Voorspelling Dames Eredivisie

• harsbal

Tja Valworp, dat weet ik ik ook niet. Alleen als ik kijk naar wie er gekomen zijn en wie weg zijn gegaan zal er volgend seizoen voornamelijk gebouwd moeten worden. Dat denk ik teminste. Wat daar nu precides aan de hand is weet ik ook niet vindt het wel een erge grote leegloop daar.

Het wordt in ieder geval erg spannend.! Zou zelf niet zo durven te wedden wie het gaat worden. Zoals ik al schreef Hellas, VO, E &O En Dalfsen daartussen zal het gaan. Weet het niet zo met die trainer van Dalfsen.

• tinus

valworp en harsbal

sew moet gaan bouwen aan een nieuwe ploeg en dat zal een hoop tijd kosten of misschien komt er qua transfernieuws nog wat uit de hoge hoed. wat de reden is heb geen idee de trainer? erik vd wel is een goede trainer qua oefenstof maar als coach? de speelsters die naar het buitenland gaan snap ik wel maar de meiden die stoppen of lager gaan spelen zonde. als ze de ploeg bij elkaar hadden kunnen houden en roxanne en die goede keepster ben even haar naam kwijt dan hadden ze een ploeg gehad voor de bovenste plaatsen denk ik.

• speculaatje

1. VOC

2. Dalfsen

3. E&O

4. Hellas

5. Handbalacademie

6. Quintus

7. SEW

8. Nieuwegein

9. Kwiek

10. DSS

11. Fortissimo

12. Bevo

• Harsbal

Speculaatje,

Interessant, ben nieuwsgierig wat je redenen zijn voor deze rangschikking

• speculaatje

1. VOC

2. Dalfsen

Ondanks de versterkingen voor Dalfsen schat ik VOC in de breedte net wat sterker.

3. E&O

4. Hellas

Was een hele moeilijke, kan ook andersom zijn, maar op basis van het spel van afgelopen seizoen, zet ik E&O op 3.

5. Handbalacademie

6. Quintus

Handbalacademie blijft moeilijk in te schatten omdat ze veelal in een andere samenstelling spelen. Quintus ook dit seizoen een jonge technische ploeg, missen naar mijn mening nog te veel fysiek om hoger te eindigen.

7. SEW

8. Nieuwegein

SEW heeft ingeleverd door de ervaren speelsters die vertrokken zijn. Nieuwegein is the best of the rest, heeft verjongd.

9. Kwiek

10. DSS

Kwiek heeft iets aan kracht in geboet, daarom 9e in plaats van 8e zoals afgelopen jaar. DSS 10e op basis van de overmacht in de eerste divisie afgelopen seizoen.

11. Fortissimo

12. Bevo

Fortissimo iets minder sterk dan afgelopen seizoen, Bevo krijgt het heel moeilijk in de eredivisie ondanks de winst op BFC in de beslissingswedstrijd.

• cirkel

Hoezo beslissingswedstrijd?

11 en 12 gaan toch rechtstreeks lager?

De eredivisie ging toch naar 10 teams, dus extra degradanten.

Dan denk ik beslissingswedstrijd tussen mogelijk 9 en 10

10 direct eruit, 9 tegen periodekampioen?

Wie weet er het fijne van

• Mossel

Je zou eerst eens even moeten lezen voordat je wat vraagt!

Gaat toch duidelijk over beslissingswedstrijd van vorig jaar!

• jopiedewit

voc goede complete ploeg

dalfsen hebben versterking en gaan elk jaar stapje hoger eindigen

Hellas spelen snel en leuk handbal, soms wisselend maar halen toch weer de kruis finale

Sew moeten toch eens weer van zich laten horen. Hebben dit seizoen ervaring gehaald op doel, zeer goede zet

E en O denk dat ze toch wel de 5e plaats gaan halen, Lois is niet te vervangen voor hun

Academie Middelmatige ploeg dit seizoen

Quintus jonge ploeg maar kan niet lager eindigen door zwakte eredivisie

Nieuwegein

Fortissimo

Kwiek

Bevo

Dss

• sterren

Ik denk dat Jopie de Wit erg in de buurt zit. Alleen denk ik dat Fortissimo lager gaat eindigen. Bijna alle dragende speelsters weg en weinig ervoor terug…

Verder denk ik dat Nieuwegein met de versterkingen boven Quintes zou kunnen eindigen. Ze hebben op papier een goed team. Alleen moet de coach erin slagen om er ook echt een team in het veld van te maken. Vorig jaar hadden ze het daarom naar mijn mening moeilijk alleen maar eilandjes.

VOC nog meer versterking erbij, zal weer moeilijk worden om ze te verslaan. Dalfsen tja met die club heb ik echt helemaal niets… zullen in het begin wel weer knallen maar zullen ze geleerd hebben van afgelopen seizoen?

BEVO & DSS ken ik niet ben benieuwd he ze het gaan doen!

Succes allemaal! Ik heb wel weer zin in het nieuwe seizoen!

• HJ

Tja, die Jopie, ben bang dat hij gelijk gaat krijgen met zijn voorspellingen. Van de nieuwkomers schat ik zelf DSS wat hoger in dan Bevo, maar wie weet. Voor Fortissimo vrees ik het ergste. De degradatiezorgen zullen bij deze ploegen terecht komen. Dalfsen heeft toch wel een erg leuke ploeg, Hellas is altijd moeilijk te peilen. Als het op de circel bij VOC weer goed gaat lopen zijn ze weer favoriet. Begrijp niet waarom ze niet achter Esther Schop zijn aangegaan. E&O kan ik heel moeilijk inschatte Zou zo maar een verrassing kunnen zijn. Quintus ooit een handbalbolwerk daar wil het nog niet vlotten. Aanstaande seizoen komt nog iets te snel en dat geldt ook voor SEW.

Daarom heeft Jope volgens mij wel gelijk