Mannen Nederland-Oostenrijk

• Handballer

Wat denken jullie? Ik denk dat het 2 spannende wedstrijden worden. Hoop dat Nederland het gaat halen.

• trainer

bijna goed, ze worden helemaal afgeschoten! blijkbaar ben jij ook nog steeds van mening dat we ons met het buitenland kunnen vergelijken, daar hebben wij de mentaliteit niet voor, jammer maar helaas

• Mossel

En waarom zouden ze helemaal afgeschoten worden?

Omdat het hele Oostenrijkse basisteam in de top van de spaanse of duitse competitie speelt? O toch niet…

Het gros van de Oostenrijkse ploeg speelt ook gewoon in de eigen competitie met uitzonderingen daargelaten die bij Magdeburg en Gummersbach spelen.

Nederland heeft over de gehele breedte van de ploeg spelers uit deze sterke competitie en ik zou daarom dan ook niet weten waarom ze helemaal afgeschoten zullen worden zoals jij suggereert…

Lijkt me dan ook dat Nederland een heel erg behoorlijke kans heeft om door te komen!

Ja nu kom jij waarschijnlijk dat Oostenrijk het op het afgelopen EK goed heeft gedaan maar dit was echter in eigen land en dan kan je behoorlijk boven jezelf uitsteken.

Dus ben benieuwd waar jij dat optimisme allemaal op baseert? :)

• trainer

ik baseer me op de resultaten die deze selectie tegen sterke tegenstanders de laatste jaren heeft behaald! nul komma nul rendement, of je moet de geweldige laatste overwinning op belgië zien als graadmeter.

geloof me, de selectie komt te weinig bij elkaar om een aanspraak te maken op een overwinning, dat heet dus amateurisme, jammer maar helaas!

• Banaan

Kleine kans dat ze het redden.

Thuis zullen ze het nog wel aardig doen maar in de uitwedstrijd geef ik ze weinig kans. Dus het verschil zal thuis gemaakt moeten worden en dan zullen ze toch minimaal 5-6 doelpunten verschil nodig hebben.

Oostenrijk heeft een aantal toppers (Szilagyi o.a.) in huis en Nederland zal het sowieso moeten doen zonder van Olphen wat toch zowel aanvalend en verdedigend een flinke aderlating is.

Klein wonder is toch wel nodig…

• Banaan

En inderdaad wat ‘trainer’ zegt. Als je het 40min lastig met België hebt en maar met 1 verschil van Estland kunt winnen (complete selectie) dan heb je tegen Oostenrijk niet heel veel te zoeken.

• Mossel

Nederland heeft ook een aantal toppers in huis…

En een wedstrijd hangt niet af van 1 a 2 spelers maar van een heel team!

Nou dan komt het ook nog goed uit dat ze het tegen topploegen laten afweten want dat komt mooi uit!

Nederland staat bij de ehf namelijk hoger in de ranking!

http://cms.eurohandball.com/PortalData/1/Resources/1_ehf_main/3_download_pdf/Ranking_List_2008_x.pdf

Ik heb ook nooit gezegd dat het heel makkelijk gaat worden maar ze hebben zeker wel een kans en zullen niet afgeschoten worden!

Tegen belgie was het nou ook weer niet zo heel lastig zoals jullie zeggen hoor!

En van olphen missen ze zeker, vooral in de verdediging!

Maar met konitz hebben ze toch nog wel een aardige linkeropbouwer in huis lijkt mij!

En zeker in Emmen waar ze spelen hebben ze een goede kans omdat het publiek daar er wel achter gaat staan!

Dus hopen dat ze thuis een goede overwinning kunnen boeken zodat ze uit het vast kunnen houden!

• Marlin

Nederland zal wellicht niet worden afgeschoten, maar over twee wedstrijden de betere zijn daar geloof ik niet in. De spelers ontlopen elkaar misschien niet zoveel, hoewel Szyilagi boven iedereen uitsteekt, maar de spelers die Nederland zouden moeten dragen (Konitz, Bult, Schmetz, in mindere mate Eylers, en Van Olphen wanneer hij er wel bij is) brengen in het oranjeshirt niet wat ze bij hun clubs wel brengen. Ik denk dat het grootste verschil in de coaching zit. Oostenrijk heeft het aangedurfd om een jaar geleden met een buitenlandse trainer/coach in zee te gaan, de ijslander Dagur Sigurdsson.

Zou dit feit, coaching, ook voor een deel met de afzegging van Fabian van Olphen te maken kunnen hebben? Hij zal best last van een of meer blessures hebben, maar als je daar een zwaar seizoen in de bundesliga mee kan afmaken, moet dat toch ook nog twee wedstrijden met het nationale team kunnen! Hij heeft zich in het verleden al eens meer uitgesproken over het niveau van de coaching bij oranje.

Neemt niet weg dat ik hoop dat Nederland het redt tegen Oostenrijk, want misschien krijgen we dan de NOS ook eens warm voor het handbal bij de WK in 2011.

• Handballer

Ga je nu een playoff met een kwalificatietoernooi vergelijken? Zou ik niet doen. Elke wedstrijd is anders. Je hebt ook kans dat Oostenrijk een complete offday heeft. En met Bartek heb je zowiezo een goede schutter. Al speelt hij niet al te veel in Kielce.

• smeichel

als je de spelers vergelijkt verschillen ze niet zo veel, komt op mentaliteit aan denk ik!

ik gok op: een klein verlies in Oostenrijk.. (2 puntjes) en een winst met 5 in emmen!