VOC-Hellas ??

• Sjalalie sjalala

Jeempie de peempie wat een pot!(:P)

Alles was mogelijk dankzij het spel van beide ploegen en de heren scheidsrechters.

Het spel was technisch niet erg hoogstaand wel hard. Beide ploegen waren gebrand op de overwinning. De wil op de overwinning droop er vanaf waardoor het een spannende pot is geworden. Vreemden die langst de sporthal hebben gelopen moesten op zijn minst gedacht hebben dat er een basketbal wedstrijd gaande was aan het overtal muziekjes te horen dat voorbij kwam. (Ontzettend gezellig !)

Hellas starte eigenlijk al 3 kwartier voor de wedstrijd met een pittige warming-up. Gretigheid en teambuilding waren aanwezig.

VOC start met een makke warming-up en uitstraling van…..'We zullen het wel eens zien vanavond'.

Wat een contrast!

Ik heb genoten van de 2 gretige ploegen die naast dat er hard werd aangepakt tocht respectvol met elkaar zijn omgegaan!

Iets minder respectvol vond ik de scheidsrechters bij het uitdelen van kaarten, 2-minutes en het oplaten staan na een valpartij. (beide kanten) 2-minuten geven wanneer je dit nodig vindt is oke maar om daarbij nu een soort wegwerp gebaar bij te maken van ‘oprotten en een beetje snel’ vond ik totaal niet passen in het wedstrijd beeld. Ik vond het meer lijken op een teken van onmacht vanuit de scheidsrechter. Heb dit ook nog nooit eerder gezien. Dit eveneens bij het opstaan na een valpartij. Ik heb meerdere malen de scheidsrechter meiden omhoog zien werken op een onpasselijke manier. (naar mijn inzicht zitten er bij zowel Hellas als VOC geen speelsters bij die van het lange blijven liggen zijn om niets af) Ook dit vond ik niet passen in het wedstrijdbeeld.

Al met al een gezellige/spannende en klame middag in een lekkere volle sporthal! Op naar volgende week!:)-D

Wie heeft er nog meer zo genoten?

• tsja

Wat een heerlijke pot handbal was dat vandaag in Sporthal Elzenhagen.

1ste helfd VOC niet te stoppen en overdonderde Hellas, 2de helft laat Hellas precies zien wat hun dit seizoen zo sterk maakt KARAKTER, VOC heeft ruim 15 min maar 2 Doelp weten te maken, Hellas wist er alleen geen gebruik van te maken om erover heen te gaan. VOC herpakt zich weer en houd een verschil van 2 / 3, Hellas brengt Inge Stet en die maakt 2 hele belangrijke doelpunten !! Hellas haakt weer aan, een verlenging hing in de lucht maar door een “ overtreding van Deen ” word de wedstrijd gunstig op slot gegooid wat volgt is nog een directe vrije bal maar die beland in het blok VOC wint met 1 verschil, Rust 16-10 eind 25-24, 1ste helft duidelijk voor VOC, 2de helft duidelijk voor Hellas, 2 ploegen zijn echt aan mekaar gewaagd heb echt heelveel strijd/passie gezien, en technisch soms echt prachtig handbal, genot om naar te kijken sfeer was super in Sporthal Elzenhagen. Mannen in het zwart hadden het zwaar deze wedstrijd en het was niet altijd even zuiver, misschien was dat het enige smetje op deze super wedstrijd. Al met al gewoon genoten !! Kijk nu al uit naar de volgende pot handbal tussen deze 2 giganten !! Wie weet een verlenging volgende keer !!

Hehehe Sjalalie sjalala , je was net iets sneller !!, maar inderdaad ook hier enorm genoten !!

• bal

Spannend was het zeker. Slecht ook. Heel veel technische fouten. Misschien had de spanning hier iets mee te maken.

Scheidsrechters waren slecht, 1e helft in het voordeel van VOC, 2e helft in het voordeel van Hellas, op de laatste 5 minuten na. Toen waren ze het helemaal kwijt.

Niet voor niets werden deze 2 heren van de finale wedstrijd gehaald in 2008 (Volendam-Hellas)

De coach van VOC verloor de wedstrijd bijna met zijn tactische ingreep (2e helft met 2 cirkels) na 15 minuten had VOC 1x gescoord!

Volgende week bij Hellas, ben benieuwd.

• sjalalie sjalala

Naar mijn idee lag dit niet aan het 4-2 spel van VOC aangezien dit de eerste helft prima uitpakte maar aan de wisseling in de opbouwrij. Denkend aan een Laura en Rachel..

• Flipje

Geweldige pot, twee geweldige teams, scheidsrechters niet zo hun dag maar dat kan ook wel eens. Stoffige schuur, Elzenhagen is als het gevuld is toch ook wel erg leuk zeg. Maar als je de deuren te hard dichtslaat bij het toilet stort het plafond in. Zo'n club als VOC moet haar thuiswedstrijden toch ergens anders gaan spelen hoor!

Zie uit naar de volgende wedstrijd, gelukkig is dat dichter bij huis! Als Hellas wint rij ik weer naar Amsterdam hoop dan wel naar Sporthallen Zuid of zo.

• Arnhem

Beetje vreemd dat gesmoes van die kleine scheidsrechter met de coaches van Hellas. Heb zelf gezien dat er wat vreemde handgebaren zijn gemaakt. Heb het opgenomen met mij telefoon. Ga eens kijken wat ik hiermee ga doen. Was waarschijnlijk niets maar je laat zo wel de verdenking op je.

Die scheidsrechters voelde de wedstrijd totaal niet aan. Hopelijk een ander koppel aanstaande zaterdag. Wie weet wie dat worden?

• klaagzanger

spannende pot tot de laatste minuut! erg fysieke wedstrijd en tot op het randje, maar dat mag best!

over welke handgebaren heb je het arnhem? en wie van die 2 is de kleine scheidsrechter?

leg uit