Aangezien ik geen lid o.i.d. ben van Quintus, kan ik niet oordelen over de financiele positie van die club. Ik neem aan dat Centenbak ook verder niet in de administratie van Quintus kan kijken, anders zou hij/zij dit artikel niet gepost hebben.
Het zal best zo zijn dat van der Voort altijd een flinke bijdrage leverde. Met het wegvallen van een belangrijke sponsor zal er al snel een gat in de begroting geslagen worden. De vraag is of Quintus in staat is hier snel vervanging voor te vinden. Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken (gezien de berichtgeving in de pers, met name over het vertrek van de technische staf bij de heren) dat geld hierbij geen rol gespeeld heeft. Of dit de uiteindelijke doorslag heeft gegeven, kan alleen de topsportcommissie of de vertrekkende staf bevestigen. Laten we hier dan ook maar niet over speculeren.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of Quintus (met het aanstellen van Overkleeft en Sebel bij de heren en Klepke / Boriceanu bij de dames) in staat is om komend seizoen wederom de kampioenpoules te bereiken. Op het antwoord op deze vraag zullen we echter nog ongeveer een jaar moeten wachten. Daarnaast is de vraag met welke doelstelling deze mensen aan de slag gaan. Moeten ze die kampioenspoule halen?
Al met al vind ik het leuk dat jonge mensen het over het algemeen wat verouderde trainersgezelschap komen aanvullen en misschien wel versterken. Ze verdienen een kans en ik wens ze veel succes.