Bezuinigingen bij Quintus ??

• Centenbak

Wie kan er vertellen wat er aan de hand is met “topclub” Quintus? Is het geld na vertrek van van der Voort gewoon op????

Beide hoofdtrainers moeten/mogen weg, terwijl ze toch zeer goede resultaten hebben neergezet (beiden kampioenspoule behaald) dit seizoen, wat niet iedereen had verwacht.

Nu komt er op de heren een (onervaren) trainersduo -> goedkopere oplossing ipv Rene met zijn ambities?

Bij de dames gebeurt hetzelfde, een “goedkopere” oplossing denk ik dan een echte hoofdtrainer aannemen/zoeken?

Vreemd. 8-)

• niks

Stond er niet te lezen in een krantenstukje dat ze voor de dames een “zwaargewicht” zoeken, dan is dit wel een beetje een afgang vind ik. Ik ben benieuwd naar het krantenstukje met de onderbouwing van dit fiasco.

Wat zal er bij de heren overblijven van de spelersgroep met het nieuwe trainersduo.

Ik zet mijn geld op degradatiepoule voor dames en heren volgend jaar.

• balletje

Ik denk dat er iets moois staat te gebeuren bij de heren.

• abc tje

Aangezien ik geen lid o.i.d. ben van Quintus, kan ik niet oordelen over de financiele positie van die club. Ik neem aan dat Centenbak ook verder niet in de administratie van Quintus kan kijken, anders zou hij/zij dit artikel niet gepost hebben.

Het zal best zo zijn dat van der Voort altijd een flinke bijdrage leverde. Met het wegvallen van een belangrijke sponsor zal er al snel een gat in de begroting geslagen worden. De vraag is of Quintus in staat is hier snel vervanging voor te vinden. Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken (gezien de berichtgeving in de pers, met name over het vertrek van de technische staf bij de heren) dat geld hierbij geen rol gespeeld heeft. Of dit de uiteindelijke doorslag heeft gegeven, kan alleen de topsportcommissie of de vertrekkende staf bevestigen. Laten we hier dan ook maar niet over speculeren.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of Quintus (met het aanstellen van Overkleeft en Sebel bij de heren en Klepke / Boriceanu bij de dames) in staat is om komend seizoen wederom de kampioenpoules te bereiken. Op het antwoord op deze vraag zullen we echter nog ongeveer een jaar moeten wachten. Daarnaast is de vraag met welke doelstelling deze mensen aan de slag gaan. Moeten ze die kampioenspoule halen?

Al met al vind ik het leuk dat jonge mensen het over het algemeen wat verouderde trainersgezelschap komen aanvullen en misschien wel versterken. Ze verdienen een kans en ik wens ze veel succes.

• Zonnige Zaterdag

Onervaren, moah….. Natuurlijk zijn Overkleeft en Sebel niet het meest ervaren trainersduo, maar wel 2 mannen met verstand van en inzicht in modern handbal. Dus ik snap wel dat men ze die kans geeft, komend seizoen zien we wel of ze in staat zijn goede trainingen te geven èn goed te coachen.

(Kijk eens bij de heren en met name bij de damesteams, hoeveel trainer/coaches zijn nu echt vernieuwend en kunnen zowel goede trainingen geven als ook goed coachen?! Valt best tegen als je er goed naar kijkt.)

• koppel

komt wel goed schatje

• Barend

Hopelijk wordt Plugge nog even apart genomen door het bestuur van Quintus. Met alle respect voor het nwe trainersduo maar als er geroepen wordt dat Plugge moet wijken voor een “zwaargewicht” en dit duo wordt dan naar voren geschoven is het een dolksteek in de rug van Plugge!

• Dubbeldik

Plugge wordt hier en in de krant als een meester opgehemeld. Zo'n geweldige oefenmeester is het niet. Naar horen zeggen is de ploeg behoorlijk brutaal en heeft hij totaal de overhand niet. Als dat klopt wordt het tijd voor vers bloed. De keuze op dit trainerskoppel vind ik dan ook onbegrijpelijk. Geen koppel van kaliber en als ik me niet vergis is Kleppe als eens trainer geweest van de A jeugd. Lang onder een zelfde trainer trainen en spelen is ook niet goed. Wat dat betreft ben ik benieuwd hoelang het aan de dames kant goed zal gaan.

Bij de heren is de keuze ook vreemd. Als spelers veel ervaring maar zijn zij als koppel bereid om dat Quintus naar boven te helpen? De huidige groep heeft, volgens mij?, zelfs tegen Sebel & Overkleeft gespeeld. Daarnaast zijn er spelers die ouder zijn als hen zelf.

Op het eerste gezicht is het inderdaad een goedkope oplossing maarja, dure dingen hoeven niet per definitie beter te zijn!

• Voor handen

Inhakend op de laatste opmerking van Dubbeldik; Een vreemde keuze voor de heren op het eerste oog. Maar een enorm trainersaanbod is er niet en de trainers die vrij waren hebben zeker niet veel meer in hun mars. Langedijk, Budding, Curescu (de eerste die in mij opkomen).

De opmerking “zijn zij als koppel bereid om DAT Quintus naar boven te helpen”, zegt meer dan voldoende over jouw sportersmentaliteit en tekortkomingen. Wat een bekrompen opmerking! Denk jij dat Cruijf in de jaren zeventig express minder scoorde bij Feyenoord dan bij Ajax? Waarom heeft Portengen Hellas dan laten winnen van “zijn” (destijds) Volendam twee jaar geleden, het is gewoon hun werk en daar wil je als sportman/coach natuurlijk het maximale uithalen?!

De tijd zal het leren en daar zal iedereen het mee moeten doen, zoals je aangeeft als spelers veel ervaring en visie, dus ze zullen 100% achter hun besluit staan. Tevens werd men begeerd door meer dan de helft van de eredivisie clubs zonder trainer, zegt misschien ook wel iets?

• Dubbeldik

Veel keuze had Quintus inderdaad niet dus wat dat betreft is het goed dat ze ‘vroegtijdig’ een keuze hebben gemaakt. Maar bij een club als Quintus verwacht je anders, zeker na de trainers die ze hebben gehad..

Zo te lezen voel je je erg aangesproken en vat je mijn opmerking anders op dan bedoeld. Mijn opmerking was niet zo neerbuigend bedoeld hoor. Spelers als Sebel en Overkleeft hebben een hoop bereikt en verdienen veel respect. Mijn vraag was alleen of hun 2 de ploeg van Romeijn verder omhoog kunnen krijgen. Ik vraag me af of de gebroeders Stuiver een Weber en de lang mee gaande Rolf Vijverberg, naar hun 2 zullen luisteren? ze hebben tenslotte tegen elkaar gespeeld etc. Voor een groep lijkt me dat erg vreemd.