ik wil veel persoonlijke post weggooien... zie uitleg

In amsterdam hebben ze van die ondergrondse containers voor papier. moet ik eerst alles gaan doorscheuren?of zijn die dingen wel veilig genoeg omdat er toch niemand bij kan komen.

Toegevoegd na 1 uur:
bedankt voor de tips! kan niet meer reageren omdat ik niveau1 heb. kinderachtig hoor :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Voor 10-15 euro koop je een papierversnipperaar,
kost wat maar ben je er zeker van dat het weg te gooien papierwerk onleesbaar wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij ook, werkt super +1

Andere antwoorden (12)

Die dingen worden niet doorzocht door mensen. Je kan het ewoon weg gooien.

Ik gooi al mijn post wel in stukjes weg, maar dat gaat in gewone open vuilcontainers die uren op straat staan voor het legen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MOET niet, er staat nergens beschreven dat je je post eerst moet doorscheuren voordat je het weggooit.

En JA je kan ervan uitgaan dat deze containers veilig genoeg zijn om je post ongescheurd er in te gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het risico niet willen nemen dat een derde jouw gegevens kan misbruiken. Ik zou de persoonlijke gegevens zelf vernietigen alvorens ze aan te bieden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van wat voor post je krijgt en of er een reden is om aan te nemen dat iemand je post in handen wil krijgen.

Zodra je afval weggooit is niet meer van jou, iedereen die dit wil mag dan door jouw afval gaan en je post lezen. Dus, als jij post krijgt met daarin atoomgeheimen (of andere belangrijke dingen) dan zul je ervoor moeten zorgen dat je post veilig wordt opgeruimd (open haard? of papierversnipperaar).

Ook als je om een of andere reden denkt dat iemand je post leest kun je je post vernietigen voordat je het weggooit. Een goedkeuring voor een lening die je niet hebt aangevraagd en dergelijke scheur je altijd door om ervoor te zorgen dat niemand anders het kan gebruiken.

Maar in de praktijk kun je zonder problemen je post gewoon bij het oud papier gooien (niet in de grijze container natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een papierversnipperaar en doe daar alleen het stukje waar je naam en/of adres-postcode op staat..ga er een paar keer voor zitten en je hebt de berg persoonlijke post zo weg gewerkt...ik doe dit altijd aan het eind van het jaar om zo het nieuwe jaar weer te beginnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Doe ik ook, maar ik doe het hele papier erin. Ik neem niet de moeite mijn naam+adres eruit te scheuren om alleen dat te versnipperen. Gewoon alles versnipperen, gaat uiteindelijk veel sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doe ik ook,maar ik gaf dit nu als tip omdat ca44 erg veel post heeft nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt inderdaad goed +1
Ik zou het verscheuren en dan weggooien , maar verscheur en gooi niet teveel weg , je kan het nog
nodig hebben, ( b.v jaaropgave voor de belasting ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook nog kunnen kijken wanneer die vuilcontainers geleegd worden en dan vlak voor dat moment de post er in kunnen gooien. Ik denk alleen dat het risico dat iemand je post uit de vuilcontainer gaat halen, minimaal is. Ook het risico dat iemand het 'oud papier' gaat doorpluizen nadat de containers geleegd zijn, is volgens mij vrij klein, maar nooit helemaal uit te sluiten.
Om echt zeker te zijn, zul je met de versnipperaar aan 't werk moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij het weggooit is het niet meer van jouw. Of die containers voldoende veilig zijn weet ik niet. Ik denk echter niet dat daar verantwoording voor afgegeven wordt als het mis gaat.

Dus versnipper dat spul maar. Hou je het in je eigen hand. Tenminste als je iets te verborgen wilt houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Versnipperen is natuurlijk altijd het beste, deze week bij de lidl huis en tuinversipperaar 9,95 profesioneel 29,95.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was er toevallig gisteren, die van 29,00 kan veel, die van 9,95 zet je gewoon op een prullebak
In de prullenbak gooien of wachten tot ie geleegt is en dan er in gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbranden in de openhaard. Als je die hebt tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk scheur ik alles in snippers. Ook al zou je kunnen verwachten dat niemand interesse heeft in mijn post.