Heren regioklasse B; de helft van de competitie zit er op

• Jeanette United

Dit weekend zijn de laatste wedstrijden gespeeld van de eerste competitiehelft en maakt iedereen zich weer klaar voor de beslissende tweede competitiehelft. Het blijft aan kop spannend ook al laat Jupiter zeer verrassend 1 punt liggen bij Reehorst. Deze competitie gaat gaat dan ook grotendeels bepaald worden in de onderlinge duellen tussen de eerste 3, en zal gaan naar de ploeg die het hoofd het meest koel en constant houdt.

Witte Ster had vandaag een lastige wedstrijd die pas later in de tweede helft werd beslist. Het ontbreken van 2 basisspelers was soms terug te zien in het rommelige spel en onnodige balverlies. UDI bleef lang bij en kwam in de eerste helft zelfs 2 punten voor. Echter, door beter verdedigings- en keeperswerk in de tweede helft werden de punten terecht in de gewassen piemel gehouden. Het winterkampioenschap (op doelpuntensaldo maar toch :)) werd gevierd in de derde helft met een goudgele rakker en een gehaktballetje.

Voor iedereen fijne feestdagen en een gezond en sportief 2008 !!

• Jean United

Zoals voorspeld gingen ook de punten mee terug naar Geleen in de geweldig lastige uitwedstrijd in Beek.

Nu de eerste competitiehelft erop zit kunnen we toch wel een inventarisatie maken van de ploegen in deze klasse en geef ik Jeannetteke gelijk wat betreft de beslissingen die zullen gaan vallen in de 2e helft van de competitie. Al zullen er ploegen zijn in de middenmoot die ook kunnen stunten, zoals VHC en WIjnandia eventueel!

Is het zeker dat Jupiter punten heeft laten liggen want op handbalstartpunt staat dat ze gewonnen hebben namelijk?

• Jeanette United

Jupiter heeft zeker gelijk gespeeld, kijk maar eens op hun website of op www.nhvbrabant.nl. Dit moet haast wel een off-day zijn geweest of enorme pech want een dergelijke uitslag had ik niet verwacht. Jullie hebben je goed herpakt na de verliespartij van vorige week, was dit revanche of deed jij weer mee :-)?

• CARLOS TNT

we hebben onze goede daad voor het nieuwe jaar al gegeven in ede :)

terechte uitslag, slecht gespeeld 20% afrondingen ( op open kansen)

en totaal geen beleving of inzet…

normaal rollen we die ploeg op met groot verschil, maar zonder inzet en concentratie kom je niet ver ( ikzelf was ook een van de slechtste)

maar wees gerust Jean, we maken het in januari bij jullie goed!!

• Jean United

Laten we zeggen dat de individualisten van V&L eindelijk eens als team speelde en dan kunnen ook wij eens aan het doelsaldo werken;)!

En om antwoord te geven op je vraag..ik was weer van de partij ja:)

Carlos kerel, wij zien ons zeker in Januari weer..4 januari..waardeloze datum zeg! Ik heb nog niet tegen jullie gespeeld dus ben wel benieuwd:) Lijkt me een leuke pot..dat statistieken spreken helaas voor ons..ongeslagen in eigen huis kerel…

• Jeanette United

Goh, wordt er voortaan ook al op vrijdag gespeeld of bedoel je gewoon zondag 6 januari :). Wie zal er het meeste last hebben van de jaarwisseling? Ik weet dat ze toen bij Technico wel een feestje konden vieren maaar misschien is iedereen ouder en wijzer geworden ;).

Wat ik mis zijn de voorspellingen voor het volgende speelweekend dus laten we eens beginnen;

Reehorst - Univé/Achilles

ASV UDI '96 - de Gazellen

VHC - Swift H

Flexpoint/V&L 2 - Jupiter '75

Wijnandia - Blerick

Witte Ster '75 - Schuytgraaf/Swift 2

Unive wint van Blerick;

UDI wint makkelijk van De Gazellen;

VHC houdt de punten weer eens in eigen hand;

Hmmm lastig, Jean doet mee bij V&L :), Jupiter was niet op zijn best in de eerste ontmoeting…….. Jupiter wint net;

Wijnandia wint van de houthakkers uit Venlo;

Witte Ster maakt de eerste wedstrijd van het seizoen goed en laat zien dat zij toen nog niet wakker waren.

Ben benieuwd hoe anderen de kansen van V&L en Jupiter inschatten??????

• Jean United

Ik bedoel 6 Januari natuurlijk;)! Wie zijn Technico?

VHC - Swift H

Wijnandia - Blerick

Ik neem aan dat je bedoelde dat Achilles wint van Reehorst. Ik deel deze mening.

Udi wint gewoon van de Gazellen a.k.a. CAD2M. Tis gewoon een ploeg van niks, vroeg me vantevoren al af wat die op de 4e plek deden.

VHC wint van Swift Helmond, zeker in eigen huis.

Helaas moet ik Jeanette teleurstellen, maar V&L houdt een nipte overwinning (2 doelpunten) de punten in eigen huis.

Wijnandia wint van Blerick.

Witte Ster wint gemakkelijk van Swift

• Jeanette United

Technico is een Belgische ploeg uit Turnhout welke uitkwam in de 1e Nationale. Momenteel spelen er meerdere (ongeveer 6) oud-Technico spelers bij Jupiter.

Je stelt mij helemaal niet teleur bij een overwinning op Jupiter want dat vergroot alleen maar hun achterstand tot 3 punten en geeft ons wat meer lucht. Alleen denk ik gewoon dat Jupiter gaat winnen met 2 punten verschil :). Ons doel voor de tweede competitiehelft is alle punten houden in de gewassen piemel en vanuit Eersel en Geleen de punten mee terugnemen naar de gewassen piemel!! Wij wachten in spanning de krachtmeting in Geleen af die onder andere belangrijk gaat zijn voor de uiteindelijke belsissing in deze competitie. Echter, winnen van de directe concurrent gaat het verschil niet maken als je ergens anders punten laat liggen, dus iedere wedstrijd staat op zich.

• CARLOS TNT

Er spelen inderdaad een aantal spelers van Technico bij ons… 4 spelers en 1 hulpcoach, daarnaast hebben 2 eerselse spelers al eerder bij technico gespeeld.

Deze Belgen nemen hun ervaring mee en dragen deze over aan de jongeren spelers…en zijn op dit moment erg belangrijk voor het team.. aangezien het voor de meeste andere jongens bij elke promotie een stapje hoger is…

• CARLOS TNT

Reehorst pakt een mooi punt, maar krijgt nu waarschijnlijk wel een ploeg tegen die geconcentreerd is :) winst achilles 5 verschil.

Udi veel sterker dan Gazellen zeker in eigen huis 28-23

VHC - Swift H

VHC in eigen huis is gewoon heel moeilijk, 30-20

In de eerste wedstrijd hadden we een moeilijke start en kwamen we snel 9-1 achter. nu zullen we er wel meteen staan, want de coach hoeft niet meer te zoeken naar de sterkste opstelling. winst Jupiter. klein verschil

Wijnandia - Blerick,

Te weinig handbal in de Blerick gelederen dus winst wijnandia (4 verschil)

ik ben benieuwd hoeveel verschil het wordt denk +16