Regioklassen na volgend seizoen

• Richard

Oh ja, nummer 20 als je dan toch de discussie op de man af speelt geef dan ook even aan waar jij speelt.

En of Kwiek NOOIT en Exito ook nooit hoger op komen……de tijd zal het leren en is volgens mij vooral afhankelijk van de ambitie van de club en de mogelijkheden door het al dan niet aanwezig zijn van jeugd…jongens in dit geval.

Zolang er geen jongensteams zijn en er niets kan doorstromen naar de heren past het niet om te zeggen dat onze ambitie is om hogerop te komen. Gelukkig willen er weer jonetjes gaan handballen in Hoogeveen en hebben we wellicht volgend jaar weer c-jeugd. Daarmee is er weer toekomst en hoef ik het nog maar een jaar of 5 vol te houden in de 1ste klasse……hahaha….en met mij nog een paar oudjes! Probleem is gewoon dat we allemaal een jaartje ouder worden!

• cirkel

Peb, het gat tussen ALLE klassen is al erg groot: hoe hoger men speelt, hoe groter het verschil.

Daarom zou het goed zijn om eerst te zorgen voor sterkere comptities op afdelingsniveau.

En een sterkere competitie begint met ambities van clubs.

Er zijn niet veel clubs die planmatig te werk gaan ter verbetering van het spelniveau en veel van het toeval laten afhangen.

Over de afstanden: ook dat begint op afdelingsniveau, waarbij afd. Noord geografisch een groot verschil kent in vergelijk met bv Noord Holland.

Dus kun je volgens mij niet één landelijk beleid voeren omdat de verschillen per regio zeer groot zijn.

Dat we met z'n allen geen eredivisie kunnen gaan spelen lijkt mij ook duidelijk.

Laat de top zichzelf bedruipen: dat kunnen ze best.

Een duidelijk verschil in beleid tussen topsport en breedtesport geeft duidelijkheid en dwingt clubs keuzes te maken.

De discussie dat een prima top ook goed is voor de breedtesport, is een welles/nietes verhaal.

Feit is dat de meeste sportbonden GEEN ledenwinst hebben geboekt middels internationale toppresaties (volleybal, honkbal, waterpolo).

Dat geld hierbij een grotere rol speelt bewijzen hockey en voetbal: zij kunnen als het ware mediaaandacht inkopen. Als beste voorbeeld geldt hierbij damesvoetbal: rechtstreekse uitzendingen van wedstrijden (EK) met lege tribunes.

Of de WK jeugd voetbal in Nederland een paar jaar geleden: de media kon er een hype van maken.

Als we met handbal in staat zijn de media te bespelen, dan pas is er ruimte voor extra sponsors, extra aandacht en vervolgens een spin off naar de breedtesport tot op afdelingsniveau.

Ik denk dat met het wegvallen van de regioklassen op regionaal niveau perfecte kansen zijn voor prachtige competities en derby's met regionale media-aandacht en daar profiteert de regio het eerst van!

• viltje

Hoe zit het volgend jaar dan met de kampioen van de 1e klasse? Promoveren die dan direct door, dus ahw 2x? Dat zou tegenover de regioteams toch helemaal niet eerlijk zijn? Of promoveren ze niet? Dat lijkt me ook niet heel erg netjes…? Verlicht me met jullie kennis!

• nr 20.

Sorry richard gebruikte Kwiek als voorbeeld, niet meer en niet minder.

Idd Viltje kampioen van de afd gaat die direct omhoog????? Hoeveel afd 1e klassen zijn er wel niet?

Stuk of 8 altijd wel, die komen nooit allemaal in hoofklasse het seizoen erna.

Wazig.

Groeten uit O&E (omgeving Emmen)

• Ollekebolleke

Volgens mij is het alleen maar werk afstaan aan de regio's. Hoe minder teams er spelen in de landelijke competitie des te minder werk heeft het NHV hoofdkantoor en meer voor de regiokantoren.

• Geldrop

En daarbij is het niveau van de top van de regioklasse (die dus net geen kampioen worden) een stuk hoger als die van de kampioenen van de eerste klasse. Het verschil met hoofdklasse is dan nog een veel grotere stap. Dit kan niet waar zijn wellicht heeft mijnheer harry niet goed opgelet tijdens de vergadering

• Harry

Ik heb wel degelijk goed opgelet tijdens de vergadering. Dit plan stond ook al in de plannen van het NHV voor 2013 (tot 2013 zouden er 4 hoofdklassen zijn, zie: http://www.nhv.nl/userfiles/landelijk/Beleid/bondsvergadering/BV200609/200609_8.2_voorstel_m.b.t._opzet_landelijke_competitie_vanaf_seizoen_20102011.pdf ) alleen is er nu blijkbaar gezegd dat het gelijk in 2011 ging gebeuren.

Vergeet alleen niet dat de nummers 2 t/m 11 degraderen naar de afdeling dus de eerste klasse wordt ook sterker. Het is niet zo dat die nummer twee uit de regioklasse (die dus heel dicht tegen de hoofdklasse aan zat) in eens niet meer bestaat.

Enige is dat het orginele plan ook in de maand voor de competitie geschrapt is. Dus wie weet …

• Nr 20.

Denk dat ze gewoon jaar achter liggen met de plannen.

• Richard

Eindconclusie: Regioklasse, tot ziens! 1ste klasse afdeling, hopelijke leuke wedstrijden, nieuwe ploegen zullen tegen elkaar strijden, vechten voor een plekkie!

• Channel1

Dus wat gaat er nou gebeuren. In de link staat volgend seizoen 4 hoofdklassen, dit wordt dus compleet overgeslagen of wordt het schema gewoon zo gehanteerd???