Eindstand Heren 1ste klasse afd Noord

• Harry

. Schreef:

——————————————————-

> Waarom promoveren uit deze klassen 2 teams en uit

> andere klassen maar 1 team?

> Dit is toch wel erg oneerlijk gezien het aantal

> afdelingsklassen dat bijvoorbeeld in brabant

> speelt (10) in vergeiljking tot anderen…

Dat komt omdat de regio Noord en Twente ‘toeleveren’ aan de regioklasse A. Aangezien er dit jaar (en waarschijnlijk volgend jaar ook) geen ploeg promoveert uit de regio Twente (dat was voor het seizoen al besloten want niemand wil daar promoveren ivm de reistijden) promoveren er twee uit de afdeling Noord.

In het verleden werd er ook nog wel eens een beslissingswedstrijd gespeeld tussen de nummers 2 uit Noord en Twente mocht er een extra plek vrij komen. Die extra plek is er dus nu (omdat de kampioen uit Twente niet wil (en de nummer 2 ook niet) en er wel twee teams degraderen).

• toeschouwer

Nee, dan liever kwiek? Als er een team onsportief is, is het Kwiek wel. Altijd zeuren en klagen, doen zelf nooit wat fout. En aan de noodrem trekken kunnen ze als de beste. Dan liever tegen Actief K. Ik wens ze succes in de regio klasse.

• martijn de

en unitas door

• keepertje13

moi eem Schreef:

——————————————————-

> 10x liever kwiek dan actief kwiek heeft een mooie

> ploeg en laat zijn tegenstander handballen.. zeker

> regio waardig actief heeft een paar goede spelers

> maar zijn rond uit irritant en niet te beroerd om

> regelmatig aan de noodrem te trekken.. wil niet

> zeggen dat ze onterecht kampioen zijn geworden

> maar speel veel liever tegen kwiek.

zou graag een voorbeeld willen hebben. bij welke wedstrijd ze aan de noodrem hebben getrokken.

als zij dat al doen…doen ze het alleen als het aan de andere kant ook gebeurt.

maar volgens mij hebben zij geen moeilijke pot gehad dit seizoen dus de noodrem is ook vast niet nodig geweest.

• Krulkoning19

Nou idd, heb geen wedstrijd meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd…t niveau is er gewoonweg niet na om dat te doen..

En als t al gebeurde dan was dat pure frustratie van de tegenstander dat ze t handballend vermogen er niet voor hadden om Actief bij te houden..

Maar voor diegene die er last van heeft gehad scheelt het dan weer dat Actief volgend jaar Regioklasse balt…

• Richard

Blijkbaar toch voldoende animo om even een topic te starten over de 1ste klasse.

Ben het met de meeste reacties wel eens als het over Kwiek gaat.

Kwiek komt al 2 jaar net te kort om de top 3 te halen.

Af en toe ruiken ze er even aan. Dit jaar in een uitstekende pot Unitas in eigen huis verslagen en vorig seizoen kampioen Hurry Up in eigen huis op inzet en karakter verslagen. Daarnaast verlies Kwiek nauwelijks van de ploegen onder hen.

Dit seizoen alleen Cometas uit en vorig seizoen volgens mij alleen Unitas uit.

Dan blijft de vraag wat nu de ambitie van Kwiek is.

Zou persoonlijk grag nog in de Regioklasse willen ballen, maar volgens mij is niveau inderdaad toch stukje hoger en is dus de vraag of je liever (sub)top 1ste klasse wilt spelen of op voorhand vechten tegen degradatie en in het slechtste geval in veel wedstrijden kansloos verliest.

Iedereen bedankt voor de reacties en volgend seizoen veel succes in de 1ste klasse!!!

Actief top 3 volgend jaar??? Unitas linker rijtje??? Succes in de Regio.

• keepertje14

@keepertje13

je zegt dat kwiek beter in de regioklasse kan spelen omdat ze 4/5 spelers met hoofdklasse ervaring hebben maar dat zegt natuurlijk niets,

als je het zo bekijkt kan bijvoorbeeld unitas veel beter naar de regioklasse (terecht dat ze dat gaan dus ook)

zij hebben 1 speler met ere-divisie ervaring

6 spelers met 1ste divisie ervaring

en verder een veel betere jeugd die het tempo kan bepalen en ze zullen flink groeien onder wesseling waarna ze het prima overkunnen nemen en het zou me dan ook niets verbazen als unitas over een paar jaar door stroomt naar de hoofdklasse

• Richard

Deze speler van Kwiek is het eens met keepertje #14 en wenst Unitas een goede toekomst en wie weet via de Regioklasse binnen enkele seizoen naar de Hoofdklasse. Of eerst terug naar de afdeling gezien het wegvallen van de Regioklasse na komend seizoen??? Succes in ieder geval.

• een hele fijne vent

Keepertje 14…

1 speler met ere-divisie ervaring… klopt…

Maar waar haal jij de 6 spelers vandaag met 1e divisie ervaring??? Ik ken er twee, maar de rest zijn jonge eigen opgeleide spelers met daarbij dat rare scheidsrechter koppel (of hebben die 1e divisie ervaring??? hahahaha!!).

Ze hebben een goed team en een goeie combinatie van talent en ervaring, maar Kwiek heeft wel van ze gewonnen in Rolde!! En Unitas was op volle sterke die partij (en Kwiek nog niet eens…)!!

Neemt niet weg dat ik verwacht dat ze het best goed doen in de Regioklasse, want zij hebben qua potientie voor de toekomst één van de beste papieren voor de Regioklasse. Ik zie ze ook nog wel terug in de Hoofdklasse (mits ze de groep bij elkaar kunnen houden).

En laten we er eens vanuit gaan dat Kwiek kampioen wordt komend seizoen….??? Zij verdienen dat zeker!!

• keepertje14

@ een hele fijne vent ()

heb zo mijn connecties bij Unitas;

1) Rik (weet de achternaam niet) -keeper

2) L. dorenbos - keeper

3) HJ Ottens - linkerhoek/mid

4) J. Emmens - links opbouw

5) K. Hardam - links- midbouw

6) H. Smeenge - links opbouw

en wesselink met de ere-divisie ervaring natuurlijk

een aantal zal het geen 60 minuuten meer volhouden maar kan het zeker overnemen als het even niet goed loopt

en laten we kwiek houden op een slechte dag, maar wel met alle respect voor kwiek natuurlijk want het was zeker een goede prestatie!

keepertje14