Kan iemand mij vertellen, waarom de plaatsingswedstrijden in Dalfsen gespeeld moeten worden? De teams komen uit:Oldenzaal, Roermond, Ouderkerk aan de Amstel en Rotterdam. Dalfsen ligt niet centraal volgens mij. 200 km of 65 km moeten rijden.
Je vergeet voor het gemak dat er ook plaatsingswedstrijden voor heren senioren zijn. Waarschijnlijk is er dus rekening gehouden met een centrale ligging van 8 ploegen ipv 4. Daarnaast heb je accomodatie nodig met minstens 2 zalen waar met hars gespeeld mag worden en waar het nodige publiek binnenkan.
Het was uiteindelijk 28-35 met een ruststand van 17-13 (als ik het me goed herinner).
Quintus kwam al snel met 1-4 voor, maar Fortissimo stond dus met rust 4 doelpunten voor. Begin van de tweede helft was helemaal voor quintus. Fortissimo maakte in de aanval veel afspeelfouten en kreeg daardoor veel breaks tegen. 10 minuten voor het eind stond Quintus dan ook met 10 doelpunten voor. De laatste 10 minuten kon Fortissimo de schade nog iets beperken.
Quintus heeft het gewonnen op schotkracht en snelheid, blijkbaar helpt het om veel te trainen.
Quintus begon de wedstrijd aardig en kwam ook voor met een doelpunt of 3 voor dacht ik.
Daarna sloeg het roer om en ging Fortisimo beter spelen en quintus was even de kluts kwijt, daarbij kwam ook nog dat Quintus veel pingels en tijdstraffen tegen kreeg.
Ruststand was 17-13 dacht ik in het voordeel van Fortisimo
2de helft begon Quintus veel agressiefer en binnen een minuut of 6 was de stand al weer gelijk getrokken.
Fortisimo die vrij afhankelijk was van de middenopbouw maakte meer fouten en Quintus strafte dat af met veel snelle tegen aanvals en breaks.
Het laatste kwartier van de wedstrijd zag je dat Quintus een betere conditie had, en het feit dat de opbouwers van Quintus scherper gingen schieten waren dus doorslag gevend voor de wedstrijd.
Fortisimo kon verder geen vuist meer maken en de wedstrijd werd netjes uitgespeeld.
Eindstand 35-28
Voor de rest was het leuke en sportieve pot
Wat is toch elke keer jullie probleem met hars?
Je moet idd met beide kunnen spelen. iedereen klaagt altijd steen en been er over.
zowel de teams die met hars spelen als zonder..
Hou eens op met dat gezeik.
Als je in andere landen gaat kijken waar het handbal groter is zie je dat de jeugd daar zelfs al met hars speelt. het zal het spelletje toch echt wel mooier maken lijkt me !
Gewoon gaan handballen, kom op
Volgens mij wordt er in Duitsland pas vanaf de A-jeugd met hars gespeeld om de techniek te bevorderen…
Verder moet iedereen inderdaad eens ophouden over dat harsgebruik. Mag het? Gebruik het, het handbalt immers beter! Mag het niet? Vaak weet je dat wel eerder dan op de wedstrijddag zelf dus kan je je er op voorbereiden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?