En dát is het hele probleem..!
Overigens lees ik naar aanleiding van de wedstrijd Bevo - BFC (33-32) het volgende, geschreven door BFC'er Hans Gierman:
''de scheidsen heb ik onder 6 ogen medegedeeld, dat goede scheidsen zo een wedstrijd in een gelijkspel laten eindigen en zich niet laten meevoeren door het publiek. Volgens mij begrepen ze het.''
Na mijn idee hebben de scheidsrechters correct gehandeld in de slotfase. BFC kreeg nog vrije worpen (tijdsbestek van 40-45 seconden), maar konden daar niets mee uitrichten door een dubbele tijdstraf van een eigen speler (overtreding + praten -> Hoe dom!).
En uiteindelijk is er maar één ploeg die de wedstrijd dan tot een gelijkspel kan laten eindigen: BFC!!! Ze moeten toch echt zélf dat doelpunt maken, naar mijn idee.
Om terug te komen over het feit wanneer je een goede scheidsrechter bent. Je bent het dus NIET als je een stand niet zo kan krijgen zoals het ‘verdiend’ zou zijn. Ik denk dat we dan maar langzamerhand alle scheidsrechters kunnen afschrijven? Misschien is Hans Gierman dan dé vervanger…