hars verwijderen waarmee?

  • abc

    Wij gebruiken al enige tijd Select Profcare hars.

    Na klachten van de zaalbeheerder moeten wij zelf na trainingen en wedstrijden de zaal nalopen op grote vlekken e.d.

    Zijn er ervaringen met het verwijderen van deze hars?

    Waarmee wordt dit gedaan?

    Moet dit echt een speciale hars verwijderaar zijn, of ook goede ervaringen met huis, tuin en keuken schoonmaak?

  • hars

    Zover ik weet is die hars gemaakt op waterbassis dus lijkt mij dat je het met wat water er af kan krijgen.van me handen haal ik het altijd met deo er af.en anders zou je met wat water en zeep ofzo proberen schoon te maken (zo krijg ik wel vaak me bal hars vrij)

  • Eric

    Wat ook helpt is vaseline!

  • tjipie

    Eric Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat ook helpt is vaseline!

    dan is de vloer in ieder geval niet stroef meer ;-)

  • hoi

    Een verfföhn doet ook wonderen. Pas op wanneer je een houten vloer hebt…

  • ploppie

    Gewoon geen hars gebruiken. Het is toch verboden in Nederland?

  • Peb

    Nivea werkt ook. Of after shave. Daarbij vind ik dat halbeheerders niet moeten zeuren. Indien ze gewoon netjes 1 á 2 maal per week de vloer poetsen met hun machine, is er meestal niets aan de hand. Aan de andere kant mag het team welke met veel hars speelt, enigzins meehelpen.

    Kom me niet aanzetten met “hars is verboden in Nederland”… Dat is puur omdat de halbeheerders geen werk meer willen doen. Daarbij beperken we onszelfve zeer als we zonder hars blijven handballen. Vanzelf gaat het techniek dan steeds meer en meer omlaag… hallo houthakkers-handbal…

  • weed

    Hars is zoals softdrugs! Het mag niet maar je moet het gedogen! Zolang er maar kwalitatief goed spul (hars op waterbasis) is waar we verstandig mee omgaan!

    Betaal als vereniging € 250,- per jaar aan de hal beheerder voor het schoonmaken of je poetst wekelijks even zelf mee als team. Maar zorg dat je geen strijd krijgt met de beheerder! Nog een tip: zorg dat je hars alleen op de bal en handen smeert. Niet te veel. Dit klinkt logisch maar hoe vaak zie je niet dat de muren, klinken, kranen, banken onder zitten en er grote plakken op de vloer liggen van hars wat gevallen is en uit gelopen wordt! Vreemd dat er dan een halbeheerder gaat klagen… Nogmaals: begrijp zo'n man en houd hem te vriend! Heb je meer aan dan er tegen in gaan. Dit heeft vaak tijd nodig wanneer ze nu anti-hars zijn. Wanneer je zorgvuldig met hars om gaat zijn er maar weinig mensen die klagen. Net zoals een blowtje!

  • schnit

    We zullen er de volgende keer op letten, als we in de Opperdam zijn

  • Krulkoning19

    Wij gebuiken van Resinex van het merk Kiehl.

    www.kiehl-group.com/download/England/pi_JKIEHL/j2516_pi.pdf

    Speciaal ontwikkeld voor het schoonhouden en verwijderen van hars op sporthalvloeren.