rode kaart marcella deen

• Berend

Wie rood had moeten krijgen was die speelster van Hellas die bij de stand van 16 - 13 in het voordeel van VOC Laura van der Heijden afstopt met een harde beuk tegen haar mond. Resultaat scheurtje en Laura even uit de wedstrijd gespeeld. Ok prima, scheidsrechter niet gezien. Maar wel te zien op de video beelden! Daar hoor je niemand over! En als je die wedstrijd hebt gezien dan heb je met eigen ogen gezien dat Hellas Laura uit de wedstrijd heeft willen spelen door haar keihard aan te pakken. Het is nu eenmaal een contactsport. Dus niet zo zeuren over die overtreding van Marcella. Als je het op de video nog eens nakijkt is het echt niet zo verschrikkelijk.

• flevopolder

Jammer dat jullie de regels weer niet goed kennen betreffende de rode kaart in de laatste minuut!!!!

Als jullie deze nu eerst eens leren kennen weten jullie dat deze overtreding niet in de catergorie van de laatste minuut!

Tevens kun je volgens mij in dit soort wedstrijden het nooit goed doen voor beide partijen!

Ze moeten eens wat gaan doen aan die supporters van beide clubs, wat een tuig zeg! Voelde me niet echt op mijn gemak met de hooligans van VOC in de hoek, en de bijna met een (vrijwilliger) steward van VOC op de vuist gaande supporters van Hellas!!

Laten we daar eens een topic over starten!

• Harry

Als de bal in het spel is, is een grove overtreding in de laatste minuut (bij een ‘spannende stand’ (dus één punt verschil)) niet altijd meteen rood. Als deze overtreding ‘normaal’ met 2 minuten moet worden bestraft moet dat ook in de laatste minuut. Als het ‘normaal’ rood waard is dan moet dat ook in de laatste minuut (eventueel kan daar een schorsing bij). Zie de ('Official rules interpretation' van de IHF daarover): http://www.ihf.info/upload/Refereeing/RulesInterpretation_lastminute_E.pdf (Engels) of http://www.ihf.info/upload/Refereeing/RulesInterpretation_lastminute_D.pdf (Duits). (eerste alinea pagina 2)

• piet

Allereerst maakt het de sport zo mooi dat er vele emoties in omgaan. Hierbij dus ook de emotie van de supporters.

Natuurlijk is er een grens maar ik vind niet dat deze afgelopen zondag is overschreden.

Die vrijwilliger van VOC deed namelijk zelf erg kinderachtig dat de hellas supporters express het reclamebord omver geduwd zouden hebben omdat hellas verloor.

Ik weet niet of die man de hele wedstrijd had opgelet, maar dan had hij vast wel gezien dat er gedurende de wedstrijd wel meerdere reclameborden omvielen omdat de ruimte erg beperkt was.

Dus oftewel een heleboel ophef om niks.

• Ankie

Piet, ben jij soms een van die lui die de borden omver heeft getrapt. Want dat is hetgeen er gebeurde. Niet alleen maar door die vrijwilliger gezien hoor. Daar zat in ieder geval een stevige kerel bij kaal hoofd en een wit T-shirt en een ander met een blauw shirt. Wat een agressie zeg tegen die steward/ vrijwilliger. En dan gaan zich er anderen mee bemoeien die helemaal niet weten waarom die man daar naar toe loopt. En hou nu op dit te ontkennen. Ik zat 1 bankje er naast met mijn man en dochter en heb het met verbijstering gevolgd. Die volwassenen lieten zich erg gaan. Die vrijwillger liet zich gelukkig niet provoceren toen die man in dat witte T shirt hem weg wilde duwen. Ik heb helemaal niets met VOC of Hellas wij kwamen gewoon voor een mooie wedstrijd. Die hebben wij gekregen met alle emoties er om heen op het veld. Maar wat naast mij gebeurde naast het veld is echt niet goed te praten hoor

Flevopolder heeft gelijk.

• klaagzanger

je kunt je wel de vraag stellen wat de waarde is van het geven van dergelijke rode kaart in de laatste minuut (ipv tijdstraf) als je vervolgens vrij en blij geen schorsing krijgt en dus de BOT mag uitspelen…… wat mij betreft een gat in de regelgeving, want volgens mij benadeelt ze de tegenstander, anders krijgt ze geen rood, maar het is in de laatste seconde en dus heeft het geen consequenties omdat er geen schorsing volgt die direct voordeel oplevert voor de benadeelde partij, in dit geval hellas. iemand hier iets over?

• tinus

het geeft alleen maar aan dat het top handbal in nederland in de kinderschoenen staat als er iemand een rode kaart krijgt en eigenlijk geschorst zou moeten worden maar dat het niet kan omdat de tuchcommisie eens in de zoveel tijd bij elkaar komt is ongelovelijk? inderdaad voc had er voordeel aan want hellas werd belet om te scoren en ze mag de 2de wedstrijd mee doen. maar ik vond de aktie van marcella wel goed voor haar team dat is wel echte winnaarsmentaliteit. ik hoop op een mooie pot a.s zaterdag en dat de beste mag winnen ik hoop hellas waardoor het nog extra spannend wordt.

en overdrijf alsjeblieft niet zo ankie over het feit dat supporters over de schreef gingen want er werden absoluut geen borden omver geschopt dat maken jullie ervan en als de vrijwilliger waar ik overigens veel respect voor hebt niet zo reageerd of de hele wereld vergaat dan loopt het allemaal wel los.

• trainer

laat marcella lekker meedoen, doe niet zo moeilijk. tis een fijne meid die haar carriëre in nederland graag met een kampioenschap wil afsluiten

• sjalalie sjalala

De overtreding,

Prachtig uitgevoerde Ipon:S (of toch een wazari) Ik vond het in dit geval lastig te beoordelen en kan me erg goed voorstellen dat de scheidsrechters hier ook moeite mee hadden. Het is natuurlijk altijd makkelijk oordelen vanuit een terug te zien filmpje in de slomotion. Ook ik heb dit natuurlijk even gedaan en vind de 3e 2 minuten tijdstraf prima op zijn plaats gezien het wedstrijdbeeld van overtredingen aan weerszijde.

Daarnaast vind ik Marcella een onopvallende, zeer belangrijke en technisch leuke speelster om naar te kijken en zou ik het doodzonde en onterecht vinden wanneer zij er morgen niet bij zou zijn.

Maar gelukkig is zowel Hellas als VOC compleet en kunnen we morgen of misschien volgende week van een waardig kampioen spreken!

Tot morgen !