hars te trainen of te spelen moeilijker is om zonder hars te spelen? Dat dit zelfs een rol gespeeld zou kunnen hebben?

En dat wij bij uitwedstrijden, in het begin, maar dan even geen voordeel hebben geef ik toch helemaal niet aan dat we daardoor verliezen? Het is in mijn visie wel een bijkomend thuisvoordeel, het zou kunnen zijn dat we iets langer de tijd nodig om in ons spel te komen. Wat is daar mis mee om dat even zo neer te zetten? Maar goed, iedereen heeft er recht op om voor zijn mening uit te komen, zowel jij als ik.

• Jeanette United

Nou Jean, zo zeker als jij lijkt te zijn van jullie verlies zo zeker zijn wij niet van de winst tegen jullie. Charmante bescheidenheid heet dat ;)

Hoe komt het zo dat jullie incompleet gaan zijn? Moeten er spelers mee met het eerste of sparen jullie je nu al voor 9 maart. Lijkt mij een gevaarlijke wedstrijd om niet compleet te zijn maar goed als het niet anders kan is het natuurlijk zo. Wij rouwen er niet om maar dat snap je vast wel :) Ga je zelf zaterdag nog 20 minuten spelen of ben jij 1 van de afwezigen?

Het wordt dus toch nog een spannend weekend waarbij we beide een ploeg treffen die gebrand is te winnen…….

• FreddyH

Afgelopen zaterdagavond de uitwedstrijd tegen De Gazellen. Vanaf het beginsignaal werd al duidelijk dat wij (Swift 2) met lege handen naar huis zouden gaan. Zoveel technische fouten, aan beide kanten overigens… De Gazellen speelden ook niet goed, maar wij waren gewoon veel slechter. Meer woorden wil ik er niet meer aan vuil maken. We moeten voor de laatste kans gaan om niet te degraderen de komende wedstrijden al zal dit moeilijk genoeg worden…

Blerick - Univé/Achilles:

Achilles neemt de 2 punten mee naar huis, winnen met 2 verschil.

Reehorst - Flexpoint/V&L 2:

Lastig te voorspellen wedstrijd. V&L 2 wint nipt!

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75:

Bij Jupiter zijn we afgeschoten doordat we toen niet compleet waren. We zullen ook zaterdag niet van ze winnen, maar we worden niet afgeschoten.

VHC - ASV UDI '96:

Gelijkspel.

Wijnandia - de Gazellen:

Gelijkspel

Witte Ster '75 - Swift H:

Witte Ster wint al dan niet met de nodige moeite.

• HandballerxXx

ik denk dat we verloren hebben door een paa individueen met een paar domme acties maar kseg er verder niks over en dan de hoogbejaarden in het zwart natuurlijk:P

blerick wint alleen als houthakken mag anders niet, anders worden het houtsnippers:P

v&l wint met minstens 5 want ze willen mee blijven doen om kampieonschap

juupkes winnen sla het bier maar vast aan voor ze swift:P

vhc met 3 of 4 verschil

de savanne hertjes gaan winnen in de sibirische zaal:P met 5 verschil.

helaas voor ons denk ik maar we doen ons best witte ster wint:(

• BMH

Hoe kom je aan deze wijsheid blackface…?

Ik dacht dat het aantal degradanten afhankelijk zou zijn van de divisie erboven aangezien er van onderaf altijd maximaal drie ploegen (1e klasse brabant, limburg en gelderland) bijkomen.

Lijkt mij een meer logische redenatie maar met de geweldig slimme nhv aan het stuur weet je het nooit….