Nederlands team

• Sjonnie 21

Wat zag het er toch allemaal rooskleurig uit: Goed, Griekenland won ruim van Turkije, maar Nederland kon met de sterkste opstelling afreizen naar Griekenland. Helaas… Fabian van Olphen moet toch geblesseerd afhaken. De aanvoerder en aanjager zal niet meedoen in Griekenland. Voor hem moet dus een vervanger worden opgeroepen. Zomaar wat namen die mij te binnen schieten: Eelco Overkleeft, Jasper Snijders misschien (ik weet overigens niet of die jongens zich wel beschikbaar stellen hoor) De bondscoach kiest echter Dick Tuijp. Een handballer waarvan iedereen heeft kunnen zien dat hij heel wat in zijn mars heeft. Voor zijn blessure was het een van de steunpilaren onder het succes van Volendam, maar na de blessure heeft hij nog niet erg veel gespeeld. Is het dan verstandig om hem te selecteren???

Op basis van het verleden zeg ik ABSOLUUT, op basis van dit zeg ik echter NEE.

Jullie????

• Fiets1984

Jong Oranje speler Ricardo Masmeijer gaat zoals de bedoeling was niet mee naar Griekenland als stagiair en stand in. Weerman "dat leverde toch teveel organisatorische problemen op. Er zou een bekerwedstrijd en een competitie wedstrijd verzet moeten worden.

Daarbij, en dat hoorde ik ook nu pas voor het eerst van Spaai, mogen we geen spelers uit de eerste divisie selecteren".

Waarom mag dat nou weer niet??????

Als het nou een groot talent is en die wil je meenemen, dan moet dat toch kunnen??? Ik vind dat echt onzin, typisch NHV…

• Gianni

Dick Tuijp gewoon mee.

Waarom? Daarom.

• Handballer-Chabby

Dit is weer een typische NHV blunder. Wat wil je nou denk ik dan! Wil je een goed team of wil je proberen de 1e divisie geen administratieve rompslomp te geven.

Ik train met Ricardo en niemand begreep er wat van. Zondag goed bericht dattie mee mag en maandag slecht bericht.

NHV bestuur mag zich volgens mij wel effe achter de oren krabben!

• Fiets1984

Inmiddels heeft Spaai de uitspraken van Weerman genuanceerd…

Het selecteren mag wel uit alle niveau's alleen op zo'n korte termijn kwam het niet uit voor de bondomdat er vanavond een bekerwedstrijd is van Hercules. Vandaar dat hij gezegt heeft dat het feestje van Ricardo Masmeijer niet door gaat…

• beertender

lijkt van basten wel. kwalificatiewedstrijden gebruiken als stage??? dr zijn in de eredivisie en belgische competitie echt wel wat betere cirkellopers dan masmeijer. leuk voor die jongen, maar t slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.

tuip op middenopbouw? kanonnengoeie handballer, maar is er zowat n jaar uit geweest…. dan zou ik altijd overkleeft nemen. die heeft ritme en presteert heel t jaar naar behoren…. weet alleen niet of ie beschikbaar was…

• Handballer-Chabby

Ricardo, werd opgeroepen na vele blessures en waarom niet proberen met een jonge jongen met zoveel potentie? En de bekerwedstrijd zou zowieso doorgaan ongeacht het selecteren van Ricardo!

• Peter

Als handbal outsider ben ik verbaasd over de (niet) selectie van Ricardo Masmijer.

Ik wil graag beginnen met op te merken dat ik de directe omgeving van Ricardo wil complementeren met de wijze waarop deze hem heeft opgevangen. Gelukkig heeft dit hem al snel doen inzien dat zijn tijd nog wel komt.

Ik kan me voorstellen dat een coach op zondag een bepaalde gedachte heeft en dan naar aanleiding van speeltechnische besprekingen de volgende dag besluit om het anders te gaan aanpakken. Pijnlijk voor de afvaller, maar het gaat om topsport en het belang van de wedstrijd is groot. Hiervan lijkt echter geen sprake. Voorzover er relevante argumenten genoemd zijn, bewegen zij zich op een ander vlak en wel een scheef vlak. Ik heb de indruk dat men zelf ook eigenlijk niet zo goed weet te verwoorden waarom de beslissing herroepen moest worden.

Ik denk dat we er goed aan doen om het een en ander zo snel als mogelijk te vergeten. Het belangrijkste op de korte termijn is plaatsing van het Nederlandse team. Ook voor Ricardo is dat van groot belang. Als coming man, staat hij dan misschien in 2009 op een WK.

• tony handbal

Ik snap het niet zo goed waarom zou hij een “Ricardo” selecteren als je (denk ik) veel betere circellopers in de eredivisie hebt… (Toon Leenders, Leon van Schie, Niek Wonnink, Pim Hoefnagels) die zijn ook jong en zit ook potentie in…

• squinty

ik vind dat hij niets in te leveren heeft tegenover de hiervoor genoemde gaste…

hij stond zijn mannetje in luxemburg en een gemotiveerder iemand zal je hier niet vinden!

maargoed, waarom hij wel en bijv. een leon van schie niet? Kan het zijn dat er een club mee te maken heeft ofzo? (en dan bedoel ik niet zijn eigen club)

goeie goser is het trouwens.. en btw.. riccardo is met 2 c's ;)..