niveau scheidsrechters in nederland?.....

• Tipsy

hallo allemaal!…

graag zou ik van jullie horen wat jullie van het niveau van de scheidsrechters vinden in de ere en eerste divisie….

zelf vindt ik dit nogal laag en het lijkt er zelfs op dat sommige koppels een duidelijke voorkeur hebben wie er gaat winnen!

wat is jullie mening hierover en wat denken jullie te moeten doen om de scheidsrechters op een goed en eerlijk niveau te krijgen?

• tinky winki

Jahoor daar gaan we weer…………

Kunnen we het niet een keer over andere zaken hebben.

over wat vinden wij van het niveau over wat er allemaal op dit forum verschijnt?

• Tipsy

Ik vraag me dat alleen af!… Aangezien er hier ook Eredivisie scheidsrechters reageren op dit forum ben wel is benieuwd wat de rest van handballend nedereland er van vindt

• Ook scheidsrechter

Weer deze discussie? Krijg je niet gewoon wat je verdiend?

• heiko

Op EUROSPORT2 kan je nu handbalwedstrijden in de championsleague zien.

Niveau scheidsrechters is uitstekend.

Niveau spelers is vele malen beter als de top van Nederland.

Met andere woorden: het klopt. Je krijgt wat je verdient.

• keeper

Misschien is er een samenhang met het nivo waarop er gehandbald wordt ?

En natuurlijk hebben ze een voorkeur wie er gaat winnen, dat spreken ze met ze alle af, op vrijdag avond, in een achteraf kroeg in het midden van het land, waar de koppels uit het westen en oosten de grootste mond hebben,kijk maar naar de top 4 in de ere divisie.

• #5 - Harry

Ik heb dit jaar dan een paar wedstrijden 1e divisie gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik de scheidsrechters dit seizoen als erg positief heb ervaren. Er blijft altijd een ‘mismatch’ tussen zitten wat betreft scheidsrechters t.o.v. een team / coach, geen probleem ook.

Als ik eredivisie kijk, denk ik dat het algehele niveau van de scheidsrechters wel omhoog gaat. Als de verjonging (bijv. Geraets / Geraets) doorgevoerd wordt en de huidige goede koppels aanblijven en we er met z'n allen de schouders onder zetten, denk ik dat we er over een paar jaar prima bijzitten.

• viltje

Ochja, net zoals er bij scheidsen rotte appels zijn, zijn die er bij de spelers/coaches ook, hoewel de relatieve verhouding aardig verstoord lijkt te zijn (in het voordeel van onze veelal bekritiseerde scheidsrechters). Commentaar moet kunnen is mijn mening, maar het gaat zich op de manier waarop die vaak on-tactvol is. Ik denk dat onze handbal-'toppers' zich maar gewoon moeten richten op het handballen en niet op alle fouten van de leiding moeten gaan letten. Misschien maken ze zelf dan ook wat minder fouten waardoor de scheidsen ook minder fouten KUNNEN maken… lijkt op een vicieuze cirkel nietwaar?

• (Duim)-Zuigertje

Wie zijn wij om daar over te kunnen en mogen oordelen.

• flevopolder

Een nederlands koppel fluit een europacup finale bij de dames

dus volgens mij zijn de nederlandse scheidsrechters niet zo slecht!!