EK scheidsrechters

• flevopolder

laten we het weer eens over de scheidsrechters hebben voor de verandering alleen nu in de goede vorm des woords!!!

Er gaat een nederlands koppel fluiten op het EK heren -18 in Montenegro.

De heren van de Beek en Egburts gaan daar fluiten namens Nederland.

Zo slecht zijn dus onze scheidsrechters niet!

Veel succes mannen!!

• Donald

Moet je eens bij het WK voetbal kijken wat daar aangesteld wordt.

• OokRR

Als ze maar niet weer die belachelijke oortjes indoen, gewoon veldscheidsrechter beslist en geen discussies.

• Scheidsrechter

17:7 Als beide scheidsrechters bij een overtreding fluiten of de bal heeft het

speeloppervlak verlaten en de beide scheidsrechters hebben een tegengestelde

mening over de vraag welk team balbezit moet krijgen, geldt de

gemeenschappelijke beslissing van de scheidsrechters, die zij na korte ruggespraak

met elkaar nemen. Indien het hen niet lukt tot een gezamenlijke

beslissing te komen, heeft de opvatting van de veldscheidsrechter voorrang.

Een time-out is verplicht. Volgend op het overleg tussen de scheidsrechters

wordt na een duidelijk teken over de wijze waarop het spel wordt

voortgezet, de wedstrijd met een fluitsignaal hervat (2:8d, 15:5).

Dus die oortjes zijn wel handig.

• Is auch

Nee, niet handig. Wanneer de heren de oortjes gebruiken ontgaat ze erg veel en zijn ze meer bezig met die oortjes dan met de wedstrijd.

Ik zeg, geen oortjes en gewoon lekker een ouderwetse time-out met mondeling overleg.

• OokRR

Ik zie mij geest al kruipen als het koppel van Dijk en Wijtenburg die oortjes gaat gebruiken. Op de een of andere manier heeft Carla van Dijk een natuurlijke aanleg om voor de tweede overtreding en niet voor de eerste te fluiten, en in bijna alle gevallen als ze als doelscheidsrechter geposteerd staat.

De oeroude regel veldscheidsrechter beslist zou voor dit koppel een uitkomst zijn. Bij twijfel gaan ze inderdaad naar elkaar toe, praten ze met elkaar en iedere keer weer is het Wijtenburg die toegeeft terwijl die toch echt veruit de beste van de twee is.