Die mening deel ik wel met je strafworp,
DOS heeft bijvoorbeeld ook al 2 keer gewonnen van internos,
we zullen het zien.
Help me even …..
Uit de 1e divisie degraderen 2 teams: Wings en UDSV.
Uit de hoofdklasse A promoveert 1 team -> VOC2.
Uit de hoofdklasse B promoveert 1 team -> Internos.
Waarom spelen DOS en PSV een wedstrijd voor promotie naar de 1e divisie ?
Moet dan het team dat 3e laatste is geïndigd uit de 1e divisie ook nog tegen 1 van deze ploegen spelen ofzo ?
Als dat je argument is waarop jij baseert dat A sterker is dan B slaat je argument nergens op. Beide teams DOS en PSV hebben dus twee keer dit seizoen van Internos gewonnen. Toch zijn beide teams geen kampioen geworden. Ik ben van mening dat een wedstrijd tussen beide nummers 2 niet aangeeft welke competitie er zwaarder is. Het geeft alleen maar welk team het sterkst/slimst is en welk team het beste met hun zenuwen kan omgaan.
Wat maakt het trouwens uit welke competitie er zwaarder is? Uiteindelijk gaat het erom hoe de ploegen die promoveren zich houden in de Eerste Divisie. Of deze nu uit het noorden, oosten, westen of zuiden van het land komen of in competitie A of B spelen. Laat zien dat de Hoofdklasse een fatsoenlijke voorbereiding is op de Eerste divisie.
Hopelijk wordt het zondag een spannende wedstrijd.
Deze wedstrijd word ieder jaar gespeeld tussen de nummers 2 vd hoofdklasses. Dit om ervoor te zorgen dat als een team zich terug trekt uit de eredivisie of eerste divisie, er een team is die deze plek kan invullen doordat alles doorschuift. De wedstrijd word nu al gespeeld zodat als een team zich in juli terug trekt, de teams misschien incompleet zijn wegens vakantie. Mocht er geen plek vrijkomen in de eerste divisie dan blijven DOS en PSV gewoon in de hoofdklasse uitkomen. Ook de nummers 2 vd regioklasses spelen promotie wedstrijden zodat als het moment daar is dat een team zich terug trekt, dat er toch met volle competities aan het nieuwe seizoen begonnen kan worden!
Nu duidelijk? Ciao
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?