Wat een waardeloze discussie.
De trainer en vooral de spelers bepalen wie sterker is (en soms nog wat andere omstandigheden, maar dat is een andere discussie).
Nu wordt er meteen gesproken alsof de klasse hiervoor bepalend is. Ditmaal was DOS nou eenmaal sterker, maar dat wil niet zeggen dat de complete Hoofdklasse A nou beter is dan de B. Want dan is het makkelijk zeggen dat vorig jaar en al die jaren ervoor Hoofdklasse B sterker is. En ik denk dat iedereen wel weet dat er genoeg teams in de Hoofdklasse A zijn die de teams in de Hoofdklasse B kunnen verslaan. Maar omgekeerd net zo goed!!!
Vorig jaar werd VOC 2 6e in B en nou kampioen in A. Weliswaar met een (gedeeltelijk) andere team, maar dan is het erg makkelijk om zo'n dingen te gaan zeggen van die klasse is sterker. Ik vind dat gewoon pure onzin! Want zo zie je maar weer dat zaken die veranderen in een ploeg (zoals bij VOC die worden versterkt) ervoor zorgen dat een team sterker is.
Ik denk dan ook dat wanneer je wedstrijden zou organiseren om de complete rangorde van de hoofdklasse te bepalen (dus nr 3 tegen 3 en 4 tegen 4 etc) dat dan ook niet eenduidig 1 klasse sterker zal zijn.
Wat ik met mijn verhaal wil zeggen is nogmaals dat ik vind dat een team de sterkte bepaalt en de manier waarop het team speelt en niet de klasse! En dat mensen dus maar moeten stoppen met roepen dat de ene klasse sterker is dan de ander.! Ik zou zeggen bewijs het maar door het spelen van oefenwedstrijden e.d.
Maar DOS, proficiat. En ik hoop voor jullie dat er een ploeg weg valt en dat jullie alsnog promoveren! En PSV, succes maar weer in de Hoofdklasse B.